• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PASSAROUND SQUALE 1521 ONDA EMERALD

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Vad bygger han där inne? Vad fan bygger han där inne? Han har prenumerationer på såna där tidningar; han hälsar aldrig när han går förbi; han gömmer sig från alla oss andra; han håller sig för sig själv. Jag tror att jag vet varför han tog ner gungan från pepparträdet. Ni förstår, han har inga egna barn, ingen hund, inga vänner och hans gräsmatta håller på att dö. Och alla de där paketen han skickar!?! Vad bygger han där inne? Den där grislampan i trappen. Vad bygger han där inne? Jag kan berätta att han i alla fall inte bygger en lekstuga för barn. Vad bygger han där inne?

Vad är det för ljud som kommer underifrån dörren? Han hamrar in spikar i golvet och jag kan svära vid Gud på att jag hörde någon svagt gny och jag ser ofta blått ljus från nåt teveprogram. Han har en överhandsfräs, en bordssåg och du kommer aldrig att tro vad tjuvgubben Bengtsson såg. Det finns gift under diskhon såklart. Men det finns också tillräckligt med formaldehyd för att kväva en häst. Vad bygger han där inne? Vad fan bygger han där inne? Jag hörde att han har en före detta fru i nån håla utanför Peking som kallas Blacka och han brukade ha en konsultfirma i Indonesien. Men vad bygger han där inne? Vad fan bygger han där inne?

Han har inga vänner men han får mängder med post. Jag slår vad om att han suttit inne någon gång. Jag hörde att han var uppe på taket häromnatten och signalerade med en ficklampa. Och vad är det för melodi som han alltid visslar på? Vad bygger han där inne? Vad bygger han där inne? Vi har rätt att få veta.
1349A532-D331-4A82-B225-67055B5AD056.jpeg
 
Senast ändrad:

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Hon satt i en flätad stol med sina ögon nedslagna. Hon andades in framtiden genom att andas ut det förgångna. Med skakig hand är tärningen slutligen kastad. ”Det ligger en död man in min säng”, sade hon. ”Det där leendet på hans läppar har funnits där i flera dagar. Det ligger en död man i min säng.”

”Jag har inte mått så bra på sistone”, sade hon, ”jag lovar.” Hon pekade mot sovrumsdörren och sade att hon inte ämnade gå in dit. Hon hoppade upp från stolen och vrålade att det är någon som inte är koncentrerad.” ”Det ligger en död man i min säng”, sade hon. ”Jag menar inte metaforisk, hans ögon är öppna men han kan inte se. Det ligger en död man i min säng.”

Därpå vajade löven utanför fönstret; de var alla bruna och fallande. Till och med jag kunde känna att stämningen här inne var ytterst förskräcklig. Telefonen väsnades oavbrutet men det var ingen som ringde. ”Det ligger en död man i min säng”, sade hon. ”Även om han fortsätter att göra anteckningar. Jag lovar att det här inte är något spratt. Det ligger en död man i min säng.”

Nu är hon i köket slamrandes med grytor och stekpannor. ”Jag skulle laga honom något flott”, sade hon, ”men han vägrade att tvätta sina händer. Han brukade vara så snäll mot mig, men nu luktar han så jävla illa.”

”Det ligger en död man i min säng”, säger hon. ”Jag fortsätter att peta på honom med min pinne, men hans hud är så förbannat tjock. Det ligger en död man i min säng.”
59D45A4F-FB86-4A14-9330-AC9116AD12B5.jpeg
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Då är Ondskan på väg till @thewordfox, återkommer med mer lättförståeliga intryck senare.
Och det verkar onekligen som om Postnord har skött sig. Paketet ligger just nu cirka 200 meter från mig, men jag kan inte hämta ut det förrän det ankommer utlämningsstället som ligger 2 mil härifrån. Vilken ironi :p
 
Senast ändrad:

sirengatto

Panerai
2-Faktor
4EC93BD6-01F2-4BD5-9A77-FD04B2F3EDAB.jpeg

Det är ytterst få klockor som omedelbart har fängslat och förtrollat mig redan vid första ögonkastet. Av de fler än ett halvt dussin Squale som jag har haft närmare kontakt med är det nog bara en av dessa som direkt har gjort mig hänförd.

