• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Pennan och svärdet Fältur90

Avbryt!!!
...
Den här besten, battle proven
1551383910354967280266275864684.jpg
Det är ju @Dixies Avenger också!!
:breitling:

98D8D577-8B20-462F-9101-A06F4CA23FA1.jpeg
En Luminox kanske kan vara något. Så kan han slänga sig med ord som ”Navy” och ”Seals” tätt ihop i samma mening! :pirate:

Och ordet viking!

Luminox sponsors TOUGH VIKING
Proud to be associated with TOUGH VIKING, the leading and most brutal Obstacle Race in Scandinavia and the perfect playground for Luminox watches The obstacles are massive and consists of fire, water, electricity, deep mud, monkey bars and barbed wire set out along a challenging route. The obstacles are designed together with the Swedish elite maritime special forces unit Kustjägarna.
DA85AC7D-CEAC-4664-A2EF-E6BC499A3FA2.png

Och ordet viking!

Luminox sponsors TOUGH VIKING
Proud to be associated with TOUGH VIKING, the leading and most brutal Obstacle Race in Scandinavia and the perfect playground for Luminox watches The obstacles are massive and consists of fire, water, electricity, deep mud, monkey bars and barbed wire set out along a challenging route. The obstacles are designed together with the Swedish elite maritime special forces unit Kustjägarna.
DA85AC7D-CEAC-4664-A2EF-E6BC499A3FA2.png
Ja där har man lyckats klämma in så många tuffa ord man kan. Lökigt. Och KJ är inget specialförband, även om alla vill vara operatörer nu för tiden.

Som tidigare föreslagits, köp en G-Shock. Eller kanske en sådan här: https://www.hodinkee.com/articles/citizen-eco-drive-promaster-tough-value-proposition

"Utöver dessa grundläggande krav bör klockan vara liten nog att inte fastna i utrustning"
"Klockan är av ordentlig storlek – hela 44 millimeter stor."

Är jag dum nu eller bara jag som inte tycker 44mm är "liten"?

Sonen gör sin GU som flygbassäk i Norbotten. Suunto X-lander i barmarkstider, en vit ruggad G-Shock med eltejpad baksida vintertid.
Rekryten kommer ha användning av klocka med alarm (ensam i patrulltält etc.)

Jag kan bara instämma, en G-Shock är väl närmast standard. Men eftersom Luminox nämnts vill jag bara påminna om att även Marathon finns. Favoritmärke med ett i sammanhanget genuint DNA.

IMG_7186.JPG
Marathon är superfina, och en favvo. MEN till en kille som skall göra GU i 9-11 månader, tänker jag att jag ser framför mig att han under en förmiddag glatt har klockan på undersidan av handleden och river den längs marken i 4h under ett pass i stridsförflyttningar inkl. "ålning medelst hasning". Då skulle jag 100ggr av 100 gärna ha en Suunto eller G-shock. Men jag skulle nog gråta med en nedslipad Marathon ... :eek::rolleyes::D
Sonen har (tro det eller ej) en ypperlig SMEI G-shock-kopia ;) som tredje klocka, som jag köpte till honom för 175kr. "Ta på den när du kommer förstöra klockor under utb.passet" sa jag "så slänger vi den när du muckat".

Marathon är superfina, och en favvo. MEN till en kille som skall göra GU i 9-11 månader, tänker jag att jag ser framför mig att han under en förmiddag glatt har klockan på undersidan av handleden och river den längs marken i 4h under ett pass i stridsförflyttningar inkl. "ålning medelst hasning". Då skulle jag 100ggr av 100 gärna ha en Suunto eller G-shock. Men jag skulle nog gråta med en nedslipad Marathon ... :eek::rolleyes::D
Sonen har (tro det eller ej) en ypperlig SMEI G-shock-kopia ;) som tredje klocka, som jag köpte till honom för 175kr. "Ta på den när du kommer förstöra klockor under utb.passet" sa jag "så slänger vi den när du muckat".

Jag förstår ju grejen att inte förstöra en finare klocka, men att slänga den klocka som antagligen blir med om minnesvärda händelser går väl helt stick i stäv med det stora flertalets tankegångar här på forumet!?

Jag förstår ju grejen att inte förstöra en finare klocka, men att slänga den klocka som antagligen blir med om minnesvärda händelser går väl helt stick i stäv med det stora flertalets tankegångar här på forumet!?
Ta mig inte på orden. Funkar den, kommer SMEI:en garanterat stanna kvar i beater-lådan. Det jag menade var att OM den går sönder av hårt handhavande, kan man glatt låta den gå till återvinningen!

60CC51FA-C1B9-427D-A4B0-258B446472C4.jpeg
Jag tror att svaret finns närmare än jag vill erkänna.
Grabben får helt enkelt nöta på the one and only Casio Claymoore sedd tidigare i dag letandes ubåtar i skärgården.
Den ska åtminstone köra de tre första månaderna

Ask and thou shalt recieve:

Med sin bästa fältkamrat, en Benchmade Rift 950;
image.jpg

Värdig även efter ett hårt liv i fält — och så klockan i fråga såklart!
image.jpg

Solupp- och nedgångsfunktionen, samt vridring med kompassriktningar utmärkta;
image.jpg
Hur lyckas du få blå ”text” på din core? Eller är det bara kameran som ”missuppfattar” färgen?

Min Casio Claymore fick genom lida min period i Boden i nästan 11 månader, nu har lille bror snott den till sitt förfogande.
Klumpig stor och helt enkelt fantastisk klocka som utan helst några problem tog sig igenom alla strapatser som försvarsmakten bjöd på.
(Obs stulen bild från internet)

Tillbaka
Topp