• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hej vänner. Jag är sugen på Panerai radiomir men hittar ingenstans info om lug2lug och tjocklek. Det står bars 44mm i storlek. Vet ngn måtten eller har någon med en 16,5cm arm någon 44:a och kan posta foto?

Jag har 16.5 cm runt handlederna och en 44mm lumimor sitter kalasbra, likaså 45mm radiomir 1940.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Är det verkligen ingen som vill ha den här? Nu drar den snart utomlands om ingen hugger snabbt som sxxxn. Det rör sig om timmar, kanske minuter. Det vore ju kul om den stannar i tråden.
IMG_1332.JPG
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Är det verkligen ingen som vill ha den här? Nu drar den snart utomlands om ingen hugger snabbt som sxxxn. Det rör sig om timmar, kanske minuter. Det vore ju kul om den stannar i tråden.
IMG_1332.JPG

Jag är skitsugen på en 243, men har annat påväg in så det blir för kärvt att klämma båda. Det hjärtekrossar mig :(
 
Luminor due 38mm finns för de som inte känner sig bekväma. 42mm har 49mm l2l.
Tusen tack. Då ska jag testa en 42 mm Luminor. Jag gillade inte ens Panerai fram till några dagar sedan. Sen så drömde jag om en Panerai. Kanske det undermedvetna som talar till mig inför kommande resa till Toskana. Nu ska jag läsa tråden från början till slut för att lära mig mer om märket.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tusen tack. Då ska jag testa en 42 mm Luminor. Jag gillade inte ens Panerai fram till några dagar sedan. Sen så drömde jag om en Panerai. Kanske det undermedvetna som talar till mig inför kommande resa till Toskana. Nu ska jag läsa tråden från början till slut för att lära mig mer om märket.

Då har du läsande att göra som kommer gå dig över öronen, även efter resan.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tusen tack. Då ska jag testa en 42 mm Luminor. Jag gillade inte ens Panerai fram till några dagar sedan. Sen så drömde jag om en Panerai. Kanske det undermedvetna som talar till mig inför kommande resa till Toskana. Nu ska jag läsa tråden från början till slut för att lära mig mer om märket.
Alltså, allt handlar ju om hur pannan sitter på just din handled. L2L spelar ju inte olika stor roll om du har väldigt rund handled eller väldigt platt, och hur bred den platta ytan är, inte omkretsen egentligen. :) Du ska testa, och testa även större storlekar. :) Enjoy your trip.
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Alltså, allt handlar ju om hur pannan sitter på just din handled. L2L spelar ju inte olika stor roll om du har väldigt rund handled eller väldigt platt, och hur bred den platta ytan är, inte omkretsen egentligen. :) Du ska testa, och testa även större storlekar. :) Enjoy your trip.
Glöm inte storleken på biceps :) stor överarm på liten handled innebär att du kan bära större med estetisk briljans
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Försökte söka i tråden men kunde inte hitta svar på min fråga. Vilka storlekar (bredd) finns det på gröna OEm gummi?
 
Topp