• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Det behövs lite klassisk elegans som muntrar upp i dessa tider.
41811265-7CB7-42C5-A6D1-3195504959FD.jpeg
C3F40396-824D-432F-A291-BF8D7F1A064F.jpeg

Skulle snarare anmärka på boettdiametern, det övriga är i harmoni.
Kanske är det som är felet? Vet faktiskt inte, jag har bara spontant tänkt att det är lugg-lugg. Har prövat den vid ett par tillfällen och bara konstaterat att den är otroligt stor för sin storlek. Aldrig mätt eller kollat siffror. Något känns bara off när jag tar på mig den kontra typ alla andra 36mm klockor.

edit: den mäter väl iofs 37mm. Men still....

Senast ändrad:
Kanske är det som är felet? Vet faktiskt inte, jag har bara spontant tänkt att det är lugg-lugg. Har prövat den vid ett par tillfällen och bara konstaterat att den är otroligt stor för sin storlek. Aldrig mätt eller kollat siffror. Något känns bara off när jag tar på mig den kontra typ alla andra 36mm klockor.

Du har inte fel, men om man vill ha en 37 mm boett i klassiskt calatravastuk blir bandhornen långa. Annars får man avvika från ursprungsdesignen och vinkla ner dem mer eller göra dem kortare. Tycker många klockor idag har för korta bandhorn rent estetiskt sett.

Någon som har bra koll på hur begagnatmarknaden ser ut på PP rent generellt? Jag får dels känslan av att listpriserna gått ner litegrann, men inte mycket, och dels att det inte verkar säljas särskilt mycket. Använder dock framförallt C24 som underlag så det är ju högst svag data :)

Någon som har bra koll på hur begagnatmarknaden ser ut på PP rent generellt? Jag får dels känslan av att listpriserna gått ner litegrann, men inte mycket, och dels att det inte verkar säljas särskilt mycket. Använder dock framförallt C24 som underlag så det är ju högst svag data :)
Vad menar du med att listpriset gått ner?

Är det så? Intressant. Nyfiken på hur begagnatpriserna står sig – verkar som sagt inte säljas mycket.
Priserna på de populära modellerna verkar ligga stadigt men det ligger osålt vilket det kanske inte gjorde för några månader sedan men jag tror arts et är naivt att tro att man ska fynda nautilus och aquanaut i stål framöver.

Priserna på de populära modellerna verkar ligga stadigt men det ligger osålt vilket det kanske inte gjorde för några månader sedan men jag tror arts et är naivt att tro att man ska fynda nautilus och aquanaut i stål framöver.
Breor väl på hur man ser saker men det ligger en drös osålda på C24 för 500-550k och det är ju dealers. För ett knappt år sedan gick dem väl för typ 700-750k? Så tappat knappt 30% på ett år trots att kronan försvagats ytterligare? Och Då säljs dem ju bevisligen inte heller. Kanske man kan få en för 450 idag med lite flyt eller prut?

Senast ändrad:
Breor väl på hur man ser saker men det ligger en drös osålda på C24 för 500-550k och det är ju dealers. För ett knappt år sedan gick dem väl för typ 700-750k? Så tappat knappt 30% på ett år trots att kronan försvagats ytterligare? Och Då säljs dem ju bevisligen inte heller. Kanske man kan få en för 450 idag med lite flyt eller prut?
Jag gissar att du syftar på 5711?
Den billigaste med b&p ligger på 583, skulle man kunna få en sån för 450?
Då kan modellen vara intressant igen, vad är ett vettigt pris att betala för en 5711 men b&p?

Jag gissar att du syftar på 5711?
Den billigaste med b&p ligger på 583, skulle man kunna få en sån för 450?
Då kan modellen vara intressant igen, vad är ett vettigt pris att betala för en 5711 men b&p?
5711 ja. Kollade bara c24 och såg en drös för 500-550 som också då uppenbart var osålda. Men alla dem kke saknar papper. Hur som inte så noga egentligen då priserna onekligen fallit mycket även om det bara är typ 150k och inte 200k :)
Om kronan kommer till någon typ av historisk normal är ju det ytterligare 20% så vem vet. En vacker dag :)

5711 ja. Kollade bara c24 och såg en drös för 500-550 som också då uppenbart var osålda. Men alla dem kke saknar papper. Hur som inte så noga egentligen då priserna onekligen fallit mycket även om det bara är typ 150k och inte 200k :)
Om kronan kommer till någon typ av historisk normal är ju det ytterligare 20% så vem vet. En vacker dag :)
I Ryssland är det alltid några hundratusen billigare men det är det svårt att handla, hittar du något för 450 skicka gärna ett på för då köper även jag en jäkel :)

Du råkar inte ha kollat om det går att köpa 33mm varianten utan isad ring och med en fin tavla? Kollade lite på den igår, sjukt ful tavla

Tillbaka
Topp