Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där sitter otroligt bra på dig! Dags för en till kanske?Jag har tyvärr sålt min för länge sedan men kan bjuda på några bilder.
/j
Inte helt omöjligt att jag skaffar en ny ifall pengar ramlar in.........
Ja.. Det är som sagt en otroligt vacker klocka...Jag har tyvärr sålt min för länge sedan men kan bjuda på några bilder.
/j
Inte helt omöjligt att jag skaffar en ny ifall pengar ramlar in.........
Tål den tex ett lättare regn (enligt Pateks rekommendationer) jag har själv inte lyckats hitta någon "manual" om hur just denna/dessa modeller tål tex vatten och stötar etc.
Mvh Roffe
NEJAjj vad ont det gör i hjärtat
Ajj vad ont det gör i hjärtat
Men de hade väl i alla all kunnat lämna månfasen orördWow. En snygg Nautlius.. det går tydligen att sminka en gris
Tycker den där är fruktansvärt cool. Just för att går ton i tonMen de hade väl i alla all kunnat lämna månfasen orörd
Är det en Bamford styggelse?Ajj vad ont det gör i hjärtat
Tack.Den där sitter otroligt bra på dig! Dags för en till kanske?
Jag har för det mesta vattentäta klockor på länk till vardags.Ja.. Det är som sagt en otroligt vacker klocka...
Du är säkert en av dem som svarat mig att den går alldeles utmärkt att använda till vardags, och att den inte är så "spröd" som jag fick för mig.
Men när du ägde den, får jag fråga "hur" den användes? Tål den tex ett lättare regn (enligt Pateks rekommendationer) jag har själv inte lyckats hitta någon "manual" om hur just denna/dessa modeller tål tex vatten och stötar etc.
Och den stora frågan... vågar man fråga varför den såldes? Hämndgirig numera exfru? Tillfälligt hjärnsläpp?
Mvh Roffe
Ursäkta, men varför tar du dig tid att ens läsa vad just JAG skriver? Varför hoppar du inte bara?Here we go again... Vad tror du egentligen att du ska få för svar på denna fråga - igen?
Att du inte hittar en regn-och-stöt-manual för dina funderingar kan troligen bero på den inte existerar.
Sitter ju helt lysande på dig! Stort grattisUnderbar på armen. Nästan så min 116500LN sitter löst till.
Alltså, det är väl som alla andra klockor utan skruvad krona och med snäpplock bak.Jag undrar fortfarande, hur mkt man kan "utsätta" en Calatrava för, och vara "säker" på att den tål det. De svar jag kan komma på att jag fått är ungefär "den går utmärkt att använda till vardags", men där framgår inte om jag bör spänna av den och lägga den i fickan om det börjar regna när jag är ute på en promenad i kortärmat.
Mvh Roger Persson
Ok, tack för svar. Jag är som sagt sjukskriven och kommer troligen ayy vara det mer el mindre resten av livet, jag kommer iaf inte att kunna ha något fysiskt arbete, så, då borde jag kunna ha den till "vardags" och varva den med övriga, utan att behöva fundera på att tänka efter extraJag har för det mesta vattentäta klockor på länk till vardags.
Gärna då lite smäckrare såsom Nautilus. Vilket gör att en klocka likt denna av mig bara bärs vid enstaka tillfällen.
Däremot tror jag den skulle fungera fint vid kontorsarbete eller andra lugnare tillställningar.
Klart den klarar av tvätt, regn och handklapp!
Den såldes för att delar av min klockbudget följer andra skeenden i livet och ibland behöver man få in lite fläsk.
Ibland får man liiiite över.
Kan absolut tänka mig en igen, gillar den lite större storleken (38mm) men ändå inte Vacheron/Zenith stor med sina +40mm.
KÖP!Ok, tack för svar. Jag är som sagt sjukskriven och kommer troligen ayy vara det mer el mindre resten av livet, jag kommer iaf inte att kunna ha något fysiskt arbete, så, då borde jag kunna ha den till "vardags" och varva den med övriga, utan att behöva fundera på att tänka efter extra
Så, tack än en gång.. Jag behöver bli lite "övertalad" för att slänga upp ~150k på en dressare som dras upp manuellt.
Man får mkt fint för pengarna som kanske kan vara mer användarvänliga, vid fler tillfällen, å andra sidan lär man kanske unna sig något när man har en rik "blivande nästa exfru"
Hehe.
