• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

PAM-POLL 2018 - NO LONGER A PAM-VIRGIN!!!

Vilken skall ta min PAM-oskuld?

• PAM00111

Röster: 49 44.5%
  • PAM00112

Röster: 34 30.9%
  • PAM00560

Röster: 23 20.9%
  • PAM00176

Röster: 4 3.6%

• Totala väljare
    110
Vad skall de ligga på enligt dig o hur mycket är B&P värt? Personligen bryr jag mig inte så mycket om det men kan vara bra vid försäljning.
Fullsett för 32-38 beroende på skick/servicebehov skulle jag säga.

Köp med box och papper säger jag, med tanke på hur många fake-112or med sandwich det finns där ute...

9B327A75-0C3E-4D09-BDD7-45CD896E4756.jpeg
2018 kommer bli året då jag blir med Panna; Ett klock-hus jag varit svit inställd till i hela mitt klockälskande liv, tills nu. Vet inte riktigt varför. Kanske har jag bara wrist-spottat 47mm på för tunna handleder.. Men sandwich-tavlan har jag alltid gillat.
Så efter att PAM-surfat ett par dygn har jag hittat ett par modeller som uppfyller mina önskemål:
1. Sandwich 2. Max 44mm 3. Ren tavla = få komplikationer

PS. Sitter någon på någon av dem och vill prova något nytt... :angel:
https://klocksnack.se/threads/zenith-de-luca-i-mk1-ref-01-0040-400-1988-89.86922/
Är det nån skillnad på modellerna?? :bored:

9B327A75-0C3E-4D09-BDD7-45CD896E4756.jpeg
2018 kommer bli året då jag blir med Panna; Ett klock-hus jag varit svit inställd till i hela mitt klockälskande liv, tills nu. Vet inte riktigt varför. Kanske har jag bara wrist-spottat 47mm på för tunna handleder.. Men sandwich-tavlan har jag alltid gillat.
Så efter att PAM-surfat ett par dygn har jag hittat ett par modeller som uppfyller mina önskemål:
1. Sandwich 2. Max 44mm 3. Ren tavla = få komplikationer

PS. Sitter någon på någon av dem och vill prova något nytt... :angel:
https://klocksnack.se/threads/zenith-de-luca-i-mk1-ref-01-0040-400-1988-89.86922/
Har du kollat logomodellerna?
Tycker de är riktigt fina

Hmm, har för mig att det inte var så många månader sedan som du totaldissade Panerai :)
Tycker 055 är snäppet roligare än de fyra du föreslagit men den är också lite svårare att hitta. En vintage Panerai vore ju jäkligt coolt annars!

Jag röstar på 111! Vet inte hur många klockor du har (förutom Zenithen) men de andra blir kanske lite väl enkla om du inte har mer variation i lådan?

Kör med subsekund, jag har svårt för manuella klockor som saknar... Tänk om jag glömt skruva upp den, skulle ta en överdrivet lång tid för mig att komma på det :D

Tillbaka
Topp