Lätt att vara efterklock! Desto svårare att förutse framtida uppgångar
Gammal bild, hm vissa klockor kanske man skulle ha behållit
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lätt att vara efterklock! Desto svårare att förutse framtida uppgångar
Gammal bild, hm vissa klockor kanske man skulle ha behållit
Hade det varit vit tavla hade det varit mega hype duoModern hype-duo
Jäkligt bra!!En helt underbar duo Kan lätt bli TWG med dessa.
asså jag har älskat tangenten sedan första gången jag såg den...Tyska bröderna
asså jag har älskat tangenten sedan första gången jag såg den...
så basic men där är något speciellt med den!
vilken storlek är det?
"glasboden" eller vanligt boettlock?
sen är det jävligt tråkigt att dom inte fått in deras nya escapment i alpha verket....
dom tog ju fram det i sammarbete med Dresdens universitet som kostade typ 30 mil. euro
Tror det är 35mm men den finns även i 38 har jag för migasså jag har älskat tangenten sedan första gången jag såg den...
så basic men där är något speciellt med den!
vilken storlek är det?
"glasboden" eller vanligt boettlock?
sen är det jävligt tråkigt att dom inte fått in deras nya escapment i alpha verket....
dom tog ju fram det i sammarbete med Dresdens universitet som kostade typ 30 mil. euro
@Schmitza glömde nämna att det var 33mm varianten. På pappret verkar den vara ganska liten i jämförelse med U1 men den fyller ut boetten mer, U1s tavla är ca 34mm och tangentens något mindre ca 30-31mm därav känns den inte så liten i verkligheten.
Väldigt likt min!En Rolex duo
En riktigt bra duo ju där de kompletterar varandra väldigt bra.Väldigt likt min!
16610 ifrån 2001 och 1601 ifrån 1972:
härligt med någon som vågar välja 33an!@Schmitza glömde nämna att det var 33mm varianten. På pappret verkar den vara ganska liten i jämförelse med U1 men den fyller ut boetten mer, U1s tavla är ca 34mm och tangentens något mindre ca 30-31mm därav känns den inte så liten i verkligheten.
escapmentet sitter i alla DUW3001 verken(alltså alla nya automater)Delar med dig din åsikt där, kärlek vid första ögonkast. Kvalite känslan är riktigt bra på tangenten, tyvärr så är det en vanlig boettlock denna gången.
Det har jag missat, i vilka verk sitter deras nya escapment ?
Mycket bra!5-siffrig Rolex duo
Den mest perfekta duon
Faaast..Den mest perfekta duon just nu!!!
Riktigt bra
Den här är fan inte dum heller!
Pannan är jävligt coolMin ”manliga” duo
47mm och 45mm
Tackar! Ja bättre "svart" klocka är svårt å hitta faktiskt! Denär oerhört braPannan är jävligt cool
Överraskande bra och unik för den delen också! Super-duo!Bra BumbleBee-Duo!