Ska ba sälja av huse först! Fan, vi bor juh inte i de iaf, de står juh ba tomt, inte ens fått tummen ur å hyrt ut det.
Nu har det varit nån vattenläcka som lär lagas och så lär väl ett par väggar och lite golv bytas. Men det ska gå på hemförsäkringen. Sen bör vi väl få de saker, bohag och annat löst som tagit skada ersatt. Med de pengarna och pengar från en försäljning av kåken så ska det väl räcka till några klockor, kanske. Vi bor juh som sagt iaf inte i huset utan hyr en vindsvåning i en helt annan kommun. Så det lär inte bli något som saknas precis. Då är klockor betydligt mkt trevligare.
Där vet man var man har grejerna. Jag resonerar lite som så att "materiella ting" är farligt. Äger du för mycket så riskerar du att själv "bli ägd" av dina prylar till slut.. Jag äger inte mer saker än som får plats i en weekendbag (som inte är ersättningsbara).
Jag ser det som så, att jag på en timme ska kunna packa och lämna tex bostad, utan att känna att jag har lämnat efter mig något av riktigt värde. Kläder, möbler och hus etc går att köpa nytt/ersätta. Klockor kan jag tillåta mig ha en relation till, precis som till ett par jakt/bruksknivar av finare märke. Just för att de inte tar någon plats och mkt väl går att packa klart på under en timme vid ev "nödevakuering". Så bättre med en miljon i Rolex och Patek/JLC/etc-produkter än en miljon i en 150kvm tegelvilla på 4k kvm tomt. Det skulle vara svårare att ta med.
Helt rätt, hellre en nöt än att sitta med tegelvilla när ryssen kommer.