• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

azcii

Patek
2-Faktor
Är lite sügen på två pannor som ligger ute,den ena är min gamla 005a och den andra en 380 black seal. Båda har loggan och det är den jag gillar. Är det tråkigt att köpa tillbax ett gammalt ex? Eller skall man pröva en radiomir? Vad säger ni? Gillar båda skarpt. Har idag en pam111a som kan vägas in i bedömningen.
Submersible eller Radiomir säger jag :) Vad sägs om 512 som ligger uppe?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
vill ha med logga på tavlan
Easy peasy, då köper du en 380. Billig också.

380.png


Edit: tvåa på den. Great minds think alike ;)
 

JoeBravoe

Cartier
Är också en sån där som är lite smittad av Paneraisjukan och scoutar och klottrar ner för och nackdelar med olika modeller. Väldigt trevligt. Har många övriga klockor på min önskelista, men vet att vad än köper så kommer jag vilja ha en Panerai. Det är nästan så man blir sentimental av deras skönhet ;)

Angående påståendet att det är lite tungsålt just nu så tror jag det är priserna det är fel på.
"Aha! nu ska han försöka mass-pruta!", tänker ni nu.
Jajjamen det hade jag väl tänkt. Men flertalet av de klockor som är till salu + en service = Nypris. (med "nypris" så menar jag inte listpris, som så många refererar till i annonserna).

Det var mina tankar om det. Snart ska jag nog bli med i er klubb iaf. Hade jag inte skämt bort mina tänder så mycket på sistone så hade det redan suttit en jäkel på armen :)
 
  • Like
Reactions: SGB

Scipio

Patek
2-Faktor
Är också en sån där som är lite smittad av Paneraisjukan och scoutar och klottrar ner för och nackdelar med olika modeller. Väldigt trevligt. Har många övriga klockor på min önskelista, men vet att vad än köper så kommer jag vilja ha en Panerai. Det är nästan så man blir sentimental av deras skönhet ;)

Angående påståendet att det är lite tungsålt just nu så tror jag det är priserna det är fel på.
"Aha! nu ska han försöka mass-pruta!", tänker ni nu.
Jajjamen det hade jag väl tänkt. Men flertalet av de klockor som är till salu + en service = Nypris. (med "nypris" så menar jag inte listpris, som så många refererar till i annonserna).

Det var mina tankar om det. Snart ska jag nog bli med i er klubb iaf. Hade jag inte skämt bort mina tänder så mycket på sistone så hade det redan suttit en jäkel på armen :)
Då kanske du ska satsa på en vit-tavlad så det synkar med tänderna. vi andra kör ecru.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Är också en sån där som är lite smittad av Paneraisjukan och scoutar och klottrar ner för och nackdelar med olika modeller. Väldigt trevligt. Har många övriga klockor på min önskelista, men vet att vad än köper så kommer jag vilja ha en Panerai. Det är nästan så man blir sentimental av deras skönhet ;)

Angående påståendet att det är lite tungsålt just nu så tror jag det är priserna det är fel på.
"Aha! nu ska han försöka mass-pruta!", tänker ni nu.
Jajjamen det hade jag väl tänkt. Men flertalet av de klockor som är till salu + en service = Nypris. (med "nypris" så menar jag inte listpris, som så många refererar till i annonserna).

Det var mina tankar om det. Snart ska jag nog bli med i er klubb iaf. Hade jag inte skämt bort mina tänder så mycket på sistone så hade det redan suttit en jäkel på armen :)

Alltså, nu menade du inte min annons specifikt säkert, men jag säljer en ett år gammal klocka som rullar utan problem. Listpris 42, nypris 38, lägsta pris possibly available elsewhere 31, lätt chippat horn (inte en skada att tala om egentligen) -rabatt 27-isch. Haken där ligger inte på priset, utan på att du inte har insett att du borde skaffa en vittavlad Panerai i lagom storlek. :)
 

JoeBravoe

Cartier
Alltså, nu menade du inte min annons specifikt säkert, men jag säljer en ett år gammal klocka som rullar utan problem. Listpris 42, nypris 38, lägsta pris possibly available elsewhere 31, lätt chippat horn (inte en skada att tala om egentligen) -rabatt 27-isch. Haken där ligger inte på priset, utan på att du inte har insett att du borde skaffa en vittavlad Panerai i lagom storlek. :)
Den där lär ju sälja tillslut. Det tvivlar nog ingen på. Jag är ju inte heller nåt orakel på något sätt och inser ju oxå att andra faktorer som oxå nämnts kan spela in. Själv så spenderar jag mkt pengar under sommaren t ex.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Det blir så långt att åka när folk vill se den irl bara. Har du kollat med Kaplans om de kan ta in den i butik och sälja mot provision? Det är lättare när folk kan se den i verkligheten.
Alltså, jag är inte helt 100 positivt inställd till Kaplans ... :) Men sure, det kan jag testa med.
 
Topp