Hej! Min första post på klocksnack, och vad bättre då än en paketöppningspost!? Jag har lurkat här sedan förra hösten när jag hade min 312a på service i runt 2 månader. Bilderna på klocksnack blev en liten tröst i väntan på min klocka. Men efter 9(!) år med min klocka väcktes också ett sug efter en ny klocka. Jag hade prövat ett gäng Submersibles och var rätt inne på en 1305 eller 692.Definitivt ville jag kliva upp till 47 mm. Så min plan var att sälja 312an på blocket och sen se vad som dök upp.
Men blocket funkade väl inte så bra… Och jag började vela lite, jag ville nog ändå ha en sandwich-tavla och de klassiska Panerai siffrorna, vad ska man köpa då?
Efter ett par månader med klockan på blocket blev jag less och kontaktade jag en handlare (Blowers Jewelers) och föreslog en bytesaffär. Förslaget togs väl emot och i går ringde det på dörren!
Och långt där inne var den, min Fiddy!
Så sjukt nöjd, lite ovant att skruva upp sin klocka, men det kommer nog bli en trevlig del av morgonrutinerna.
Alltså, jag sitter med öppen haka över att en helt sprojlans medlem kliver in med en Fiddy som intro i Panerai-tråden. SJUKT imponerad, och varmt välkommen!