Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Va?????Från en fd. Knekt: köp den inte!!!
Köp en G-shock eller liknande. Eller valfri klocka från typ classes.
Sen för din fortsatta karriär så finns det en uppsjö av val
T.ex Sjöö Sandström eller Tudor![]()
Ja den såg även ut att vara utvecklad av en förskoleklass i Mali... hahahVa?????
Den är ju utvecklad av en eldledare!!!
O testad i Mali....![]()
Ja den såg även ut att vara utvecklad av en förskoleklass i Mali... hahah
Hemmabyggda RPGer är också fälttestade i Mali. Likaså technicals. Fortfarande inget jag skulle köpaVa?????
Den är ju utvecklad av en eldledare!!!
O testad i Mali....![]()
Tummen upp på det!!Hemmabyggda RPGer är också fälttestade i Mali. Likaså technicals. Fortfarande inget jag skulle köpa![]()
Min lumpentid skördade tyvärr en radiokontrollerad Casio Twincept, en trevlig klocka med digital display på insidan av glaset. Den ska dock inte ska användas för att ta emot sig med i samband med att man kastar sig i ett dike. Ersattes av en inte särskilt fältmässig safirglasad Seiko-kronograf som också fick rätt mycket stryk men som tickar på fint även såhär 20 år senare.
![]()
![]()
Nuförtiden kör jag med en DW5600MS-1 som strykklocka, klart mer fältmässig med sin matta yta och negativa röda LCD-display. Tveklöst den klocka jag varit minst försiktig med, men samtidigt faktiskt den klocka som håller tiden sämst
![]()
Hehe, jomen den ser nog fortfarande helt okej ut, lite repig bara. Men safirglaset har dock hållit vad det lovadeWow den där Great Blue måste vart grymt fin utan krigsärren.
Om inte G-shock lockar utan mer analogt finns det bara ett val enligt mig.Som topic är det någon som har erfarenhet av den klockan, jag tänkte köpa åt sonen som ska mönstra snart
https://artiklar.pennanochsvardet.se/unndt5zm-faltur90feb
Jag gillar stuket och tanken bakom den. Den verkar genomtänkt och byggd enligt stabilt recept.
Ouch på riktigtDu menar med 47mm för rektum eller?![]()
Regel 1 är att det alltid ska vara bilder på klockorna man snackar omSuunto Core är annars ett bra alternativ som är hyfsat populärt i Försvarsmakten. Lite dyrare än G-shockarna som rekommenderats ovan, men i samma prisklass som klockan du länkar. Den är otroligt robust och har en del riktigt bra funktioner utöver vad du får hos en G-shock som i vart fall jag tycker gör den värd pengarna;
Jag har använt min aktivt i fem-sex år och de enda negativa sakerna jag kan säga är att gummiarmbandet som sitter på i original slits för fort (går dock att köpa en bättre variant, alternativt modda den till att ta natostrap), samt att batteriet bara håller i drygt ett år vid väldigt aktiv användning.
- Funktion som visar solens upp- och nedgång (styrs av kalender och tidszonsinställning), oslagbart när man är ute i fält,
- Kompass som faktiskt fungerar helt ok om man kalibrerar den regelbundet (slår inte en hederlig Silva, men det är sån brist på dem att alla värnpliktiga inte får ut dem),
- Höjdmätare, barometer och annat smått och gott som t.ex. vädervarnare.
Edit; om det är av intresse kan jag lägga upp lite bilder på klockan i fråga ikväll...
Har aldrig hört uttrycket falklandband innan men ser ut som någon slags nato? Eller är det helt enkelt bara ett annat namn för nato?Om inte G-shock lockar utan mer analogt finns det bara ett val enligt mig.
![]()
Cwc rn diver quartz. På med ett Falklandband så går den även på utanför jackan!
Det är mig veterligen en egen lösning och hyfsat långt ifrån hur ett nato beter sig. Kör lata varianten och länkar: https://www.cwcwatch.com/pages/how-to-use-the-rm-falkland-strap-instructionsHar aldrig hört uttrycket falklandband innan men ser ut som någon slags nato? Eller är det helt enkelt bara ett annat namn för nato?
@Dixie visa dom en klocka sommpallar trycket![]()
Ask and thou shalt recieve:Regel 1 är att det alltid ska vara bilder på klockorna man snackar omvill gärna se bilder.
Härligt sliten! snyggtAsk and thou shalt recieve:
Med sin bästa fältkamrat, en Benchmade Rift 950;
![]()
Värdig även efter ett hårt liv i fält — och så klockan i fråga såklart!
![]()
Solupp- och nedgångsfunktionen, samt vridring med kompassriktningar utmärkta;
![]()