Mvh Stoffe Persson
Tack. Jag har faktiskt aldrig sett en annan klocka med "snäpplock" tidigare, just därför har calatravan spökat hos mig, hade det varit som vilken 3atm, med fast baksida som helst, då hade jag inte frågat.Alltså, det är väl som alla andra klockor utan skruvad krona och med snäpplock bak.
Klart den tål en regnskur! Sen är det väl inte så nice med ett blött läderband. Det sitter ju dock en packning vid kronhalsen, den är ju inte "öppen" rakt in.......
Sitter utmärkt men det gör det mesta när man tar kort så nära lägg gärna upp med lite avstånd, vad har du för handledsomkrets?Underbar på armen. Nästan så min 116500LN sitter löst till.
Cancer? Tidigare var anledningen att du ramlat av ett lastbilsflak, får ta det lungt med tabletterna så du håller ihop det roffeUrsäkta, men varför tar du dig tid att ens läsa vad just JAG skriver? Varför hoppar du inte bara?
Men jag förklarar ("here er go again")
- Jag har haft Cancer för ca 10 år sedan, det blev så att jag pga operation fick div kroniska smärtor och började halta vilket ledde till svårare smärtor etc (ond cirkel). Det finns inget att göra åt smärtorna utom att medicinera. Så, pga div morfinpreparat/opiater/opioider och muskelavslappnande mediciner som Stesolid och iktorivil har mitt minne blivit till skit, vilket jag HAR förklarat!
Så, LÄS INTE VAD JAG SKRIVER(!) Ist för att reta dig, IGEN!
Och eftersom det inte finns någon "manual" (vilket iofs var lite ironi) så är det väl rimligt att någon som nyttjat klockan i ett regn, tex, faktiskt kan svara på om det krävde att den lämnades in, eller om det går alldeles utmärkt?
Ursäkta för ot, men nu slipper folk kanske irritera sig på varför jag ev hellre ställer en fråga igen, än läser igenom mina drygt 800 inlägg för att se om jag ställt den förut.
Sätt mig bara på ignore, du skiter juh iaf i vad jag skriver? Jag tillför inte dig något och du inte mig nåt
Jag undrar fortfarande, hur mkt man kan "utsätta" en Calatrava för, och vara "säker" på att den tål det. De svar jag kan komma på att jag fått är ungefär "den går utmärkt att använda till vardags", men där framgår inte om jag bör spänna av den och lägga den i fickan om det börjar regna när jag är ute på en promenad i kortärmat.
Mvh Roger Persson
Jag undrar fortfarande, hur mkt man kan "utsätta" en Calatrava för, och vara "säker" på att den tål det. De svar jag kan komma på att jag fått är ungefär "den går utmärkt att använda till vardags", men där framgår inte om jag bör spänna av den och lägga den i fickan om det börjar regna när jag är ute på en promenad i kortärmat.
Mvh Roger Persson
Det har du helt rätt i, fantastisk klocka det där!@DonaldCliff
Tycker den ser ut att sitta ännu bättre på lite distans. Har cirka 18,5 cm om jag minns rätt.
Vurpa från lastbilsflaket är fem år sen drygt, efter den så har jag varit sjukskriven på heltid, cancerdiagnos fick jag för 11 år sedan, började då med medicinerna. Så det håller nog ihop suddig herr klocklösCancer? Tidigare var anledningen att du ramlat av ett lastbilsflak, får ta det lungt med tabletterna så du håller ihop det roffe
Ok tack. Du delar alltså inte @jerka2.0 s åsikter? Trots att han har haft en?Ingenting, du kan inte göra någonting förutom att skriva brev med en 5196 på armen eftersom den är så skör. Du ska inte ens fundera på att använda den i regn med kortärmad skjorta. Då är du säker. Garanterat.
Ok tack. Du delar alltså inte @jerka2.0 s åsikter? Trots att han har haft en?
Får jag fråga vad du har för erfarenheter av klockan ifråga, iom att det nu finns två skilda åsikter!?
Mvh
Följer definitivt inte med. De kan köpas hos valfri AD och kostar satan, ca 40 kkr minst.Alla Patek-klockor har tillhörande manschettknappar på hemsidan (och även i den bilden som @jerka2.0 länkade ovan) - Är dessa något som följer med när man köper en klocka? Om nej, var kommer dem ifrån?