• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Missat detta... Tack! Riktigt förtjust :)
IMG_20180908_131830.jpg

Ursäkta OT!
36mm?

Hej! Någon med en Aquanaut Traveltime? Ser många fina bilder på Instagram och lite nyfiken på dag/natt-indikatorerna. Enligt officiella instruktionerna ( https://www.patek.com/en/retail-service/instructions-for-use-settings/instruction-for-use ) betyder svart - natt och vit - dag och de ändras kl 6am samt 6pm - men det verkar även som att de kan vara _delvis_ svarta och vita - dvs som en "månfas" som ändras - någon som kan beskriva "reglerna" för hur det funkar?

Leta igenom tråden så ser du att både Roffe och andra redan fått dessa svar ett par hundra gånger redan...
Det var lite det som var andemeningen med min kommentar, jag följer tråden dagligen så repetitionen av frågor har jag full koll på. Antar att den ironin inte kom fram när jag skrev då.

Jag behöver personligen inte fråga om prisbild på klockorna.

Ja, det är verkligen så jävla trist att läsa om prisbilden på 5167 och 5711 varje gång man ser att tråden poppat.
När allt man vill se är hardcore watchmaking.
Patek_Philippe___Watch_Movements___Calibers.jpg
Instämmer helt, sjukt tröttsamt, man vill in till denna tråd för annat än spekulation vad 5167 och 5711 kostar, kommer kosta och om det går att få tag på en billigare, köer hos AD osv :(

Visserligen självvalt från min sida att gå in på tråden, men ändå ;)

Instämmer helt, sjukt tröttsamt, man vill in till denna tråd för annat än spekulation vad 5167 och 5711 kostar, kommer kosta och om det går att få tag på en billigare, köer hos AD osv :(

Visserligen självvalt från min sida att gå in på tråden, men ändå ;)
Vi får hänga lite i FP Journe-tråden. Där är det förhoppningsvis lugnare :cigar:;)

Patek, The art of hand finishing
Patek_Philippe_-_The_art_of_hand_finishing__the_case_-_Watchmaking_finishes_-_WorldTempus.jpg

Senast ändrad:
Tänker att samma faktum som ”alltid” kvarstår?
När var det bäst/billigast läge att köpa en klocka i det högre segmentet?

Ungefär som SAS flygbiljetter...
- typ Igår!

Känns som att historik & trend talar sitt tydliga språk när det kommer till prisutveckling, givetvis kan man göra klipp lägst vägen men generellt ökar väl prisbilden för de mesta med krona, pp osv?

Med andra ord, slå till och vänta inte på ett klipp om ett halvår... då kanske den dyra plötsligt var billig ;)

MEN det är ju givetvis bara spekulationer, så vad vet man... Jag kan ju bara konstatera att min plastade Hulk från -16 som jag köpte för 68k blir betydligt svårare att köpa igen för samma peng :p
Men det är lätt att vara efterklok!

Mycket att läsa men inget att titta på,
lets change that! :)

Kanske lite fler PP bilder framöver bland all text? Lite kul med inspiration :happyhappy: tycker iaf jag!
6F746C4C-83C4-4FFE-8FBA-8BDA8FEBF4DF.jpeg

Hej! Någon med en Aquanaut Traveltime? Ser många fina bilder på Instagram och lite nyfiken på dag/natt-indikatorerna. Enligt officiella instruktionerna ( https://www.patek.com/en/retail-service/instructions-for-use-settings/instruction-for-use ) betyder svart - natt och vit - dag och de ändras kl 6am samt 6pm - men det verkar även som att de kan vara _delvis_ svarta och vita - dvs som en "månfas" som ändras - någon som kan beskriva "reglerna" för hur det funkar?

Hade en förut, precis som du säger hoppar den inte direkt mellan vit och blå utan fasas över under några timmar, har inte exakt koll men jag tolkade det som att det ska föreställa solen när den går ner/upp men kan vara ute och cykla:)

Tillbaka
Topp