Det här är inte historien om den klockan.

Sanningen att säga så att det tillnärmelsevis raka motsatsen. Det gott jag har att säga om Squale 1521 Onda Laguna är gällande för vilken annan 1521 som helst. Boetten är alltjämt fantastisk, snudd på sagolik – både vad gäller form som funktion. Fast det visste vi ju redan.

I övrigt blir det alldeles för blingigt med applicerade indexmarkeringar i kombination med polerad boett och vridringsilägget med de upphöjda markeringarna och siffrorna. Det sistnämnda ger möjligtvis även klockan ett billigt intryck – åtminstone i mina ögon. Jag kan helt enkelt inte skaka av mig den plastiga känslan. Var för sig upplever jag att indexmarkeringar, visare etc. funkar, men samstämmigheten blir minst sagt skev. Och jag kan inte låta bli att sakna en orange minutvisare. Lumen är dessutom så pass usel att jag inledningsvis tvekade kring huruvida det fanns någon överhuvudtaget. Kanske hade det varit mer fördelaktigt att helt och hållet utelämna lume för att kunna vara än mer experimentella och påhittiga med visare och markeringar. Nu blir det varken hackat eller malet. Allra mest förvånande för egen del är emellertid att jag saknar graveringen av Squale på sidan av boetten. Som att något av klockans identitet har gått förlorat på samma sätt som att den klassiska hajlogotypen inte står att finna. Det är något med identitet som rimmar ganska illa över hela skapelsen. Vi vet ju anledningen till de dubbla logotyperna på tavlan och hur starkt knutet det är till Squale som varumärke. Är det då inte tämligen historielöst att utan krusiduller utelämna denna?

Själva tavlan då? Alltså, den är inte dålig. Lite plattare än väntat, även om nyansen på färgen är somrigt härlig – den sortens kulör som lockar fram önskningar om ömsom stekande och ömsom plaskande dagar på en finkornig sandstrand där den lätt svalkande brisen krusar den spegelblanka vattenytan. Men då är det visserligen inte urtavlan i sig som hägrar, blott drömmarna om en lycksaligare tillvaro. Onda i namnet kommer naturligtvis från italienskans ord för våg (inte ondska som jag i min fristående sekvens under veckan gjort sken av), vilket än mer självklart befogar de nedsänkta vågformationerna på tavlan. Och det är väl i sig lite konservativt. Och själva formen på vågorna hamnar någonstans i ingenmansland mellan sobert och för tydligt. Förmodligen är det min egen skräckfilmsindränkta hjärna som spelar mig ett spratt när jag tänker att det hade varit riktigt fräckt om det i stället hade varit ett stiliserat fjällmönster på tavlan, samma färg, samma namn – skräckfilmsfantaster i allmänhet och dyrkare av Skräcken från Svarta lagunen (betydligt fler än ni kanske tror) i synnerhet hade gått gatlopp för att få tag på klockan.

Enskilt finns det goda ansatser och intentioner, men beståndsdelarna korrelerar inte särskilt väl. Summan är sämre än delarna. Jag hade mina aningar och fick dem mångfalt bevisade: det här var aldrig en klocka för mig. Men andra uppskattar den, och det är väl det fina egentligen: att det finns någonting för alla. Och att vi får och kan tycka så olika.

