Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helmysig den där...Frågan är om jag inte skulle ångra mig om jag sålde.
Den är riktigt bra och passar till allt.
PAM00425
Håller helt med detta kombinerat med ett par glösögon så är läsbarheten 100% .Jag älskar de där visarna. Rejäla tidmarkörer som syns och ger en överlägsen läsbarhet. Såna saker är viktiga i min ålder
Keeper!Frågan är om jag inte skulle ångra mig om jag sålde.
PAM00425
Frågan är om jag inte skulle ångra mig om jag sålde.
PAM00425
Det beror på om du lägger dig eller inte. Glöm inte att du har ett bra värde runt armen.Frågan är om jag inte skulle ångra mig om jag sålde.
PAM00425
Haha, postade en bild från den videon några dagar sen@azcii
För er som inte redan sett videon... chokladdoppad bronzo någon? Om ni inte orkar se alla andra klockor killen fiskar fram så spola till 5:00 då galenskaperna börjar!
Hej hopp!
Jag hänger ju i vanliga fall mest i vintage och kobra kai men har på sistone tillbringat osunt mycket tid läsandes denna tråd. Rejält inspirerad just nu...
Har dock väldigt svårt att hitta helt "rätt" modell och tar därför gärna emot några nybörjarråd i genren "bas-luminor". Tycker att 1950 är snyggaste boetten men jag pallar tyvärr max 44 mm, annars vore nog 372 el 422 perfekt. (Har testat 44 mm och det är på gränsen...) Har hittills varit inne på 392 i första hand, men skulle hellre se en modell utan datum. Automat eller manuell kvittar, subsekund och sandwich är bonus men inget måste. Ser dock gärna en rejäl dome på glaset, de ser ut att vara plattare på bettarini-modellerna och likaså på vissa (de mindre?) 1950-modellerna? Finns det något som jag missat?
Exakt det var därifrån jag kände igen choklad-bronzon!Haha, postade en bild från den videon några dagar sen
Är det där forumslampan?Frågan är om jag inte skulle ångra mig om jag sålde.
PAM00425
Sjukt cool!Tycker SUB:en är underskattad därför bjuder jag på en bild.
Jag tyckte den här satt väldigt bra på dig på 5-års festen. Bara att kasta dig ut!Jag gillar det inte...men jag är inne på precis samma resa.
Jäkla italienska militär-wannabe-klockor...
Hur menar du? Lägger mig?Det beror på om du lägger dig eller inte. Glöm inte att du har ett bra värde runt armen.
390Hej hopp!
Jag hänger ju i vanliga fall mest i vintage och kobra kai men har på sistone tillbringat osunt mycket tid läsandes denna tråd. Rejält inspirerad just nu...
Har dock väldigt svårt att hitta helt "rätt" modell och tar därför gärna emot några nybörjarråd i genren "bas-luminor". Tycker att 1950 är snyggaste boetten men jag pallar tyvärr max 44 mm, annars vore nog 372 el 422 perfekt. (Har testat 44 mm och det är på gränsen...) Har hittills varit inne på 392 i första hand, men skulle hellre se en modell utan datum. Automat eller manuell kvittar, subsekund och sandwich är bonus men inget måste. Ser dock gärna en rejäl dome på glaset, de ser ut att vara plattare på bettarini-modellerna och likaså på vissa (de mindre?) 1950-modellerna? Finns det något som jag missat?
Nope. Köpte den "ny" av hookÄr det där forumslampan?
I så fall kan du sälja lugnt och köpa tillbax när du önskar
Grym klocka!Försöker jobba hemifrån. Går sådär när man har annat att glo på.
Jag tyckte den här satt väldigt bra på dig på 5-års festen. Bara att kasta dig ut!
Du har också genomskådat konceptet "moderna lyxklockor" tror jag. Finns inget hantverk, ingen känsla, vill man ha precision köper man ändå quartz. Lika bra att köra en italiensk designklocka alltså.Jag gillar det inte...men jag är inne på precis samma resa.
Jäkla italienska militär-wannabe-klockor...
Bra tips! Men är du också här helt plötsligt? Det här är ju blanka klockor som luktar gott?
Hehehe, lurkar runt då och då medan jag sparar ihop till en gammal 3646 med california dial...Du har också genomskådat konceptet "moderna lyxklockor" tror jag. Finns inget hantverk, ingen känsla, vill man ha precision köper man ändå quartz. Lika bra att köra en italiensk designklocka alltså.
Bra tips! Men är du också här helt plötsligt? Det här är ju blanka klockor som luktar gott?
"sparar ihop?" ... sälja huset då eller?Hehehe, lurkar runt då och då medan jag sparar ihop till en gammal 3646 med california dial...
Valde mellan Pam 390, IWC Ingy och Exp2 16570 när jag bestämt mig för att köpa en modern sportklocka för ett par år sen. Blev Exp2 men paneraien och ingyn spökar lite fortfarande.
Orange och blått alltså?Jag var just förbi Krons och pratade/klämde Panerai, åsså halar de fram en bunt gummin i en låda. Jag köpte inget, så här följer Krons nuvarande lager av gummin. Micket fina, endast typ 1600 kronir, eller så.
Hmm, spännande reflektion på det orangea
Hmm, att jag inte tänkt på det..."sparar ihop?" ... sälja huset då eller?
Nej, nu kör de lite offroad här, Panerai...Orange och blått alltså?
Sitter det på någon Panna från början sas?
Coola! Synd att de inte har det mörkblåa bandet inne, riktigt sjysst!Jag var just förbi Krons och pratade/klämde Panerai, åsså halar de fram en bunt gummin i en låda. Jag köpte inget, så här följer Krons nuvarande lager av gummin. Micket fina, endast typ 1600 kronir, eller så.
Hmm, spännande reflektion på det orangea
Huh? Det är två mörkblåa på bilden.Coola! Synd att de inte har det mörkblåa bandet inne, riktigt sjysst!