• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe QC

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Min 2 veckor gamla JLC hade ej fungerande kronograffunktion samt gick +8spd
> Full service = 4 månader.

Kommer hem med fiber på rehaulten
> in igen = 1 månad.

Går kanon ett tag, därefter +12spd
> in igen = 1 månad.

Så under ett års äga de var den alltså borta 50% av tiden. Kompensation? Förlängd garanti och ett serviceetui. :bored:
Ouch. Men det är helt i linje hur det ska vara att äga en mekanisk handtillverkad lyxprodukt. Vill man ha bekymmersfritt ägande måste man vara så nonchalant att man inte bryr sig om små defekter samt triviala saker som att den går inom specifikationerna :cigar:
Tittar man på lyxbilar verkar de knappt hålla för att stå i direkt solljus samt ha en tendens till att ramla sönder av sig självt när de står parkerade för länge i ett garage.
 
Är det något företag som har notoriskt struliga verk så är det väl AP. Aldrig haft mer problem med någon tillverkare än jag haft med dem. Min nuvarande 15202 har varit undantaget som bekräftar regeln.

Måste väl vara JLC-verket inuti...

Kan bekräfta detta, har haft ett gäng AP inne för saker som inte ska ske på mer eller mindre sprillans klockor. Iofs urverksrelaterat.

RM hade otroliga problem med sin qc i början med damm innanför glas osv.

Ahja, shit happens när man ska vara ball med ap eller patek. :)
 
Topp