• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Samarbete Passaround med Bell & Ross och Krons

Testar att utsätta verket för lite stötar, pew pew...

15491.jpg
15490.jpg

Ingen gångavvikelse, verkar stabilt.
Visst fasiken är den trevlig! 🤩

Då har första dygnet gått , måste säga att det är en väldigt trevlig klocka som sitter grymt bra på min handled.
Funkade även bra i natt då jag alltid sover med klockan på , lumen räckte hela natten.
image.jpg

Senast ändrad:
Tog över den från @Been i onsdags, vi hade ett trevligt möte, tog en burgare och snackade klockor.

Som tidigare nämnts tappar klockan ca 15spd, vilket bekräftades av Krons som mätte den i timegrapher, de provade att avmagnetisera den, men det gjorde ingen skillnad.

Efter två dygn så är intrycket positivt, klockan är inte alltför stor trots 17 cm handled. Blev förvånad när jag vägde den och den vägde lika mycket som min Panerai, tycker att B&R känns lättare och sitter bättre.

1000003146.jpg

1000003158.jpg

Alright, en liten write up om min korta tid med Bell & Ross BR05an!

Först och främst tycker jag att det är viktigt att nämna att jag nog aldrig hade valt denna klocka i en butik. Har varit inne på en 03-92 någon gång, men aldrig denna model. Vilket nästan gjorde det lite roligare att få prova något helt nytt outside min comfort zone.

Positiv först! Helhetsintrycket både visuellt och i handen är mycket bra. Klockan känns kompakt med en bra vikt, tajta toleranser, en intressant boett, och fina polerade detaljer utan att det blir för mycket. Låset ger samma intryck och känns inte alls som en afterthought.

Sunbursten på tavlan är tillräckligt subtil att inte vara synligt hela tiden, dock så visar den sig på ett mycket trevligt sätt i rätt ljus. Det i kombination med polerade visare, indices och datumfönstret, gör det till en mycket trevlig helhet.

Mest positiva grejen för mig personligt är nog hur den sitter på handleden. Den är tillräckligt tunn, formgivningen passar bra på min handled, och dimensioner på bandet passar boetten mycket bra både komfort mässigt och visuellt.

Negativ då? Äsch, det finns några. Utöver att verket inte riktigt beter sig som man skulle förvänta sig av en klocka i denna prisklass tycker jag att kronan inte är någon höjdare. Den är liten, ganska svårt att dra ut, och känns inte bra i fingrarna. Lumen är inte toppen och låset har några riktigt vassa kanter (som inte sitter mot handleden på något sätt, men känner lite otrevliga när man upptäcker det).

Smakmässigt ogillar jag att skruvarna på framsidan är perfekt symmetriska, hade hellre sett att de var lite olika men riktiga, och över huvud taget blir det väldigt mycket stål med en rund tavla på en ganska fyrkantig klocka.

TLDR; Mycket rolig klocka som jag faktiskt trivdes bättre med än jag hade förväntad, men jag kommer inte sova dåligt på grund av att jag kommer lämna över den till nästa personen imorgon. Stor tack KS för passarounden, riktigt kul initiativ!

IMG_5039.jpeg

Hej hej allihop.

Måste säga att @Emiel fångade även mitt intryck av klockan mycket väl i sin sammanfattning från i söndags. Trevlig o bra men med svagheter som gör att den inte skulle vara något jag på allvar övervägde att införskaffa.

2425.jpg

Testade med mobilapp

Dial down:
2423.jpg

Three up:
2424.jpg

Mycket kul med Passaround i alla fall, tack KS för bra arrangemang.

Hej hej allihop.

Måste säga att @Emiel fångade även mitt intryck av klockan mycket väl i sin sammanfattning från i söndags. Trevlig o bra men med svagheter som gör att den inte skulle vara något jag på allvar övervägde att införskaffa.

2425.jpg

Testade med mobilapp

Dial down:
2423.jpg

Three up:
2424.jpg

Mycket kul med Passaround i alla fall, tack KS för bra arrangemang.
Den behöver utöver polering även en ruckning eller service innan den går till vinnaren.
Utöver prestandan tycker jag klockan är toppen på alla sätt.

Gillar den oväntat mycket! Håller med om mycket som skrivits innan, enda lilla negativa jag upplever är den lilla kronan som är svår att få grepp om. Hoppas verkligen jag står som vinnare i utlottningen, hade nog aldrig upptäckt B&R om det inte vore för denna pass around! Vem står bakom verket som dom kallar caliber 321? För inte är det väl in house?

Insåg att den påminner mycket om en av mina Casioaks 😁
IMG_2578.jpeg

Gillar den oväntat mycket! Håller med om mycket som skrivits innan, enda lilla negativa jag upplever är den lilla kronan som är svår att få grepp om. Hoppas verkligen jag står som vinnare i utlottningen, hade nog aldrig upptäckt B&R om det inte vore för denna pass around! Vem står bakom verket som dom kallar caliber 321? För inte är det väl in house?

Insåg att den påminner mycket om en av mina Casioaks 😁
IMG_2578.jpeg
SW300 om jag minns rätt!

Tillbaka
Topp