Avslutningsvis vill jag uppmana Squale att inför eventuella framtida Halloween-utgåvor med skräcktema hör av sig till mig.
322EEEB5-EC05-4021-A7A8-F5FA1929866A.jpeg
 
Senast ändrad:

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Soundtrack till veckan som gått i sällskap med Ondskan:
Black Sabbath -- Johnny Blade
Pink Floyd -- Green is the colour
Tom Waits -- How's it gonna end
Tom Waits -- What's he building?
Nick Cave -- Dead man in my bed
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Soundtrack till veckan som gått i sällskap med Ondskan:
Black Sabbath -- Johnny Blade
Pink Floyd -- Green is the colour
Tom Waits -- How's it gonna end
Tom Waits -- What's he building?
Nick Cave -- Dead man in my bed
Grymt skrivet :D Skoj med låtarna, märks att du har gått en extra mil ;) Du skulle ju haft med David Bowie och Cat People dock, ”See these eyes so green, I can stare for a thousand years” :D
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
4EC93BD6-01F2-4BD5-9A77-FD04B2F3EDAB.jpeg

Det är ytterst få klockor som omedelbart har fängslat och förtrollat mig redan vid första ögonkastet. Av de fler än ett halvt dussin Squale som jag har haft närmare kontakt med är det nog bara en av dessa som direkt har gjort mig hänförd.

Det här är inte historien om den klockan.

Sanningen att säga så att det tillnärmelsevis raka motsatsen. Det gott jag har att säga om Squale 1521 Onda Laguna är gällande för vilken annan 1521 som helst. Boetten är alltjämt fantastisk, snudd på sagolik – både vad gäller form som funktion. Fast det visste vi ju redan.

I övrigt blir det alldeles för blingigt med applicerade indexmarkeringar i kombination med polerad boett och vridringsilägget med de upphöjda markeringarna och siffrorna. Det sistnämnda ger möjligtvis även klockan ett billigt intryck – åtminstone i mina ögon. Jag kan helt enkelt inte skaka av mig den plastiga känslan. Var för sig upplever jag att indexmarkeringar, visare etc. funkar, men samstämmigheten blir minst sagt skev. Och jag kan inte låta bli att sakna en orange minutvisare. Lumen är dessutom så pass usel att jag inledningsvis tvekade kring huruvida det fanns någon överhuvudtaget. Kanske hade det varit mer fördelaktigt att helt och hållet utelämna lume för att kunna vara än mer experimentella och påhittiga med visare och markeringar. Nu blir det varken hackat eller malet. Allra mest förvånande för egen del är emellertid att jag saknar graveringen av Squale på sidan av boetten. Som att något av klockans identitet har gått förlorat på samma sätt som att den klassiska hajlogotypen inte står att finna. Det är något med identitet som rimmar ganska illa över hela skapelsen. Vi vet ju anledningen till de dubbla logotyperna på tavlan och hur starkt knutet det är till Squale som varumärke. Är det då inte tämligen historielöst att utan krusiduller utelämna denna?

Själva tavlan då? Alltså, den är inte dålig. Lite plattare än väntat, även om nyansen på färgen är somrigt härlig – den sortens kulör som lockar fram önskningar om ömsom stekande och ömsom plaskande dagar på en finkornig sandstrand där den lätt svalkande brisen krusar den spegelblanka vattenytan. Men då är det visserligen inte urtavlan i sig som hägrar, blott drömmarna om en lycksaligare tillvaro. Onda i namnet kommer naturligtvis från italienskans ord för våg (inte ondska som jag i min fristående sekvens under veckan gjort sken av), vilket än mer självklart befogar de nedsänkta vågformationerna på tavlan. Och det är väl i sig lite konservativt. Och själva formen på vågorna hamnar någonstans i ingenmansland mellan sobert och för tydligt. Förmodligen är det min egen skräckfilmsindränkta hjärna som spelar mig ett spratt när jag tänker att det hade varit riktigt fräckt om det i stället hade varit ett stiliserat fjällmönster på tavlan, samma färg, samma namn – skräckfilmsfantaster i allmänhet och dyrkare av Skräcken från Svarta lagunen (betydligt fler än ni kanske tror) i synnerhet hade gått gatlopp för att få tag på klockan.

Enskilt finns det goda ansatser och intentioner, men beståndsdelarna korrelerar inte särskilt väl. Summan är sämre än delarna. Jag hade mina aningar och fick dem mångfalt bevisade: det här var aldrig en klocka för mig. Men andra uppskattar den, och det är väl det fina egentligen: att det finns någonting för alla. Och att vi får och kan tycka så olika.

