• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

@DonaldCliff

Jag har testat en 5296 men tycker att datumfönstret förstör helhetsintrycket. Subsekunden gör ju mycket av 5196:ans charm plus att 5196 känns mer klassisk.

@DonaldCliff

Jag har testat en 5296 men tycker att datumfönstret förstör helhetsintrycket. Subsekunden gör ju mycket av 5196:ans charm plus att 5196 känns mer klassisk.
Subsecond är klart finare än ett datumfönster det håller jag fullständigt med om dock är datum ganska användbart, det skiljer trots allt bara 1mm i både bredd och längd är det en märkbara skilldnad på armen?

@DonaldCliff

Jag håller helt med om detta. Dock utan att ha ägt eller provat någon av dem. Men utseendemässigt kan man juh ha klara åsikter ändå. :)
Hur är det med bandhornen? Lug to lug, känner du till måtten på 5196?

Ska bli underbart när roffe köper en Patek så alla kan hålla käften bara.
Han är intresserad och har frågor precis som alla andra.
Hjälp till eller undvik. Enkelt.
Nog för att det kladdats mycket senaste sidorna men det är stor skillnad på frågor och tjat om pris, kötider, upprepande identiska frågor, livshistoria, off-topic, vilka kläder som ska användas till klockan och allt annat skit.

Han har fått lugna & sansade svar men fortsätter tjata om tålighet m.m. Klart användare tröttnar och börjar trolla tillbaks.

Svara inte ens på det här @Roffe Persson för du kommer inte få en replik.

Senast ändrad:
Nog för att det kladdats mycket senaste sidorna men det är stor skillnad på frågor och tjat om pris, kötider, upprepande identiska frågor, livshistoria, off-topic, vilka kläder som ska ha hanvändas till klockan och allt annat skit.

Han har fått lugna & sansade svar men fortsätter tjata om tålighet m.m. Klart användare tröttnar och börjar trolla tillbaks.

Svara inte ens på det här @Roffe Persson för du kommer inte få en replik.
Vi alla är olika helt enkelt.
Antar att du är en av dom som stör sig på Affe för att han postade för mkt.

Vi alla är olika helt enkelt.
Antar att du är en av dom som stör sig på Affe för att han postade för mkt.
Må så vara, men om man nu är så intresserad av en klocka och vet att minnet sviker en så kan man kanske då skriva en för- & nackdels lista med just modellen ifråga. Sunt förnuft & musikalitet, det är ett klockforum.

Nej, hur är det ens relevant?

Hehehe..
Må så vara, men om man nu är så intresserad av en klocka och vet att minnet sviker en så kan man kanske då skriva en för- & nackdels lista med just modellen ifråga. Sunt förnuft & musikalitet, det är ett klockforum.

Om man behöver lite "pushing" i rätt riktning för att helt enkelt "våga" ta steget, för många av oss är 150k mkt pengar. Vi kan inte alla hålla oss med enbrolex som kapsylöppnare förstår du. :)

Personligen så behöver jag höra mer än en gång varför något är väldigt bra, och varför just detta är bättre än det andra som kostar hälften. Sån är jag. Men jag har inte hur mkt pengar som helst, jag kan heller inte köpa hur mkt som helst och prova för att sen sälja med förlust om det visar sig fel.

Det är relevant för att du verkar väldigt lättstött, lätt att reta upp, lite överlägsen i tonen och liknande.

Ta inte illa upp, detta är inget påhopp, det är bara mina egna observationer och jag kan mkt väl ha fel, då ber jag om ursäkt.

Mvh

Där kom ju ett grymt tips till Roffe faktist.
Det kallar jag musikaliskt :) man ser en medlems beteende och sen tipsar hur han ska hålla bättre koll.

Du får ursäkta mig angående Affe uttalandet helt onödigt.

Jag har redan börjat på listan om för och nackdelar för ett par minuter sedan, hehe.
Den är inte så lång än, men väl påbörjad. Så ja, tack bör jag väl skriva! :)

Mvh

Hehehe..

