Trots att jag varit medlem i KS i några år så har jag fram tills för ett par veckor sen i princip inte ens tittat i den här delen av forumet. Men plötsligt sa det bara klick. Jag fattade. Jag fattade vad det var ni alla såg i dessa klockor. Och en helt ny värld öppnades!
Så jakten på min första Panerai började. Tyvärr finns ingen AD här i Göteborg, och ingen i min bekantskapskrets äger en Panerai, så det fick bli att försöka bilda sig en uppfattning bara genom foton och Youtube! Efter mycket funderande och så landade jag på att en PAM111 nog var klockan för mig.
Så jag köpte en utan att nånsin ens ha sett en Panerai irl!
Och idag kom den:
Ni kanske undrar vad som fanns i det mindre paketet bredvid? Det var min Bell & Ross som kom tillbaka från service. Tänkte först sälja B&R då den kändes lite lik Paneraien med storlek och siffror på tavlan, men den har sin egen charm så den får nog stanna också.
Så nu är man officiellt panerista! Nu börjar istället jakten på paneraiband!
Så jakten på min första Panerai började. Tyvärr finns ingen AD här i Göteborg, och ingen i min bekantskapskrets äger en Panerai, så det fick bli att försöka bilda sig en uppfattning bara genom foton och Youtube! Efter mycket funderande och så landade jag på att en PAM111 nog var klockan för mig.
Så jag köpte en utan att nånsin ens ha sett en Panerai irl!
Och idag kom den:
Ni kanske undrar vad som fanns i det mindre paketet bredvid? Det var min Bell & Ross som kom tillbaka från service. Tänkte först sälja B&R då den kändes lite lik Paneraien med storlek och siffror på tavlan, men den har sin egen charm så den får nog stanna också.
Så nu är man officiellt panerista! Nu börjar istället jakten på paneraiband!