• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Paketöppningstråd - Secret Santa 2016

IMG_4433.JPG
Paket från nordpolen låg i brevlådan idag.
IMG_4437.JPG
IMG_4436.JPG
En bok, en liten rackare och goda choklader.
Tack secret santa

Tomten har varit på besök även hos mig! Har tänkt hela tiden att jag ska vänta till julafton med att öppna, men det räckte med att se paketet så var karaktären som bortblåst.. :p

IMG_1439.JPG

IMG_1440.JPG

Bandbytarverktyg från Bergeon, ett grymt Nato och..
IMG_1441.JPG

IMG_1442.JPG

En brutalt vass och praktisk kniv!

Bandet åkte på direkt, verktyget assisterade i bytet och kniven får en given plats i fiskeväskan :)

WS:
IMG_1443.JPG

Tack hemliga tomten!
Och bra styrt @Daniel Cruz Vera

Så kom äntligen paketet!

Stort är det i alla fall...
IMG_3174.JPG

Fint läder! Perfekt att pyssla med under julledigheten.
IMG_3175.JPG

En grym Seiko "Final Fantasy". Undrar hur många mm i omkrets?
IMG_3178.JPG

Och kanske bäst av allt... en KS-pin! (fäst på ytterligare en lädergrej till slöjdandet).
IMG_3177.JPG

Stort tack för en genomtänkt och mycket uppskattad present :)

Bilagor

• IMG_3176.JPG
    IMG_3176.JPG
    84.9 KB · Visningar: 66
Så kom äntligen paketet!

Stort är det i alla fall...
IMG_3174.JPG

Fint läder! Perfekt att pyssla med under julledigheten.
IMG_3175.JPG

En grym Seiko "Final Fantasy". Undrar hur många mm i omkrets?
IMG_3178.JPG

Och kanske bäst av allt... en KS-pin! (fäst på ytterligare en lädergrej till slöjdandet).
IMG_3177.JPG

Stort tack för en genomtänkt och mycket uppskattad present :)
Nej, fy Fabian! En Final Fantasy-Seiko? Vem tusan ger bort en sån? Galet! Stort grattis till den rariteten!

Kollade lite med posten via Mail och tydligen så är trycket helt löjligt hög i år, som exempel va jag och hämta ett paket igår. de va 80 nummer före mig i kön och fick vänta i lite mer än 1 timme :/

Kollade lite med posten via Mail och tydligen så är trycket helt löjligt hög i år, som exempel va jag och hämta ett paket igår. de va 80 nummer före mig i kön och fick vänta i lite mer än 1 timme :/
Jag som föräldraledigt brukar traska in på posten vid 10-13, då är det ingen i kö :)
Väntar dock fortfarande på paket och har heller inte sett mitt paket öppnas än :nailbiting:

Jag bara hoppas att min tomte har skickat ett packet som går in i brevinkastet eftersom jag lyckats med manövern åka hemifrån och bli borta ett tag... :oops:

IMG_0511.JPG
Äntligen var tiden kommen för ett KS paket att fylla den ack så tomt ekande brevlådan!!

IMG_0512.JPG

Uppenbarligen var de inte bara jag som var nyfiken?!

IMG_0514.JPG

I paketet skådades fler paket!! (Bästa sortens paket) :D samt en väldigt trevlig hälsning!

IMG_0515.JPG

:pompus: Hmmmmm.... Intriguing!!

IMG_0516.JPG

Fram tittade ett styck Automatisk Swissare med Incabloc!! :hungry:

IMG_0518.JPG

Men nöjde sig min hemliga supertomte med det? Ack, nej!! Ett styck potatisklocka kikade fram i det stora paketet!

Härmed sätts punkt för en era, aldrig mer skall en okokt potatis skådas i detta hushåll!!!

Stort tack till min hemliga tomte för den sanslöst funktionella potatisklockan och inte minst för mitt nya vintage ur!! Som jag dessvärre måste erkänna att jag har dålig koll på, kan någon belysa min tillvaro med lite kunskap kring detta ur så mottages det tacksamt!

Återigen tack till @Daniel Cruz Vera och till tomten, God Jul på er alla KS'are!

//TheTaleTeller:pompus:

Jag fick en avi och skulle hämta klappen igår. Tydligen så mycket tryck att de inte har plats/tid att packa upp dem. Skulle återkomma ikväll o_O längtar :nailbiting:

Tillbaka
Topp