• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround Oris Aquis Date

Då har jag testat klart ORISen och konstaterar att det är en mycket prisvärd och välbyggd klocka. Skulle dock för min egen del önska att den var ett par mm mindre.

Försöker posta den till @larra64 under morgondagen.

Tack för den här tiden :)
8E0D83F7-7B31-4AF4-9EA8-5F2CA62F5962.jpeg

Hej, nu har klockan åkt norröver och landade i dag i schtaan på det som är varmaste dagen 2017/2018. Plus 28 grader si sådär. Drar söderut på konferens i morgon. Då får den hänga med. Det roliga var att en annan klocka jag beställde i december kom i dag. Det kommer något om den i paketöppningen, troligen till helgen. Först ska Orisen testas.
IMG_5186.jpg

Vi hoppas på bilder ifrån en tuff resa söderut och konferens med tunga ämnen, allt för att klockan verkligen ska få bekänna färg. ;)

Hej, min tid med Orisen går mot sitt slut.
Den är välbyggd och han en tavla man gärna stannar upp och kollar på.
Gillar också att länken delvis är borstad. Då en dykare åtminstone är halvtoolig.
Det är första gången jag bär en Oris en längre tid.
Vad tycker jag då, jo som dykarbeater funkar den.
Men till vardags i mitt jobb går det sämre. Hade klockan en lunch till lunch konferens veckan som gick och det var lite – tungt.
Klockan är inte lätt och det känns.
Länken är bra, men inte perfekt. Har haft bättre länkar både på billigare klockor och dem på samma nivå.
Kan jag tänka mig att skaffa en. Jo, men inte den här stora 43,5 millimeters klockhuset. Det ska finnas en på 39,5 mm att välja på och den skulle jag välja alla dagar även om jag har ovanligt sotar handleder med mina 20 cm.
Klockan är rimligt prisatt och massor för en som söker en sk instegsmodell.

Nu kommer jag att låta den gå vidare så snart nästa man.
Om denne hör av sig.
Skickade en konversation i torsdags. Sedan tystnad.
Ser att denne var in senast på forumet den 25 maj så vi får hoppas att jag snart får svar.
IMG_5239.jpg

Jag vet att nästa kille skickat sin adress till mig redan men hittar inte mailet. Kan Du maila mig igen så jag kan skicka den vidare?? :)

Tillbaka
Topp