Om man behöver lite "pushing" i rätt riktning för att helt enkelt "våga" ta steget, för många av oss är 150k mkt pengar. Vi kan inte alla hålla oss med enbrolex som kapsylöppnare förstår du. :)

Personligen så behöver jag höra mer än en gång varför något är väldigt bra, och varför just detta är bättre än det andra som kostar hälften. Sån är jag. Men jag har inte hur mkt pengar som helst, jag kan heller inte köpa hur mkt som helst och prova för att sen sälja med förlust om det visar sig fel.

Det är relevant för att du verkar väldigt lättstött, lätt att reta upp, lite överlägsen i tonen och liknande.

Ta inte illa upp, detta är inget påhopp, det är bara mina egna observationer och jag kan mkt väl ha fel, då ber jag om ursäkt.

Mvh
Du får skriva precis vad du vill.

I all välmening/hjälp i fallet tycker jag att du ska göra en bra/dåligtlista på klockorna du är intresserad utav. Du har ju frågat samma fråga flera gånger nu, så det är ju bara ta den infon du fått, och fylla i på listan. Sen googlar du, och gör likadant på andra forum. Tillslut har du en lista som kommer säga KÖP eller avstå.

Är det så att du vill ha svar på samma fråga igen, gå tillbaka och läs svaren från när du tidigare frågat i tråden.

Edit: tvåa på den

• Like
Reactions: Bas
Du får skriva precis vad du vill.

I all välmening/hjälp i fallet tycker jag att du ska göra en bra/dåligtlista på klockorna du är intresserad utav. Du har ju frågat samma fråga flera gånger nu, så det är ju bara ta den infon du fått, och fylla i på listan. Sen googlar du, och gör likadant på andra forum. Tillslut har du en lista som kommer säga KÖP eller avstå.

Är det så att du vill ha svar på samma fråga igen, gå tillbaka och läs svaren från när du tidigare frågat i tråden.

Edit: tvåa på den
Som du själv nämner, jag har påbörjat en lista, men även om jag har en lista så räcker inte EN människas upplevelser av en klocka som rena fakta, det förstår juh du också, så om SAMMA person svarar på en fråga tio ggr, så har du inte blivit mer lärd för det, du har fortfarande endast EN individs upplevelser av modellen i fråga.

Men som sagt, jag tar till mig råd och tips, och ber om ursäkt för mina upprepningar, IGEN..

Dock så kan jag juh inte kika i mina papper om jag vill ha FLERA individers utlåtanden, och det är ofta samma killar som svarar, kanske för att modellen inte är så vanlig, kanske för att vissa inte vill röja att de äger en.. oavsett så kvarstår problemet om man vill göra sig en bild av något och bara får EN människas syn på saken. Det vore som att fråga en främling hur du ska rösta, utan att ta reda på varför denne säger åt dig att göra det.

Men, japp, lista påbörjad, googlat en hel del, lade sen ner modellen pga att jag kände att jag inte kunde lägga så mkt pengar på ett dress ur. Nu är funderingarna upptagna igen efter att jag såg bilden ett par sidor bak.

Hur som helst. Det är inte meningen att reta upp nån, tråkigt att det blir så. Ska försöka tänka mig för innan jag frågar i framtiden.

Mvh Roffe

Subsecond är klart finare än ett datumfönster det håller jag fullständigt med om dock är datum ganska användbart, det skiljer trots allt bara 1mm i både bredd och längd är det en märkbara skilldnad på armen?
Visst är det ganska användbart men om en klocka utan datum får mig att le och den andra inte gör det så är valet självklart för mig. :)

@DonaldCliff

Håller med, 5196 är ju i rakt nedstigande led arvingen till den mest klassiska Calatravan, 96. 5296 är fin men något helt annat. Köp inte antingen eller, köp båda.
Kan bara hålla med, jag sökte också den klassiska looken fast i modern storlek.

Tillbaka
Topp