• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek 5970 - realistiska alternativ?

Zenith Chronomaster är som sagt ett sjukt bra alternativ och i mina ögon ingen kompromiss, PP5270 får väl räknas som ouppnålig för vanligt folk och är väl inte ens ett alternativ om man inte en VÄLDIGT djup plånbok....



ZenithChronomaster0121.jpg


ZenithChronomaster008.jpg
 

m_s

Patek
2-Faktor
Finns väl vissa utgåvor av UG Tri Compax som är oversize modeller? Har för mig att Ben Clymer sportar något sådant och även har skrivit om dem. Däremot går de svindyrt på auktion som jag uppfattade det.
 

fredrikb

Cartier
Glashutte Original har ju faktiskt ett par, som någon tipsade om. Tror att denna går att få strax under 50k begagnad:

ChronographWempe07.jpg
 

Watchie

Patek
2-Faktor
IWC säljer, tror jag, mer perpetuals än holy trinity gör tillsammans, av många anledningar…Bjuder på bild med min 3750 och en annan IWC som jag mkt väl kan tänka mig, om ladan fylls på
IMG_2059.jpeg
IMG_4515.jpeg
 

Ronnie

Rolex
fc-1-36-800x800.jpg

Frederique Constant Manufacture Slimline Perpetual Calendar

-Inte väldigt lik, men Evighetskalendrig och månfasig iallafall.
 

Ronnie

Rolex
och

20211210_412e4b7bc201c31cb12d743551e87293_1639129277.jpg

Maurice Lacroix Masterpiece Flyback Chronograph Annuaire

Delar diameter med Patek:en. Annual istället för Perpetual.
 
Senast ändrad:
Topp