• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround Passaround: Seiko Sarb059

Lite för mig avslutande tankar om sarb'n.
Skall möte upp näste man på listan i centrum om 60 minuter.

Den sitter skönt och bär ganska litet (jag är för tillfället van vid min panna som är och bär betydligt större)
Jag bar den mest på läder, vilket kanske inte var det mjukaste lädret i lådan, men tyckte kombon passade bra.

Det mest charmiga med klockan är att det faktiskt inte är en superdyr klocka, är enl. mig mkt klocka för slanten.

Drar med några bilder, dock bara iPhone-bilder.

Och lite storlektmässig jämförelse med 44mm Panerai

Om de omfamnades i en broderlig kram eller om Pannan försökte kväva Sarben vet jag inte, de mår hursom bra bägge två fortfarande

Näste man är tim ur länk, skickar ju med alla band som var med från början, så passaround'n är åter komplett

Hämtade ut klockan igår, första intrycket är att det är en jävligt trevlig pjäs. Känns dyrare än vad den är. Dock stör jag mig lite på vridringen att en saknar klick och vrider sig gärna när man flöjtar runt. Lumen var däremot riktigt trevlig!
Några bilder!

20131206_174515_zpsbd99eace.jpg

20131207_114607_zps10a48bed.jpg

Inte skulle väl JAG?

Jag stör mig fortfarande en hel del på att vridringen enbart funkar med friktion, den rör sig en hel del för mig och jag skulle inte känna mig säker med att använda den för dykning, seriösare tidtagning eller navigation.

Men jag måste säga att jag gillar tavlan! Även om den kunde vart liite grönare, så blir jag verkligen "glad" när jag ser det gröna skimra till i ljuset. Och lumen är verkligen grym!

20131207_194654_zps9db265d4.jpg

20131207_141947_zpsa733b742.jpg

Trodde passaroundkonceptet innebar att man provade klockan och delade med sig av sina intryck via text o bild, här har inte hänt ett skvatt på en månad. Skärpning. :mad:

Visst känns den rejäl och väldigt trevlig. Kort sagt är jag mycket positiv. Gillar framförallt kronans seikoplacering som ger den en egen karaktär.
Mycke klocka för pengarna är det definitivt. Ska bli kul att prova den ett par dagar.
ybujumy7.jpg
tyte2ape.jpg

Vart fan tar tiden vägen. Nytt jobb, sista tentan, nyligen flyttat osv. osv. Och vad får lida? Tyvärr är det KS. Får säga ta itu med mina prioriteringar och säga upp mig tror jag.

Skrev denna recession under veckan jag hade klockan. Men fyfan vad fort den veckan gick… Jaja, slut på ursäkter och högtid för recensioner.

Det började med blandade känslor.

Första intryck när jag väll fick hem den var att jag hatade den. Den kändes bara fel. Den var lite full, rörig och såg allmänt bulkig och tråkig ut. Den kom på något band som jag snabbt byttes mot original länken. Även med den var den inte riktigt min grej.

Efter två dagar med den så kändes det bättre. Från att ha avskytt den så kändes det faktisk som att den skulle kunna fungera. Kanske skulle den kunna finna en plats i samlingen som prisvärd beater.

Den känns lite säsongsbetonad. Man skulle nog ha roligare med den på sommaren. Den trevliga mörkgröna tavlan kommer inte fram i denna mörkrets tid.

Men till och från så glider man ju runt i väl belysta stockholmsvita butiker, kontorslandskap och hem där men kan fånga några glimtar av den trevligt mörkgröna tavlan.

Nu under vintern så kan man dock njuta av de kraftigt luminerade svärdsvisarna och indexmarkeringarna.

Designmässigt så uppskattar jag att bezelinsertet är i stål. Stål på stål är kul. Men förstår inte riktigt vad syftet med vädersträcksmarkeringen. Ponera att jag vet var norr är. Rimligen bör jag då också kunna avgöra vart väst, öst och söder är.

Dykarringen kan skruvas åt båda hållen eftersom Seiko uppenbarligen prioriterat kompassen.

”Ground to Air emergency signal code” är lite kul men verkligen onödigt. Den är dock diskret och jag är en sucker för färgen orange, så lått gå.

Stör mig lite på att all text på tavlan är i olika typsnitt. Varför gör man så?

Allt som allt så är jag inte superimponerad. Skulle nog inte köpa denna klocka, istället så skulle jag nog ge ett par hundra för att ha den i en vecka och sedan ta den i en utlottning.

Också bilder:

bild 1.JPG

bild 2.JPG

Ps. om jag väll bli adlad på forumet så kommer det vara för att vara forumets sämsta fotograf. Siktar på att vara bäst på att vara sämst,

Spontant tycker jag klockan är lite för plottrig än så länge, dock är den skön att bära. Idag kommer den kläs om från läder till länk så håll till godo med läderbilderna;-)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Klockan har idag vandrat vidare till easy rider.

Jag tycker nog att för pengen är det rätt mkt klocka, dessvärre inget jag skulle köpa ändå.

Tycke den var för plottrig. Vridringen som ständigt ändrat sig. (Ok jag är petig;))
Gillade inte heller boettformen, eller de asymmetriska kronskydden.

Vad gillade jag då ;)
Lättläst i mörker eftersom lume funkar bra. Länken är bra som på flesta av seikon klockor. Dock saknade jag inställningsmöjligheter på länken, finns bara två hål i claspen.

Räknar dock med att återse den eftersom jag kommer att vinna:)
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Ta hand om den nu easy rider och tack för en trevlig pratstund :)

Klockan har idag vandrat vidare till easy rider.

Jag tycker nog att för pengen är det rätt mkt klocka, dessvärre inget jag skulle köpa ändå.

Tycke den var för plottrig. Vridringen som ständigt ändrat sig. (Ok jag är petig;))
Gillade inte heller boettformen, eller de asymmetriska kronskydden.

Vad gillade jag då ;)
Lättläst i mörker eftersom lume funkar bra. Länken är bra som på flesta av seikon klockor. Dock saknade jag inställningsmöjligheter på länken, finns bara två hål i claspen.

Räknar dock med att återse den eftersom jag kommer att vinna:)
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Ta hand om den nu easy rider och tack för en trevlig pratstund :)

Det är fusk att ladda seikoklockor med Surefirelampor! Man kan blända sig själv på lumen sen. ;)

Nu har jag klockan och lite snabba första intryck. Det första är att den här länken inte faller mig i smaken alls, ska testa övriga alternativ.
Sen har man hört att tavlan är lite grönaktig men man får tydligen jobba hårt för att se det.
I övrigt är den najs ;)

Nu har jag klockan och lite snabba första intryck. Det första är att den här länken inte faller mig i smaken alls, ska testa övriga alternativ.
Sen har man hört att tavlan är lite grönaktig men man får tydligen jobba hårt för att se det.
I övrigt är den najs ;)

Såg inte heller mkt av den gröna tavlan, ibland kunde jag se en liten antydan. Gillade den på läderrem:)

Tillbaka
Topp