• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Phenomen

Erithacus

Omega
Mycket nöjd med affären. Bra kommunikation, trevlig och klockan i bra skick!

OBS, DENNA KOMMENTAR GÄLLER EJ.
BEDRAGARE.
Jag är den enda som har lyckats köpa en klocka av denna person.
SE RESTEN AV KOMMENTARERNA!
 
Senast ändrad:

Bergaren

Panerai
2-Faktor
@Phenomen sålde en Oris Aquis till mig, vi kom överens om att jag fick betala efter leverans av klockan. Det är över 3 veckor sedan han sa att han skulle skicka klockan. Men ingen klocka har kommit. Senaste veckan har han inte svarat på meddelanden, trots aktivitet på forumet.
Jag ligger inte ute med pengar, som tur är. Men behöver veta ifall han har sålt klockan till någon annan eller om den är påväg. Annars lägger jag pengarna på något annat.
 
Hej inte tre veckor, och ja klokkan ble solgt til erithacus! Han scickade pengar så scikade jag klockan til honom! Jag beklager om du misforsto avtalen!
Han fikk klockan som avtalt og ble fornøyd med klocken!
Jag har hatt mycket å gjøre med jobbet, derfor har jag inte hatt tid å svara dej, mitt fel(jobber fremdeles) jag tycker det er lite fel og skrive på den her sidan, (der du fremstiller meg fel)når det har varit mistforståelse. Uansett sorry for at det ble sånn og at du misforsto avtalen....
Och du skriver at som tur er inte scikade penger, erithacus scikade och fikk klockan som beskrevet! Hadde du scikad penger før honom hadde du fått klockan.
 
Senast ändrad:

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Nej @Phenomen jag har inte missförstått något avtal. Vi hade avtal om att jag skulle köpa klockan, och du sa till mig att du hade skickat klockan. Det var du som föreslog att jag skulle få betala efter att klockan hade kommit fram. Jag är besviken och vill informera andra på forumet om händelsen.
 
Tråkit at du tycker så! Jag har inga problem med at forstå at du er besviken før at en annan fikk kjøpa klockan! Men tycker du bør hakka ned lite och inte skrive som om jag har gjort något olagligt. Det har jag inte gjort..... kjøperen fikk klockan som beskrevet efter avtal......
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Nej jag påstår inte att du har gjort något olagligt. Jag påstår att du inte höll vad du lovade och dessutom ljög om att klockan var påväg. Det räcker för att jag inte ska vilja göra någon affär igen.
 

Eroll

Cartier
Hej! Jag försöker nå dig avseende en klocka jag är intresserad av, men jag är inte behörig att kontakta dig, kan du skicka ett pm till mig eller kan jag nå dig på annat sätt?
Mvh!
 

snabelmannen

Breitling
För en vecka sedan nu skickade jag pengar för en klocka till Phenomen, sen dess har han inte gått att få tag på, riktigt uselt.
 

snabelmannen

Breitling
Har just fått bekräftat från tidigare hyresvärden att han är en bedragare. Har uppgett falsk adress, falskt namn osv.
Så man kan nog betrakta dessa pengar som körda.
Ringer polisen nu
 

Erithacus

Omega
Har forskat vidare på denna person efter att ha blivit kontaktad av flera användare angående @Phenomen och verkar fått mer bevis på att detta är en bedragare. Han är även känd inom norska klockforum. Inser nu att jag nog bara hade tur och att han kanske bara ville ha en positiv referens på sidan innan bedrageriet kunde börja.
Här är en länk till norska Tidssonen, skrivet av en admin: https://www.tidssonen.no/forum/thre...sson-robin-brown-robin-valentino-brown.58741/

Akta er för att göra affärer med denna person!
 

twisted

Cartier
Jag verkar också ha råkat ut för den här. Köpte en klocka för några veckor sedan, skickade hälften av pengarna. Påstår att klockan har skickats, ännu inte kommit någon klocka. Nu svarar han inte. Eftersom han hade referenser på forumet såg jag ingen anledning till att vara orolig trots relativt ny användare. Kommer att polisanmäla imorgon.
 

twisted

Cartier
Nu har jag polisanmält. Jag uppmanar alla som har blivit drabbade att göra det samma. Om ni vill ha mitt case-number på anmälan så kan ni PM'a mig så skickar jag det. Ni kan uppge det när ni gör eran anmälan, eller kompletera med det i efterhand för att grupera anmälningar. Om någon här sitter på bild på ID kort eller någon mer information som inte framgår här så skicka mig gärna det. Jag lägger upp bank konto nummer här som jag blev tilldelad att betala via, kanske är det samma som eran, eller inte. Oavsett kanske det hjälper er i utredningen.

Konto:
NO2892301720922 (kontonummer)
KBNONO22 (bic)

Namnet som användes ifrån Phenomen var Robin Gustafsson.


Ha en fin dag.
 

snabelmannen

Breitling
Jag verkar också ha råkat ut för den här. Köpte en klocka för några veckor sedan, skickade hälften av pengarna. Påstår att klockan har skickats, ännu inte kommit någon klocka. Nu svarar han inte. Eftersom han hade referenser på forumet såg jag ingen anledning till att vara orolig trots relativt ny användare. Kommer att polisanmäla imorgon.
Nu har jag polisanmält. Jag uppmanar alla som har blivit drabbade att göra det samma. Om ni vill ha mitt case-number på anmälan så kan ni PM'a mig så skickar jag det. Ni kan uppge det när ni gör eran anmälan, eller kompletera med det i efterhand för att grupera anmälningar. Om någon här sitter på bild på ID kort eller någon mer information som inte framgår här så skicka mig gärna det. Jag lägger upp bank konto nummer här som jag blev tilldelad att betala via, kanske är det samma som eran, eller inte. Oavsett kanske det hjälper er i utredningen.

Konto:
NO2892301720922 (kontonummer)
KBNONO22 (bic)

Namnet som användes ifrån Phenomen var Robin Gustafsson.


Ha en fin dag.

Har försökt gräva så gott det går, har foton. Adress, telnr till hans fru. Har pratat med hans förra hyresvärd som bekräftar att det här är ett as. Han har även ett Revolut bankkonto, har hört att han dragit vidare från Norge. Kommer säkert dra vidare från land till land och blåsa så många som möjligt på vägen. Har gjort anmälan här, Och i UK, och har även tagit kontakt med Norska polisen. Den här fulingen ska jagas jorden runt. Svenska polisen kommer inte lyfta ett finger, dom kommer lägga ner våra anmälningar samma sekund som papprena landar på bordet.
 

Erithacus

Omega
Det är väl inte mycket men han har även ett konto i UK som han bad mig skicka till först men när det inte gick fick jag de uppgifter som @twisted har gett ut. Men här är hans konto till UK.
Bankkonto: GB24 REVO 0099 7081 0935 84
BIC: REVOGB21
 

poormans

Rolex
Verkar stämma bra jag skulle byta en datejust mot en explorer2 och då var det väldigt intressant men så fort jag föreslog att vi skulle ses blev det knäpptyst
 

snabelmannen

Breitling
Bild på avskummet ifall nån skulle få syn på fulingen.
 

Bilagor

  • robin gustafsson.jpg
    robin gustafsson.jpg
    143.2 KB · Visningar: 43
Topp