• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Inte sett live. Men storleken, trycket, diamantindex etc. Tycker den är prålig och överarbetad.
Är storleken ändrad? Jag har klämt på den och det är nått helt annat än på bild. Jag var riktigt skeptiskt till trycket innan, men efter att sett den så har jag ändrat mig. Trycket syns knappt. Du måste verkligen söka efter trycket för att se det. Indexarna tänkte jag inte ens på förens säljaren påpekade det, och då hade jag redan klämt på den i 10 min.

Jag skulle säga att skillnaden är väldigt liten. Bilderna gör verkligen inte jubilemodellerna rättvisa och lurar ögat väldigt mycket.

Är storleken ändrad? Jag har klämt på den och det är nått helt annat än på bild. Jag var riktigt skeptiskt till trycket innan, men efter att sett den så har jag ändrat mig. Trycket syns knappt. Du måste verkligen söka efter trycket för att se det. Indexarna tänkte jag inte ens på förens säljaren påpekade det, och då hade jag redan klämt på den i 10 min.

Jag skulle säga att skillnaden är väldigt liten. Bilderna gör verkligen inte jubilemodellerna rättvisa och lurar ögat väldigt mycket.
5796 är klart större än vanliga 5711. Hodinkee gjorde ett bra jobb att förklara storleken:
https://www.hodinkee.com/articles/patek-philippe-40th-anniversary-nautilus-57961g-57111p-introducing

Senast ändrad:
Menar du 5976? Klart det skiljer mot 5711, det är en annan klocka. Jag trodde du menade mot motsvarande 5980. Efter lite googling ser jag att 5976 även har en större diameter än 5980, om än lite tunnare.
Menar att för mig är den för stor, jämförelse med grundmodellen är ju såklart för att sätta det mot något i samma serie. Även om jag såklart kunde jämfört med en Panna också.. Tycker felet är lite samma som RO som ständigt kryper upp i storlek och där designen helt enkelt inte hänger med i storleksförändringen. Men det är ju som sagt bara en av de grejerna som gör ont i ögonen när jag ser den.

2F82E117-3124-4F2E-90CC-E14FACEDF22C.jpeg

@DonaldCliff Har du testat de båda? Även jag var till en början inne på 5196, men efter att ha klämt runt lite så blev det tillslut 5296, den satt och kändes betydligt mycket bättre på handleden.

OWG material for sure!

Tillbaka
Topp