• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 22/2 !!!!!

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fifflio skrev:
Josef B skrev:
Grattis till vinnaren!

Vet inte vad "passaround" innebär och inte läst på, men det har ju engagerat många, så man får väl hänga på nästa gång!
+1 på den! Någon vänlig själ får gärna förklara?:)

Det betyder att man köper in en klocka tillsammans som sen vandrar runt(passaround) bland alla deltagare. Vanligtvis får man klämma på klockan ett par dagar innan den går vidare till näste man. När alla haft sina dagar med klockan så lottas den helt enkelt ut bland deltagarna.
Ibland, då det som i detta fallet varit duktiga herrar som hållit i eventet så har man även lyckats skramla ihop lite giveaways som får agera tröstpris.
Det knepigaste näst efter att komma överens om vilken klocka man ska köpa in är att hitta någon eller några driftiga deltagare som råddar hela evenemanget..
Sugen? Bara att sätta igång. Mer passarounds åt KS folket :D
 
Ojoj, här håller jag mig borta för att undvika frestelsen att köpa nya dinkor - och så missar jag att jag vunnit... Jag vinner fan aldrig nåt i lotterier, så Tjohoo!!!

Ledsen att jag inte var med och utropade min glädje vid dragningen - men efter att nu ha läst tråden så fattar jag iallafall inte hur den gick till...

Tack för alla grattis så här i efterskott!

/J
 
Topp