• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Perfekt duo!

FFE596FC-BC01-44CE-944C-1729D71A567A.jpeg
Vad är det för gamla klockor du hittat i byrålådan...:wideyed:...nice...

Rolex är bara ett varumärke som lyckats enormt bra i marknadsföringen! Prishöjningarna och vissa modeller gör att vi betalar 100 000kr för en klocka som i princip är en Tudor!!

Men det är väl en fas i utvecklingen, våga köp det DU egentligen gillar och inte det som ni tror att ni ska förväntas gillar!

Alice i underlandet...

Helvetes massa som lägger upp två sportstål Rolex med vridring och kallar det en perfekt duo. Hur tänker ni att dem kompletterar varandra bra? #nyfiken
Tänker inte på @RobertD s inlägg.

Kan bara svara för mig själv och min post med en 116610LN och en 116613LB.
En svart sub för "neutrala dagar" och en i guld/stål som glimrar fint i solen. Kanon enligt mig!

Hmmm
Det är uppenbart att den perfekta duon kan tolkas olika, för mig är det två klockor som kompletterar varandra dvs dress/diver inte två dykare.
Hur definierar merparten härinne ne perfekt duo?
Med vänlig hälsning
Oal G

Helvetes massa som lägger upp två sportstål Rolex med vridring och kallar det en perfekt duo. Hur tänker ni att dem kompletterar varandra bra? #nyfiken

Tänker inte på @RobertD s inlägg.

Hmmm
Det är uppenbart att den perfekta duon kan tolkas olika, för mig är det två klockor som kompletterar varandra dvs dress/diver inte två dykare.
Hur definierar merparten härinne ne perfekt duo?
Med vänlig hälsning
Oal G
För mig kan det vara två klockor som kompletterar varandra bra, men det kan lika gärna vara "så lika men ändå så olika" eller "sister from another mister" eller "far och son" eller någon annan koppling däremellan. Jag tycker det är väldigt kul att se de lite sjukare inläggen, som 36 + 39 Exp1, date + no-date sub, 5513+14060, och liknande. Jag uppskattar att folk tänker olika, och jag kan själv få till ett par olika "perfekta duos" i min samling.
En gammal favorit:
Photo 2017-02-28, 22 12 46.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp