• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uffe62

Breitling
IMG_3418.JPG
Här ännu 5711 med de två olika tavlorna.
 

Whedda

Rolex
Jag är på jakt efter en ny klocka, min första(!) Patek till samlingen.

Helt grön på Patek fronten men ute efter en bruksklocka av klassiska mått.
Har fastnat fruktansvärt mycket för Nautilus 3800 och kikat på två olika varianter med blå urtavla hos Luxurywatches i Stockholm, Halvguld och stål med blå samt grå urtavla.

Vill såklart höra om era erfarenheter av 3800 och andra potentiella inköpställen och allt annat jag behöver veta för att kunna göra ett bra inköp. ¨

Gärna lite input vad ni tycker om respektive klocka. :)

Gillar du storleken tycker jag det är ett bra val. För mig personligen funkar inte Nautilus boettform i den storleken då den är bred snarare än lång vilket gör att 3800 bärs ganska mycket mindre än Royal Oak 36mm.
Då är jag ändå en förkämpe för mindre klockor men tycker just 5711 bärs bättre.
 

Uffe62

Breitling
Jag har haft (eller har, den är en av de två som ligger ute på Kaplans klockkvalitet i maj) Jag gillar den men anledningen till att jag säljer är att den känns för liten på mig. Självklart en smaksak men för min del blev det att jag använde den för lite för att motivera för mig själv att behålla den. Men är du nöjd med storleken så är det en väldigt trevlig klocka och hade det inte vart för att jag har så många klockor som tyvärr får för lite handledstid så hade jag nog behållt den.
Däremot är LW på tok för dyra på de 3800 som de har inne så ska du handla där så se till att få ner priset ordentligt.
Skärmavbild 2017-04-12 kl. 18.49.36.png

Tolvmarkeringen verkar konstig på foto, är det bildfel eller något annat?
 

Bilagor

  • IMG_0279.JPG
    IMG_0279.JPG
    11.1 KB · Visningar: 145

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Tolvmarkeringen verkar konstig på foto, är det bildfel eller något annat?
Den såg konstig ut, inget jag har något minne av och tittar jag på bilder som jag själv har tagit av klockan så ser det inte ut så. Måste vara bildfel för annars så vet jag inte vad som hänt med den.
IMG_5858.JPG
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tolvmarkeringen verkar konstig på foto, är det bildfel eller något annat?
Den såg konstig ut, inget jag har något minne av och tittar jag på bilder som jag själv har tagit av klockan så ser det inte ut så. Måste vara bildfel för annars så vet jag inte vad som hänt med den.
IMG_5858.JPG
Ser samma sak på båda bilderna. Lite fuktskadad? lysmassa och att indexen inte är perfekt centrerade, något jag sett tidigare.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Ser samma sak på båda bilderna. Lite fuktskadad? lysmassa och att indexen inte är perfekt centrerade, något jag sett tidigare.
Nu har inte jag den hemma så kan inte titta men är inget jag tänkt på tidigare. Men jag får ta en titt på förhandsvisningen (och så får även eventuella spekulanter göra)
 

Trulli

Cartier
Snyggt, och jag gissar att man inte reagerar på att den är svart på några decimeters avstånd? Är alla alltid svarta? på Fellos bild ser den gråblå ut, men det kanske bara är ljuset.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Nu har inte jag den hemma så kan inte titta men är inget jag tänkt på tidigare. Men jag får ta en titt på förhandsvisningen (och så får även eventuella spekulanter göra)
Så sjukt kul att din klocka drar iväg i pris.
Ska bli spännande och se om den orkar liiiite till.
/j
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Har haft 3800 stål och two tone (samt iofs även 5711, 5712 och 5167).
Som tidigare sagts. Köp inte TT om du inte med 100% säkerhet vill ha kvar den for life.
Jag har cirka 17cm handled och alltid tyckt att 3800 upplevdes precis för litet. Men vet du att modellen sitter som gjuten är det bara att köra. Sålde min stål 3800 för ganska exakt ett år sen för 115k.
Och ja, var vaksam på polering.
 

fc2

Rolex
Har haft 3800 stål och two tone (samt iofs även 5711, 5712 och 5167).
Som tidigare sagts. Köp inte TT om du inte med 100% säkerhet vill ha kvar den for life.
Jag har cirka 17cm handled och alltid tyckt att 3800 upplevdes precis för litet. Men vet du att modellen sitter som gjuten är det bara att köra. Sålde min stål 3800 för ganska exakt ett år sen för 115k.
Och ja, var vaksam på polering.
Är TT'n så pass ful eller varför så hårda ord? Är det en klocka man lessnar på?
 
Topp