• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Panerai Armband

Kibo

Basic
Hej alla. Någon som vet var man kan köpa Panerai armband (ej original) 20/18 storlek?
Mvh kibo

En fråga under samma ämne. När man googlar panerai rubber strap så dyker en sida som heter Etsy upp. De säljer band som i mina ögon ser ut som panerai original.
Kostar drygt 400 plus avg för bara band och drygt 600 för band och lås. Det låter för bra för att vara sant och min fråga är om någon har erfarenhet av den sidan?
Allt gott,

En fråga under samma ämne. När man googlar panerai rubber strap så dyker en sida som heter Etsy upp. De säljer band som i mina ögon ser ut som panerai original.
Kostar drygt 400 plus avg för bara band och drygt 600 för band och lås. Det låter för bra för att vara sant och min fråga är om någon har erfarenhet av den sidan?
Allt gott,
Ingen erfarenhet men alltid när det låter för bra så är det precis så...

Allt gott,
De är inte äkta och vi jämförde ett sådant band med original för några år sedan. Annan känsla och lukt, till det sämre, på gummit.

Etsy är en samlingssajt för handlare, framförallt de som själva gör saker och inte återförsäljare. Så sajten är legit men handlarna behöver inte vara det.

Det står en ju en klart att det inte är originalprodukter när man är i en del av marknaden man har koll på. I andra sammanhang är det ju väldigt lätt att bli lurad. Banden ser väldigt bra ut på bild, det är priset som får en att inse att det inte står rätt till.

Allt gott,

De är inte äkta och vi jämförde ett sådant band med original för några år sedan. Annan känsla och lukt, till det sämre, på gummit.

Etsy är en samlingssajt för handlare, framförallt de som själva gör saker och inte återförsäljare. Så sajten är legit men handlarna behöver inte vara det.

Testat fejk gummi. Det var en riktig damm magnet. Allt skräp i luften sögs till bandet.
Det är inte ens gummi, det är silikon. Därför det fastnar damm och är sladdrigt. Möjligt att vissa har någon form av gummiblandning i sig.

Från början var Etsy en samlingssida för slöjdare, sömmare etc. för att sälja sina skapelser medans det nu sälj asiatiska kopior och vilka typer av prylar som helst. Finns dock många seriösa säljare kvar där dock

Svårt för en Etsy noob att kunna skilja guldkornen från skräpet tyvärr. Trist också att gå omkring med ett fejk panerai band, även om ingen kan se skillnad så är jag rädd att det syns i mina ögon.

Tillbaka
Topp