Riktigt nöjd med denna från Clas Ohlson
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
![]()
![]()
Mätning. Kronan sticker ut lite åt höger om man sätter en fet dykarklocka längst åt höger så i så fall får man vända på den.
![]()
![]()
Enklast var att skära översta lagret med en mattkniv för att därefter riva med fingrarna.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Har man bara två klockor så går det att fylla igen hålet med en kudde. Klockorna sticker upp lite men det stör mig inte, de sitter ju ändå klämda mot locket och inte "panikhårt". Kanske trimmar ner kuddarna lite senare.
Boxen har gummibotten så spännen repas inte.
Den är nog likadan fast genomskinlig och utan inlägg.Är det en sådan här du har i detta inlägget?
https://pelieu.com/sv/peli-cases/micro/peli-1050-micro-case.html
Verkar inte vara gummibeklädd lock eller botten så därför jag är tveksam.
Såg att det gick att välja mellan transparent och helt svart. Får hoppas locket är gummibelagt på den helsvarta.Den är nog likadan fast genomskinlig och utan inlägg.
Den är nog likadan fast genomskinlig och utan inlägg.
Kolla första inlägget i tråden.Körde du på klockkuddar? Vad mäter de i bredd?
Ja jag såg att du köpte kuddar från eBay men såg inte om du använde dem i fodraletKolla första inlägget i tråden.
Jaha.Ja jag såg att du köpte kuddar från eBay men såg inte om du använde dem i fodralet
Jaha okej, så bara göra ett hål så hänger de ner där, simpelt förklaratJaha.
Nej, inte i det lilla fodralet, kör utan kuddar där.
Den här tycker jag gör jobbet bra.
Nordicase. Kontor o showroom i Södertälje. Fraktfritt om man hellre vill det. Pris för denna box inkl skuminredning: 500kr.
Har inte klämt på Pelicase, som de också säljer, men jag skulle ge denna 5 av 5 skumtomtar.![]()
![]()
Kuddar behövs inte. Du skär efter eget huvud och nyttjar det du skär bort som kudde.
Intresserad - Vart hittar du dem till lägre pris? HPRC2100 som verkar vara en passande modell kostar drygt 700kr exkl frakt.HPRC, bättre väskor till samma/ lägre pris.
Maila mig på [email protected] så löser jag en för 780kr ink moms samt fraktIntresserad - Vart hittar du dem till lägre pris? HPRC2100 som verkar vara en passande modell kostar drygt 700kr exkl frakt.
HPRC, bättre väskor till samma/ lägre pris.
Nu förstår jag inte riktigt.Maila mig på [email protected] så löser jag en för 780kr ink moms samt frakt
Lägg med bolagsuppgifter om företag, eller personnummer om privat. 10dgr netto som betalning.
mobilnummer och lev.adress viktigt![]()
Nu förstår jag inte riktigt.
Bättre? Hur då? Högre krav, andra material, andra standarder,...?
Billigare? 780 kr mot 500 kr?
Eller är det bara så att det är en konkurrent?
Tack för erbjudandet. Dock frtf i överkant vad jag känner det är värt att spendera. Peli 1150 kanske inte är i samma klass men jag har inga problem med kyla i huset för att handtaget ska sprickaMaila mig på [email protected] så löser jag en för 780kr ink moms samt frakt
Lägg med bolagsuppgifter om företag, eller personnummer om privat. 10dgr netto som betalning.
mobilnummer och lev.adress viktigt![]()
Ser bra ut. Vad är det för modell, NC235H105?Den här tycker jag gör jobbet bra.
Nordicase. Kontor o showroom i Södertälje. Fraktfritt om man hellre vill det. Pris för denna box inkl skuminredning: 500kr.
Har inte klämt på Pelicase, som de också säljer, men jag skulle ge denna 5 av 5 skumtomtar.![]()
![]()
Kuddar behövs inte. Du skär efter eget huvud och nyttjar det du skär bort som kudde.
Tack för erbjudandet. Dock frtf i överkant vad jag känner det är värt att spendera. Peli 1150 kanske inte är i samma klass men jag har inga problem med kyla i huset för att handtaget ska sprickaVad skulle det kosta att beställa en Peli 1150 alt. 1120 med skum via dig?
För info, det var även ngt billigare att beställa direkt från HPRC. Inkl. frakt hamnar man på 68 euro dvs drygt 735kr.
Den är bra. Ja, det är den modellen. Svart är lite billigare än orange. Fraktfritt är det också. Må vara att jag tryckt in för många klockor i den då skumtjockleken kanske är i minsta laget. Men samtidigt är inte syftet att den ska klara ett världskrig. Jag vill ha en stadig o trygg låda som håller klockorna på plats. Det är syftet.Ser bra ut. Vad är det för modell, NC235H105?
Fullt magasinDen här tycker jag gör jobbet bra.
![]()
Det fick bli en Peli 1150 nu i Black Friday tider. Skulle nu behöva hitta ett bra material för att göra klockkuddarna. Någon som har tips?
Jag har klassiska kuddar liggandes hemma men skulle gärna vilja hitta några som påminner om de som "the case farm" har.
![]()
Din case-leverantör bör erbjuda alternativ på detta![]()
Vet inte riktigt om jag håller med. Peli 1200 kostar 600kr hos Nordicase med gratis frakt, samma låda kostar drygt 1500kr hos The Case Farm. Visst kan det kanske vara svårt att få till ett lika professionellt resultat på skumbitarna osv. men är det värt 900 spänn extra? Nja.Väldigt bra pris dock på case inklusive skräddarsydd insats hos The Case Farm.
EDIT: Ändrar till helt ok pris![]()
Din case-leverantör bör erbjuda alternativ på detta![]()
Väldigt bra pris dock på case inklusive skräddarsydd insats hos The Case Farm.
EDIT: Ändrar till helt ok pris![]()
Anser mig vara relativt händig så tänkte göra själv. Caset gick på knappt 400 kr så att lägga mer än dubbelt för laserskurna kände jag var lite i högsta laget.Vet inte riktigt om jag håller med. Peli 1200 kostar 600kr hos Nordicase med gratis frakt, samma låda kostar drygt 1500kr hos The Case Farm. Visst kan det kanske vara svårt att få till ett lika professionellt resultat på skumbitarna osv. men är det värt 900 spänn extra? Nja.
Men alltså, man snidar enkelt till funktionsdugliga kuddar av det mtrl man får över när man skär ut plats för kuddarna. Inte utställningsvackert. Men är det värt en tusing? På riktigt?Vet inte riktigt om jag håller med. Peli 1200 kostar 600kr hos Nordicase med gratis frakt, samma låda kostar drygt 1500kr hos The Case Farm. Visst kan det kanske vara svårt att få till ett lika professionellt resultat på skumbitarna osv. men är det värt 900 spänn extra? Nja.
Vet inte riktigt om jag håller med. Peli 1200 kostar 600kr hos Nordicase med gratis frakt, samma låda kostar drygt 1500kr hos The Case Farm. Visst kan det kanske vara svårt att få till ett lika professionellt resultat på skumbitarna osv. men är det värt 900 spänn extra? Nja.