Avslutningsvis vill jag uppmana Squale att inför eventuella framtida Halloween-utgåvor med skräcktema hör av sig till mig.
322EEEB5-EC05-4021-A7A8-F5FA1929866A.jpeg
Kul sammanfattning och jag har aldrig varit med om en mer spännande passaround för det är så extremt spretiga intryck! :nailbiting: Längtar tills den kommer till mig så att man kan få avgöra själv. :)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Soundtrack till veckan som gått i sällskap med Ondskan:
Black Sabbath -- Johnny Blade
Pink Floyd -- Green is the colour
Tom Waits -- How's it gonna end
Tom Waits -- What's he building?
Nick Cave -- Dead man in my bed
Meeen, besviken på mig själv att jag inte ens lyckade klura ut Tom Waits, den gamla knasbollen.
Tack för underhållningen, inte så märkligt att man uppskattade texterna när dom är från ens egen skivback liksom haha. Snyggt :D
 

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Grymt skrivet :D Skoj med låtarna, märks att du har gått en extra mil ;) Du skulle ju haft med David Bowie och Cat People dock, ”See these eyes so green, I can stare for a thousand years” :D
Vore det inte för att den används så perfekt i Inglourious Basterds så hade den varit självskriven :)

Kul sammanfattning och jag har aldrig varit med om en mer spännande passaround för det är så extremt spretiga intryck! :nailbiting: Längtar tills den kommer till mig så att man kan få avgöra själv. :)
Ja, det är jäkligt roligt att det är så spridda skurar. Mina intryck var betydligt mer positiva vid första anblicken men förändrades successivt i takt med hur länge jag bar den.


Meeen, besviken på mig själv att jag inte ens lyckade klura ut Tom Waits, den gamla knasbollen.
Tack för underhållningen, inte så märkligt att man uppskattade texterna när dom är från ens egen skivback liksom haha. Snyggt :D
Var inte för hård mot dig själv ;)
Försvenskningarna av orter och namn förvillade lite. Mest nöjd är jag med Kattis, som i original heter Sheila (vilket i vissa engelskspråkiga trakter också är slang för puma om en kvinna). Det kanske inte heller är de mest framträdande alstren av respektive artist. Och ska man översätta låttexter om ondska så — för att citera Krister Peterson — kommer man inte runt Tom Waits :cool:
 

johnz

Rolex
4EC93BD6-01F2-4BD5-9A77-FD04B2F3EDAB.jpeg

Det är ytterst få klockor som omedelbart har fängslat och förtrollat mig redan vid första ögonkastet. Av de fler än ett halvt dussin Squale som jag har haft närmare kontakt med är det nog bara en av dessa som direkt har gjort mig hänförd.

Det här är inte historien om den klockan.

Sanningen att säga så att det tillnärmelsevis raka motsatsen. Det gott jag har att säga om Squale 1521 Onda Laguna är gällande för vilken annan 1521 som helst. Boetten är alltjämt fantastisk, snudd på sagolik – både vad gäller form som funktion. Fast det visste vi ju redan.

I övrigt blir det alldeles för blingigt med applicerade indexmarkeringar i kombination med polerad boett och vridringsilägget med de upphöjda markeringarna och siffrorna. Det sistnämnda ger möjligtvis även klockan ett billigt intryck – åtminstone i mina ögon. Jag kan helt enkelt inte skaka av mig den plastiga känslan. Var för sig upplever jag att indexmarkeringar, visare etc. funkar, men samstämmigheten blir minst sagt skev. Och jag kan inte låta bli att sakna en orange minutvisare. Lumen är dessutom så pass usel att jag inledningsvis tvekade kring huruvida det fanns någon överhuvudtaget. Kanske hade det varit mer fördelaktigt att helt och hållet utelämna lume för att kunna vara än mer experimentella och påhittiga med visare och markeringar. Nu blir det varken hackat eller malet. Allra mest förvånande för egen del är emellertid att jag saknar graveringen av Squale på sidan av boetten. Som att något av klockans identitet har gått förlorat på samma sätt som att den klassiska hajlogotypen inte står att finna. Det är något med identitet som rimmar ganska illa över hela skapelsen. Vi vet ju anledningen till de dubbla logotyperna på tavlan och hur starkt knutet det är till Squale som varumärke. Är det då inte tämligen historielöst att utan krusiduller utelämna denna?

