Fast 720 och 721 kom 2018... Jag antar att det kan ha hänt en del på 12 år.721 och 720 har Kupat glas och 100m, så näe?
Helt annat case på 720/721 dessutom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fast 720 och 721 kom 2018... Jag antar att det kan ha hänt en del på 12 år.721 och 720 har Kupat glas och 100m, så näe?
Fast 720 och 721 kom 2018... Jag antar att det kan ha hänt en del på 12 år.
Helt annat case på 720/721 dessutom.
Kan ha ngt med Det att göra, ska försöka gräva lite i det...Kan det ha med det kupade plexiglaset att göra? 232 har ju 100m och 294 har 30m (samma klocka med kupat glas och glasbaksida?)
Fast plexit/kupningen är inte riktigt lika men konstigt ändå...721 och 720 har Kupat glas och 100m, så näe?
Ska höra mig för hur andra gör, tror det är lungt om man bara vet att den är ok.Tramsigt om man inte kan bada med 30M WR. 30M är ju 30M. Borde duga för bad.
MEN. Grym klocka, nice catch!
Här är några bilder på skillnaden mellan 232,249,448.Ja jag och @mårt diskuterade detta för någon månad sen - hur annorlunda är caset? För det är väl det som är skillnaden mellan 249 och 448?
Ska fota skillnaden på 721 och 249 sen...Här är några bilder på skillnaden mellan 232,249,448.
448 tjockast och 232 tunnast, 249 i mitten på båda bilderna. Lånade från FB
Varit lite pre-occupied några dagar; missat detta. Fett bra fångst!!Plötsligt så bara händer det... Har hållit utkik lite sådär lagom mycket under en tid men samtidigt oxo känt att det vart lite fullt i hyllorna, men det har växt fram starkare och starkare att jag bara måste ha en sån här, och pa bom så dök tillfället och ett mkt bra ex upp och jag helt enkelt slog till, ca en veckas väntan så kom den äntligen idag några minuter innan Posten skulle slå igen.
PAM00249 en SE tillverkad 2006 i 1936 ex med sk California dial, såld ny på Nymans och har haft samma ägare fram tills nu, servad men opolerad, använd men i ett lysande skick. Känns fantastiskt
Plötsligt så bara händer det... Har hållit utkik lite sådär lagom mycket under en tid men samtidigt oxo känt att det vart lite fullt i hyllorna, men det har växt fram starkare och starkare att jag bara måste ha en sån här, och pa bom så dök tillfället och ett mkt bra ex upp och jag helt enkelt slog till, ca en veckas väntan så kom den äntligen idag några minuter innan Posten skulle slå igen.
PAM00249 en SE tillverkad 2006 i 1936 ex med sk California dial, såld ny på Nymans och har haft samma ägare fram tills nu, servad men opolerad, använd men i ett lysande skick. Känns fantastiskt
Tack! Jag önskar ibland att jag kunde hamna i det lägetWow stort grattis! Den där har jag sneglat över ett tag nu (dock i owg läge)
Oh gud vilken wirelug-festival. Mera, mera!Här är några bilder på skillnaden mellan 232,249,448.
Här är några bilder på skillnaden mellan 232,249,448.
Grattis!Efter jag sålt min 682a har den varit saknad och nu blev suget för stort när jag såg alla bilder här så det fick bli en 973 när man var förbi Nymans i fredags..
Hittade det här.Grattis!
Kan någon (kanske du @Sven Svensson ?) utbilda mig i vad skillnaderna är mellan 682 och 973 förutom färgen på text på tavlan? Vad är det för utveckling på urverket m.m?
Är det värt extra pengarna att köpa en 973 istället för en nyare begagnad 682 t ex?
så insatt är jag inte i skillnaderna på urverken men anledningen till att jag köpte 973 är att det fanns inga 682or ute till försäljning som jag tyckte var rimligt prissatta och så uppskattar jag att 973an är lite tunnareGrattis!
Kan någon (kanske du @Sven Svensson ?) utbilda mig i vad skillnaderna är mellan 682 och 973 förutom färgen på text på tavlan? Vad är det för utveckling på urverket m.m?
Är det värt extra pengarna att köpa en 973 istället för en nyare begagnad 682 t ex?
Stort grattis och välkommen in i den varma gemenskapen man aldrig vill lämna!Passar på att presentera mig för alla Paneristi med en paketöppning.
Min första Panerai, PAM915. Supernöjd
That's a keeper! GrattisPassar på att presentera mig för alla Paneristi med en paketöppning.
Min första Panerai, PAM915. Supernöjd!
Stort grattis! Mycket bra.Passar på att presentera mig för alla Paneristi med en paketöppning.
Grattis!!Passar på att presentera mig för alla Paneristi med en paketöppning.
Tack, känns riktigt bra!Stort grattis och välkommen in i den varma gemenskapen man aldrig vill lämna!
Ypperlig första-panna!
Tack, får den känslan!That's a keeper! Grattis
Tack så mycket!Stort grattis! Mycket bra.
Tack!!Grattis!!
Passar på att presentera mig för alla Paneristi med en paketöppning.
Mycket fin! Stort grattis och välkommenPassar på att presentera mig för alla Paneristi med en paketöppning.
Grattis och välkommen! Den där är ju riktigt bra!Passar på att presentera mig för alla Paneristi med en paketöppning.
Stark start! Riktigt bra panna, välkommen!Passar på att presentera mig för alla Paneristi med en paketöppning.