Naturligtvis men hur kul är det att bara se dem i profil?Får man inte plats med väldigt många fler klockor på detta vis?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Naturligtvis men hur kul är det att bara se dem i profil?Får man inte plats med väldigt många fler klockor på detta vis?
Tråkigt är det defintivt, men letar efter en så liten förvaring som möjligt som man kan förvara minst tio klockor i.Naturligtvis men hur kul är det att bara se dem i profil?Väldigt praktiskt om man bara ska transportera dem dock.
Fick hem denna idag![]()
the case farmProffsig! Vart fick du tag på den? Köpt allt i samma kit?![]()
Tack! Såg schyssta ut! Har funderat på nån diy-variant men det där ser ju enormt mycket bättre ut än vad jag hade fixat.the case farm![]()
Det var så jag resonerade!Tack! Såg schyssta ut! Har funderat på nån diy-variant men det där ser ju enormt mycket bättre ut än vad jag hade fixat.
https://norrpack.se/klockvaskor/Vart kan man köpa en pelicase? Blev riktigt inspirerad!
Vilken storlek rekommenderar ni för åtta klockor? Jag vill ha en så liten låda som möjligt, bryr mig inte hur tight klockorna sitter så länge de inte nuddar varandra,
Ifall 270x249x124mm är den minsta lådan så lär jag avstå. Alldeles för stort för min smak.
Jo, men samtidigt krävs det ju en viss storlek om man har krav på plats för åtta klockor.Ifall 270x249x124mm är den minsta lådan så lär jag avstå. Alldeles för stort för min smak.
Kanske jag kan ha mina klockor utan länk på tvären istället, då tar klockan som absolut max 20 mm på bredden.Jo, men samtidigt krävs det ju en viss storlek om man har krav på plats för åtta klockor.Jag valde själv en 1170 med fem platser dels för att min samling ryms i den ändå och för att alternativen var så väldigt stora och klumpiga i jämförelse.
Alternativet är att du köper en låda med s.k. pick and pluck foam dvs. att man får skära ut hålen på egen hand men det blir sällan snyggt och jag har svårt att se hur man skulle kunna lösa det på ett bättre sätt om man vill ha plats för åtta klockor.
Tusentack!!!
Vilka var det som levererade paketet ? Postnord, DHL Royal Mail etc ? Nu när Storbrittanien inte är en del av EU längre undrar jag hur det påverkar moms och tull på allt som inhandlas därifrån på nätet?Fick hem denna idag![]()
Allt är relativt men de är som sagt billigare än konkurrenterna (åtminstone på de modeller jag har kikat på).Oj dessa lådor var rätt saftiga i pris
Dags att börja spara!!!
Oklart vilka som levererar men momsen dras av i kassan när du anger Sverige som mottagarland och betalas när lådan anländer till Sverige så £101 inkl. frakt + 25% moms samt administrationsavgift på ca 120kr vilket ger ett totalpris på strax norr om 1600kr för en Peli 1200 där Norrpack tar 1287kr.Vilka var det som levererade paketet ? Postnord, DHL Royal Mail etc ? Nu när Storbrittanien inte är en del av EU längre undrar jag hur det påverkar moms och tull på allt som inhandlas därifrån på nätet?
Jaha! okej. Tack för ett utförligt och bra svarAllt är relativt men de är som sagt billigare än konkurrenterna (åtminstone på de modeller jag har kikat på).
Oklart vilka som levererar men momsen dras av i kassan när du anger Sverige som mottagarland och betalas när lådan anländer till Sverige så £101 inkl. frakt + 25% moms samt administrationsavgift på ca 120kr vilket ger ett totalpris på strax norr om 1600kr för en Peli 1200 där Norrpack tar 1287kr.
Jag tycker dessutom att Norrpacks variant är bättre utformad då det bl.a. är lättare att ta ut kuddarna.
Råkade köpa den minsta av dom.. Ska se vad det går att ha den tillKände att det var dags att köpa en större när jag såg att Jula reade ut dessa för 300kr st. Verkar som att de säljer ut sortimentet så passa på!
![]()
![]()
Ok nice! Dok borde väl du köpt rull väskan med teleskop handtag med tanke på din samlingRåkade köpa den minsta av dom.. Ska se vad det går att ha den tillEller rättare sagt hur många klockor den funkar till.
Snyggt. Jag tittade faktiskt på den med 21 platser idag. Har inte riktigt så många klockor (än). Hade varit perfekt med 15 eller 18 och lite plats för band och verktyg. Är du nöjd och tror du det skulle bli bra att modifiera/skära ut ett större fack någonstans? Man kanske bara förstör lådan då.Köpte två från Norrpack en för 8 klockor och en för 21st.![]()
![]()
![]()
Julas mellan låda där man plockar ur sina egna hål:Snyggt. Jag tittade faktiskt på den med 21 platser idag. Har inte riktigt så många klockor (än). Hade varit perfekt med 15 eller 18 och lite plats för band och verktyg. Är du nöjd och tror du det skulle bli bra att modifiera/skära ut ett större fack någonstans? Man kanske bara förstör lådan då.
Går säkert att skara till om man vill.Snyggt. Jag tittade faktiskt på den med 21 platser idag. Har inte riktigt så många klockor (än). Hade varit perfekt med 15 eller 18 och lite plats för band och verktyg. Är du nöjd och tror du det skulle bli bra att modifiera/skära ut ett större fack någonstans? Man kanske bara förstör lådan då.