Själva tavlan då? Alltså, den är inte dålig. Lite plattare än väntat, även om nyansen på färgen är somrigt härlig – den sortens kulör som lockar fram önskningar om ömsom stekande och ömsom plaskande dagar på en finkornig sandstrand där den lätt svalkande brisen krusar den spegelblanka vattenytan. Men då är det visserligen inte urtavlan i sig som hägrar, blott drömmarna om en lycksaligare tillvaro. Onda i namnet kommer naturligtvis från italienskans ord för våg (inte ondska som jag i min fristående sekvens under veckan gjort sken av), vilket än mer självklart befogar de nedsänkta vågformationerna på tavlan. Och det är väl i sig lite konservativt. Och själva formen på vågorna hamnar någonstans i ingenmansland mellan sobert och för tydligt. Förmodligen är det min egen skräckfilmsindränkta hjärna som spelar mig ett spratt när jag tänker att det hade varit riktigt fräckt om det i stället hade varit ett stiliserat fjällmönster på tavlan, samma färg, samma namn – skräckfilmsfantaster i allmänhet och dyrkare av Skräcken från Svarta lagunen (betydligt fler än ni kanske tror) i synnerhet hade gått gatlopp för att få tag på klockan.

Enskilt finns det goda ansatser och intentioner, men beståndsdelarna korrelerar inte särskilt väl. Summan är sämre än delarna. Jag hade mina aningar och fick dem mångfalt bevisade: det här var aldrig en klocka för mig. Men andra uppskattar den, och det är väl det fina egentligen: att det finns någonting för alla. Och att vi får och kan tycka så olika.

Avslutningsvis vill jag uppmana Squale att inför eventuella framtida Halloween-utgåvor med skräcktema hör av sig till mig.
322EEEB5-EC05-4021-A7A8-F5FA1929866A.jpeg
Äntligen en rimlig bedömning :D Hear hear!!
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Jag har haft klockan sedan i torsdags kväll och kört den som enda klocka sedan dess. Jag ska vara ärlig och säga direkt att jag är helt såld på klockan. Allt från de applicerade indexen till den metallicgröna tavlan med sitt reliefmönster är fantastiskt. Klockan är mer glänsande än en vanlig 1521 och då är redan den sistnämnda en väldigt polerad klocka.

E585C32C-0CCC-46ED-8825-D7875BFE4909.jpeg
 

midikem

Cartier
Då jag har haft en av de märkligaste perioderna i mitt liv så har det blivit så att jag tyvärr inte har lyckats skriva min review fören nu. Det har varit dödsfall, problem med jobb och kropp så det har inte varit helt lätt att få ihop någonting. Jag var den första som fick testa på ondan i denna passaround. Det var första gången jag fick testa på en klocka som var grön. Den här har ju en liten udda nyans av grön också skulle jag säga. I början var jag inte så imponerad av färgen, men den växte på mig dag för dag. Jag hade konstant på mig den under den tiden jag hade den i min ägo. Det roliga var ju att detta också var första gången jag gjorde en utflykt för att faktiskt ta bilder på en klocka. Riktigt kul var det och lär ske flera gånger.

Vad är då mina intryck av klockan? Jo jag noterade att onda inte har squale inristat på sidan av klockan som min 1521 har. När det gäller bezeln så är den helt fantastisk. Bezeln är det absolut bästa med hela klockan och känslan när man vrider på den är att man blir glad. Det är många andra märken som borde ta lärdom av Squale och deras bezel och hur den är uppbyggd.

Tavlan har ett skönt vågmönster som jag tycker ger ett skönt liv i klockan och när solljuset reflekteras så blir det många roliga effekter.

