• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Oris Aquis Date

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
211C4350-A38B-4144-9FA0-AAC61E63A7A8.jpeg
E6619FF3-2EF0-4FA3-9303-188F6A11E047.jpeg

421EAAAD-761A-4C2C-99E8-0F6DDD422F8F.jpeg
 

Sveddan

Breitling
BA9F5729-CB28-4E07-BA80-440F7EA89763.jpeg
Folköl på balkongen efter första dagen med Orisen. Vi har badat i Stockholms skärgård och haft det bra.
Har aldrig burit en Oris förut. Första intrycket: rejäl, robust, tuff, välbyggd klocka med bra proportioner. Men varför kan de inte minska ner på de polerade delarna?
Återkommer!
 

Maxis554

Omega
Pledge Member
2-Faktor
Hur går det med bilder o h intryck?
Vi ligger ju inte precis på första sidan...
Obs inget påhopp på de sista utan en generell iakttagelse..
 

cornil

Cartier
Hämtade ut den på posten igår kväll. Väldigt bra rengjord och förpackad av föregående testare. Första intrycket är att den känns rejäl och tung och tavlan är snyggare i verkligheten än på bild. Storleksmässigt känns den nästan i överkant för mina smala handleder.

IMG_20180816_154829_1.jpg
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Hämtade ut den på posten igår kväll. Väldigt bra rengjord och förpackad av föregående testare. Första intrycket är att den känns rejäl och tung och tavlan är snyggare i verkligheten än på bild. Storleksmässigt känns den nästan i överkant för mina smala handleder.

IMG_20180816_154829_1.jpg
Toppen, nu händer det lite igen!
...Det blir alltså lite skillnad mot min klocka som i dag är på 31mm.
 

Bilagor

  • PSX_20180816_192222.jpg
    PSX_20180816_192222.jpg
    117.7 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:

cornil

Cartier
Har det skrivits något tidigare om hur klockan håller tiden? Hur som helst, enligt mina mätningar ligger klockan ca +3s/dygn efter första dygnet. Det tycker jag känns rimligt för ett urverk som inte är COSC-certifierat.

Länken är skön och smalnar av på ett snyggt vis, men jag hade klarat mig utan de polerade länkarna. Skruvarna i länken har blivit lite misshandlade vilket nämnts tidigare.

Det jag gillar bäst med klockan än så länge är urtavlan och låset på länken.

IMG_20180817_174802-01.jpeg
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Ta nästa på tur. Lite akriv med att se sin tur och meddela addres innan är väl en bra ide.
Gnälligt, ja absolut eftersom jag inte fått fredagsdrinken utan måste handla...
Jag är helt med dig där... Jag är därnäst på tur så därför pm:ade jag @Knorring, redan igår. Allt för att ligga lite före och hålla farten uppe. Försöker i alla fall...
 
Senast ändrad:

Knorring

Breitling
Ursäkta jag har varit iväg!
3nduro har fått min adress nu.
Stryper ner min tur att testa klockan till 2-3 dagar för att vinna tillbaka lite tid alternativt så får ni hoppa över mig.
 

Knorring

Breitling
Då var min vecka över!
Betyget blir:
En trevlig beater med bra tyngd, härligt klick och en djup tavla som inte gör sig rättvisa på bild. Lumen och AR är inte i klass med min Blue Lagoon Samurai som den annars hade konkurrerat med som beater. Tror inte den hade varit mitt förstaval i prisklassen. Smaken är dock som baken
 
Topp