Är det bara jag som tycker rotorn är sjukt ful på 5711? Kolla 5712 eller för den delen AP 15202 och jämför.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, håller med men det gäller alla verk med centralrotor tycker jag. Det är därför bla jag gillar 240-verket bäst. Enda nackdelen är att det inte går att få i någon version med centrumsekundvisare.Är det bara jag som tycker rotorn är sjukt ful på 5711? Kolla 5712 eller för den delen AP 15202 och jämför.
Haha, håller med men det gäller alla verk med centralrotor tycker jag. Det är därför bla jag gillar 240-verket bäst. Enda nackdelen är att det inte går att få i någon version med centrumsekundvisare.
Ok, får nog göra det...Ta tillbaka vad du sa precis.
Ni andra med Nautilus, några betänkligheter eller erfarenheter av vatten men bör ha med sig.
Ni andra med Nautilus, några betänkligheter eller erfarenheter av vatten men bör ha med sig.
Testa om klockan är tät så kan du slappna av lite
Nop. Nu har jag iof inte badat jätte mycket med min 5711, men väldigt mycket med min gamla 3800 och jag skulle inte tro att 5711 har blivit sämre.
Badat med både 5712 och 5726, gick fin fint
Kan någon förklara varför denna legat på blocket i typ ett år utan att sälja? Måste väl vara ett helt ok pris.
Någon som varit i kontakt med säljaren?
/j
Ja exakt, den är min fått en del bud och bytesförslag, men just nu är stålklockor mest eftertraktade, så inte riktigt fått det pris jag önskar. Nere i Europa något mera lättsåld än i Sverige verkar det som.Har för mig att säljaren är medlem här på KS, om jag inte minns fel så har denne till och med kommenterat just detta. Den kanske är svårsåld i Sverige? Annars kan man ju ta den till LW eller någon annan butik som kanske köper/byter in den.
För att den inte, likt Nautilus går att sälja lätt med stor förtjänst och att antalet som faktiskt köper en kocka för över en kvarts miljon för att faktiskt använda den är försvinnande liten?Kan någon förklara varför denna legat på blocket i typ ett år utan att sälja? Måste väl vara ett helt ok pris.
Någon som varit i kontakt med säljaren?
/j
Okej, grattis ändå till en fin klocka. jag hade gärna köpt och burit den om jag haft råd. Hade vart ett grymt komplement till ”stålklockorna”.Ja exakt, den är min fått en del bud och bytesförslag, men just nu är stålklockor mest eftertraktade, så inte riktigt fått det pris jag önskar. Nere i Europa något mera lättsåld än i Sverige verkar det som.
Magiskt vacker, men föredrar ändå den tidigare versionen 5960P med blå eller antracit tavla
Hej! Är lite sugen på denna klockan. Listpris är nånstans runt 700tusen. Kan inte så mycket om Patek hur håller sig värdet i en sådan klocka? Har ju inte tänkt o sälja den men man vet ju aldrig ?!
Jag är lite småsugen på din, men å andra sidan så har jag ju en 116613LB nu så steget från TT till TT är ju inte så stortJa det har verkligen blivit i princip omöjligt att sälja något annat än stål. Man vill nästan ha tillbaka 80- och 90-talet!
Jag är lite småsugen på din, men å andra sidan så har jag ju en 116613LB nu så steget från TT till TT är ju inte så stort
För tydlighetens skull, det går rent tekniskt att byta men Patek tillåter inte det.
Haha, så är det väl men en 3800 känns ju som ett rätt lagom kliv ändå!Men steget från Rolex till Patek är desto större
Får man behålla gamla tavlan då eller?Patek tillåter byte av tavla. Man får samtidigt nya certfikat på klockan.
Vet faktiskt inte. Det skulle ta 3 mån så jag har inte fått tllbaka den än.Får man behålla gamla tavlan då eller?
Var har du lämnat in den?Vet faktiskt inte. Det skulle ta 3 mån så jag har inte fått tllbaka den än.
Så är det ju. Det är dock som skilda världar i feeling. 3800:an är mer som en elegant Alfa Romeo från 60-talet - relativt klen och undermotoriserad, men elegant. En TT-sub är mer som en... BMW M5 med 20 tummare på?Haha, så är det väl men en 3800 känns ju som ett rätt lagom kliv ändå!
Haha, så är det väl men en 3800 känns ju som ett rätt lagom kliv ändå!
Bo Berggren och Rob Engström.Vilka är AD för Patek i Sverige?
Är kölängderna oändliga här också på Nautilus?
Vet inte hur det är med alla olika nautilusars kötider dock. Spontant tänkte jag ju på 5711 när du skrev eftersom det är vad 99% menar med begreppet Nautilus. Det är säkerligen något humanare (men säkert också Svinalånga) kötider på andra natterefs än just 5711.