Indexen är applicerade skulle jag tro, men ändå ganska platta. Jag gillar inte denna typen av index så mycket utan gillar mer när de står ut något mer. Det är lite lume på indexen, men det är extremt lite och lumen syns extremt dåligt i mörkret. Inte ens värt att ta bild på det då det i princip blir en svart bild med några små obefintliga sträck.

När klockan sitter på underarmen/handleden så märker man knappt att den är där. Formen på boetten med luggarna som stramar åt gör att den sitter väldigt bra på plats. Föredrar själv att använda gummi, silicon eller canvas band när den sitter på min handled. Just för att jag tycker det ger en mer avslappnad känsla. Meshet som hängde med gillar jag inte alls då det hade en matt finish. Hade det istället varit pollerat så hade det troligen fått lite mer handledstid. Nu fick inte meshet någon handledstid alls.

När det gäller Squale så går det i princip inte att vara missnöjd med dem. De gör fantastiskt fina klockor för ett helt rimligt pris och det känns speciellt varje gång man bär en klocka med märket. Hade jag fått önska något på onda så hade det varit att indexen och lumen var något bättre.

Här får ni njuta av lite bilder.
DSC_1983.JPG
DSC_2004.JPG
DSC_2009.JPG
DSC_2023.JPG
DSC_2026.JPG
DSC_2031.JPG
DSC_2033.JPG
DSC_2039.JPG
DSC_2041.JPG
DSC_2044.JPG
DSC_2047.JPG
DSC_2054.JPG
DSC_2067.JPG
DSC_2070.JPG
DSC_2073.JPG
DSC_2077.JPG
DSC_2079.JPG
DSC_2087.JPG
DSC_2125.JPG
DSC_2130.JPG
DSC_2150.JPG
DSC_2165.JPG
DSC_2179.JPG
DSC_2212.JPG
DSC_2222.JPG
DSC_2233.JPG
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Då jag har haft en av de märkligaste perioderna i mitt liv så har det blivit så att jag tyvärr inte har lyckats skriva min review fören nu. Det har varit dödsfall, problem med jobb och kropp så det har inte varit helt lätt att få ihop någonting. Jag var den första som fick testa på ondan i denna passaround. Det var första gången jag fick testa på en klocka som var grön. Den här har ju en liten udda nyans av grön också skulle jag säga. I början var jag inte så imponerad av färgen, men den växte på mig dag för dag. Jag hade konstant på mig den under den tiden jag hade den i min ägo. Det roliga var ju att detta också var första gången jag gjorde en utflykt för att faktiskt ta bilder på en klocka. Riktigt kul var det och lär ske flera gånger.

Vad är då mina intryck av klockan? Jo jag noterade att onda inte har squale inristat på sidan av klockan som min 1521 har. När det gäller bezeln så är den helt fantastisk. Bezeln är det absolut bästa med hela klockan och känslan när man vrider på den är att man blir glad. Det är många andra märken som borde ta lärdom av Squale och deras bezel och hur den är uppbyggd.

Tavlan har ett skönt vågmönster som jag tycker ger ett skönt liv i klockan och när solljuset reflekteras så blir det många roliga effekter.

Indexen är applicerade skulle jag tro, men ändå ganska platta. Jag gillar inte denna typen av index så mycket utan gillar mer när de står ut något mer. Det är lite lume på indexen, men det är extremt lite och lumen syns extremt dåligt i mörkret. Inte ens värt att ta bild på det då det i princip blir en svart bild med några små obefintliga sträck.

När klockan sitter på underarmen/handleden så märker man knappt att den är där. Formen på boetten med luggarna som stramar åt gör att den sitter väldigt bra på plats. Föredrar själv att använda gummi, silicon eller canvas band när den sitter på min handled. Just för att jag tycker det ger en mer avslappnad känsla. Meshet som hängde med gillar jag inte alls då det hade en matt finish. Hade det istället varit pollerat så hade det troligen fått lite mer handledstid. Nu fick inte meshet någon handledstid alls.

