• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Panerai-paketöppningstråden

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
6554AC47-A2F7-4244-A428-1EFD48339FB3.jpeg


Sådärja. Bättre.

visa med länken!
 

direction

Panerai
2-Faktor
Nu så. Nu kör vi. Ber om ursäkt för dassiga bilder. Det är dassigt väder och dassigt inomhusklimat :D

IMG_3340.jpeg

Hittade klockan hos handlare i Frankrike.

IMG_3341.jpeg


Hmm... ingen ytterkartong. Oh no! :) Och är det rätt box?

IMG_3342.jpeg


Serienummer, garantikort, etc. verkar vara i sin ordning, men ... den här boxen alltså ... inte helt korrekt.


IMG_3343.jpeg

Yay! En PAM 1028, 42mm! Jag har alltså bytt ut min 1058 44mm mot den här. Men ... den ska ju sitta på länk va!

Vänta här nu. Det är ju fel verktyg! Jaja, fram med tandpetarna.

IMG_3344.jpeg

Det där blir bra, jag måste bara korta länken lite. Förvånande nog eftersom den är begagnad från tunnast-armar-i-Europa-Frankrike.

Den får bo på det här bandet så länge och jag får byta band med tandpetare. :p

IMG_3349.jpeg


Jaja, jag ska fota den utomhus vid tillfälle, eller i avsevärt bättre ljus i alla fall.
Stort grattis!
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Nu så. Nu kör vi. Ber om ursäkt för dassiga bilder. Det är dassigt väder och dassigt inomhusklimat :D

IMG_3340.jpeg

Hittade klockan hos handlare i Frankrike.

IMG_3341.jpeg


Hmm... ingen ytterkartong. Oh no! :) Och är det rätt box?

IMG_3342.jpeg


Serienummer, garantikort, etc. verkar vara i sin ordning, men ... den här boxen alltså ... inte helt korrekt.


IMG_3343.jpeg

Yay! En PAM 1028, 42mm! Jag har alltså bytt ut min 1058 44mm mot den här. Men ... den ska ju sitta på länk va!

Vänta här nu. Det är ju fel verktyg! Jaja, fram med tandpetarna.

IMG_3344.jpeg

Det där blir bra, jag måste bara korta länken lite. Förvånande nog eftersom den är begagnad från tunnast-armar-i-Europa-Frankrike.

Den får bo på det här bandet så länge och jag får byta band med tandpetare. :p

IMG_3349.jpeg


Jaja, jag ska fota den utomhus vid tillfälle, eller i avsevärt bättre ljus i alla fall.
Stort grattis!!
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Nu så. Nu kör vi. Ber om ursäkt för dassiga bilder. Det är dassigt väder och dassigt inomhusklimat :D

IMG_3340.jpeg

Hittade klockan hos handlare i Frankrike.

IMG_3341.jpeg


Hmm... ingen ytterkartong. Oh no! :) Och är det rätt box?

IMG_3342.jpeg


Serienummer, garantikort, etc. verkar vara i sin ordning, men ... den här boxen alltså ... inte helt korrekt.


IMG_3343.jpeg

Yay! En PAM 1028, 42mm! Jag har alltså bytt ut min 1058 44mm mot den här. Men ... den ska ju sitta på länk va!

Vänta här nu. Det är ju fel verktyg! Jaja, fram med tandpetarna.

IMG_3344.jpeg

Det där blir bra, jag måste bara korta länken lite. Förvånande nog eftersom den är begagnad från tunnast-armar-i-Europa-Frankrike.

Den får bo på det här bandet så länge och jag får byta band med tandpetare. :p

IMG_3349.jpeg


Jaja, jag ska fota den utomhus vid tillfälle, eller i avsevärt bättre ljus i alla fall.
Härligt mårt, grattis!
 

Tvkd5

Cartier
2-Faktor
Hej vänner!
Har haft några pannor och framförallt bidragit med foton i trådarna genom åren.
1359 -> 422 -> 233 -> 424 -> 682.
Efter en liten utmaning på det privata planet trodde jag att det skulle dröja innan jag köpte en Panerai igen, tankarna gick mer o mer mot 111 men hittade inte riktigt rätt plus tiden och min situation gjorde att jag lade det på hyllan.
Men.
En klocka jag sneglat på gång på gång genom åren och som jag verkligen tycker är fantastisk dök upp på K&S och man lever ju bara en gång - efter mycket trevlig kontakt och smidig affär av en forummedlem kom ett paket förra veckan!
IMG_2507.jpg
IMG_2514.jpg
IMG_2516.jpg
IMG_2518.jpg
IMG_2521.jpg
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
IMG_2529.jpg

Fullset PAM653!
1950-caset som jag tycker är det som känns bäst. Rejäl närvaro på armen men inte för stor som 47mm blir på mina smala handleder.
Inget blått men härlig urtavla som jag ler varje gång jag ser.
Keeper? Jag tror faktiskt det!
Coolt med blandningen av guld- och silvervisare!
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
IMG_2529.jpg

Fullset PAM653!
1950-caset som jag tycker är det som känns bäst. Rejäl närvaro på armen men inte för stor som 47mm blir på mina smala handleder.
Inget blått men härlig urtavla som jag ler varje gång jag ser.
Keeper? Jag tror faktiskt det!
SKETBRA! Grattis.
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Eller är det gul- och vitguld? 😉 (asså jag vet inte, men tänker att de borde kostat på sig vitguld)

Edit, jag är ute och cyklar. Hade fått för mig att den var vitguld och inte stål.
Jag tänkte inte så mycket när jag skrev utan menade bara färgerna. Vet inte ens om man använder silver för visare. Vitt och gult guld hade ju varit fräsigare men man kanske inte ser så stor skillnad egentligen…
 

oddface

Panerai
2-Faktor
Jag tänkte inte så mycket när jag skrev utan menade bara färgerna. Vet inte ens om man använder silver för visare. Vitt och gult guld hade ju varit fräsigare men man kanske inte ser så stor skillnad egentligen…
Nä, bara jag som drygade mig, eller jag var nyfiken också. Men det var när jag blandade ihop material, min hjärna tänkte 520 av någon anledning 🤯
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
IMG_2529.jpg

Fullset PAM653!
1950-caset som jag tycker är det som känns bäst. Rejäl närvaro på armen men inte för stor som 47mm blir på mina smala handleder.
Inget blått men härlig urtavla som jag ler varje gång jag ser.
Keeper? Jag tror faktiskt det!
Grattis! Riktigt fin pjäs! Har sneglat på den och vita brorsan flera gånger
 
Topp