• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Perfekt duo!

35ED2EB8-1C70-4959-92DE-10478CC03049.jpeg

Gammal bild, hm vissa klockor kanske man skulle ha behållit :banghead:
Lätt att vara efterklock! Desto svårare att förutse framtida uppgångar ;)

asså jag har älskat tangenten sedan första gången jag såg den...
så basic men där är något speciellt med den!

vilken storlek är det?
"glasboden" eller vanligt boettlock?

sen är det jävligt tråkigt att dom inte fått in deras nya escapment i alpha verket....
dom tog ju fram det i sammarbete med Dresdens universitet som kostade typ 30 mil. euro

vilken storlek är det?

sen är det jävligt tråkigt att dom inte fått in deras nya escapment i alpha verket....
dom tog ju fram det i sammarbete med Dresdens universitet som kostade typ 30 mil. euro

Delar med dig din åsikt där, kärlek vid första ögonkast. Kvalite känslan är riktigt bra på tangenten, tyvärr så är det en vanlig boettlock denna gången.
Det har jag missat, i vilka verk sitter deras nya escapment ?

vilken storlek är det?

Tror det är 35mm men den finns även i 38 har jag för mig :)

Grym duo @Mernis Bajra

Delar med dig din åsikt där, kärlek vid första ögonkast. Kvalite känslan är riktigt bra på tangenten, tyvärr så är det en vanlig boettlock denna gången.
Det har jag missat, i vilka verk sitter deras nya escapment ?
escapmentet sitter i alla DUW3001 verken(alltså alla nya automater)

gillar verkligen att man vågat utvecka det tillsammans med ett tyskt universitet!

Tillbaka
Topp