När det gäller Squale så går det i princip inte att vara missnöjd med dem. De gör fantastiskt fina klockor för ett helt rimligt pris och det känns speciellt varje gång man bär en klocka med märket. Hade jag fått önska något på onda så hade det varit att indexen och lumen var något bättre.

Här får ni njuta av lite bilder.
DSC_1983.JPG
DSC_2004.JPG
DSC_2009.JPG
DSC_2023.JPG
DSC_2026.JPG
DSC_2031.JPG
DSC_2033.JPG
DSC_2039.JPG
DSC_2041.JPG
DSC_2044.JPG
DSC_2047.JPG
DSC_2054.JPG
DSC_2067.JPG
DSC_2070.JPG
DSC_2073.JPG
DSC_2077.JPG
DSC_2079.JPG
DSC_2087.JPG
DSC_2125.JPG
DSC_2130.JPG
DSC_2150.JPG
DSC_2165.JPG
DSC_2179.JPG
DSC_2212.JPG
DSC_2222.JPG
DSC_2233.JPG
Snyggt! Riktigt bra bilder också. Imponerande! Tack :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Då jag har haft en av de märkligaste perioderna i mitt liv så har det blivit så att jag tyvärr inte har lyckats skriva min review fören nu. Det har varit dödsfall, problem med jobb och kropp så det har inte varit helt lätt att få ihop någonting. Jag var den första som fick testa på ondan i denna passaround. Det var första gången jag fick testa på en klocka som var grön. Den här har ju en liten udda nyans av grön också skulle jag säga. I början var jag inte så imponerad av färgen, men den växte på mig dag för dag. Jag hade konstant på mig den under den tiden jag hade den i min ägo. Det roliga var ju att detta också var första gången jag gjorde en utflykt för att faktiskt ta bilder på en klocka. Riktigt kul var det och lär ske flera gånger.

Vad är då mina intryck av klockan? Jo jag noterade att onda inte har squale inristat på sidan av klockan som min 1521 har. När det gäller bezeln så är den helt fantastisk. Bezeln är det absolut bästa med hela klockan och känslan när man vrider på den är att man blir glad. Det är många andra märken som borde ta lärdom av Squale och deras bezel och hur den är uppbyggd.

Tavlan har ett skönt vågmönster som jag tycker ger ett skönt liv i klockan och när solljuset reflekteras så blir det många roliga effekter.

Indexen är applicerade skulle jag tro, men ändå ganska platta. Jag gillar inte denna typen av index så mycket utan gillar mer när de står ut något mer. Det är lite lume på indexen, men det är extremt lite och lumen syns extremt dåligt i mörkret. Inte ens värt att ta bild på det då det i princip blir en svart bild med några små obefintliga sträck.

När klockan sitter på underarmen/handleden så märker man knappt att den är där. Formen på boetten med luggarna som stramar åt gör att den sitter väldigt bra på plats. Föredrar själv att använda gummi, silicon eller canvas band när den sitter på min handled. Just för att jag tycker det ger en mer avslappnad känsla. Meshet som hängde med gillar jag inte alls då det hade en matt finish. Hade det istället varit pollerat så hade det troligen fått lite mer handledstid. Nu fick inte meshet någon handledstid alls.

När det gäller Squale så går det i princip inte att vara missnöjd med dem. De gör fantastiskt fina klockor för ett helt rimligt pris och det känns speciellt varje gång man bär en klocka med märket. Hade jag fått önska något på onda så hade det varit att indexen och lumen var något bättre.

Här får ni njuta av lite bilder.
DSC_1983.JPG
DSC_2004.JPG
DSC_2009.JPG
DSC_2023.JPG
DSC_2026.JPG
DSC_2031.JPG
DSC_2033.JPG
DSC_2039.JPG
DSC_2041.JPG
DSC_2044.JPG
DSC_2047.JPG
DSC_2054.JPG
DSC_2067.JPG
DSC_2070.JPG
DSC_2073.JPG
DSC_2077.JPG
DSC_2079.JPG
DSC_2087.JPG
DSC_2125.JPG
DSC_2130.JPG
DSC_2150.JPG
DSC_2165.JPG
DSC_2179.JPG
DSC_2212.JPG
DSC_2222.JPG
DSC_2233.JPG
Riktigt tråkigt att höra att har varit så mycket turbulens. Beklagar sorgen och hoppas att det löser sig med jobbet! :sorry:

Trevlig recension av klockan men framför allt väldigt trevliga bilder! Känns som att du har lyckats fånga varenda grön nyans som går att få fram i den där tavlan. :)
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Då jag har haft en av de märkligaste perioderna i mitt liv så har det blivit så att jag tyvärr inte har lyckats skriva min review fören nu. Det har varit dödsfall, problem med jobb och kropp så det har inte varit helt lätt att få ihop någonting. Jag var den första som fick testa på ondan i denna passaround. Det var första gången jag fick testa på en klocka som var grön. Den här har ju en liten udda nyans av grön också skulle jag säga. I början var jag inte så imponerad av färgen, men den växte på mig dag för dag. Jag hade konstant på mig den under den tiden jag hade den i min ägo. Det roliga var ju att detta också var första gången jag gjorde en utflykt för att faktiskt ta bilder på en klocka. Riktigt kul var det och lär ske flera gånger.

Vad är då mina intryck av klockan? Jo jag noterade att onda inte har squale inristat på sidan av klockan som min 1521 har. När det gäller bezeln så är den helt fantastisk. Bezeln är det absolut bästa med hela klockan och känslan när man vrider på den är att man blir glad. Det är många andra märken som borde ta lärdom av Squale och deras bezel och hur den är uppbyggd.

Tavlan har ett skönt vågmönster som jag tycker ger ett skönt liv i klockan och när solljuset reflekteras så blir det många roliga effekter.

Indexen är applicerade skulle jag tro, men ändå ganska platta. Jag gillar inte denna typen av index så mycket utan gillar mer när de står ut något mer. Det är lite lume på indexen, men det är extremt lite och lumen syns extremt dåligt i mörkret. Inte ens värt att ta bild på det då det i princip blir en svart bild med några små obefintliga sträck.

När klockan sitter på underarmen/handleden så märker man knappt att den är där. Formen på boetten med luggarna som stramar åt gör att den sitter väldigt bra på plats. Föredrar själv att använda gummi, silicon eller canvas band när den sitter på min handled. Just för att jag tycker det ger en mer avslappnad känsla. Meshet som hängde med gillar jag inte alls då det hade en matt finish. Hade det istället varit pollerat så hade det troligen fått lite mer handledstid. Nu fick inte meshet någon handledstid alls.

När det gäller Squale så går det i princip inte att vara missnöjd med dem. De gör fantastiskt fina klockor för ett helt rimligt pris och det känns speciellt varje gång man bär en klocka med märket. Hade jag fått önska något på onda så hade det varit att indexen och lumen var något bättre.

Här får ni njuta av lite bilder.
DSC_1983.JPG
DSC_2004.JPG
DSC_2009.JPG
DSC_2023.JPG
DSC_2026.JPG
DSC_2031.JPG
DSC_2033.JPG
DSC_2039.JPG
DSC_2041.JPG
DSC_2044.JPG
DSC_2047.JPG
DSC_2054.JPG
DSC_2067.JPG
DSC_2070.JPG
DSC_2073.JPG
DSC_2077.JPG
DSC_2079.JPG
DSC_2087.JPG
DSC_2125.JPG
DSC_2130.JPG
DSC_2150.JPG
DSC_2165.JPG
DSC_2179.JPG
DSC_2212.JPG
DSC_2222.JPG
DSC_2233.JPG

Bra jobbat! Fina bilder:)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Sådär, då har den anlänt till mitt hem! First order of business var att plocka bort det borstade meshet och sätta dit ett polerat vilket passade mycket bättre. :) Mitt första intryck är att den fanimej är magnifik! :wideyed: Ska bli kul att se hur den blir i solen men just nu ösregnar det mest här. :sorry:
PSX_20200707_140228.jpg

PSX_20200707_140152.jpg
 
Topp