• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Piaget 1940 klocka ett bra byte?

Leterpynch

Breitling
Hej på er!
Jag har precis fått ett erbjudande om att byta en av mina klockor (värde 9-12k ish) mot en Piaget guld på stål från 1940 (se bild). Den ska vara i fint skick, nyligen servad och hålla tiden bra.

Någon som kan hjälpa mig med en bedömning av värdet på denna Piaget och hjälpa mig med hur jag ska tänka.
Är detta något jag borde göra, är det ett vettigt byte, är det en vettig klocka osv..?

Behöver verkligen hjälp här då jag inte kan ett dugg om märket eller klockan i fråga.

Tack på förhand!
 

Bilagor

  • IMG_2465.JPG
    IMG_2465.JPG
    101.1 KB · Visningar: 291
  • IMG_2466.PNG
    IMG_2466.PNG
    46.3 KB · Visningar: 259
  • IMG_2467.PNG
    IMG_2467.PNG
    43.1 KB · Visningar: 247

URsinne

Audemars
2-Faktor
Hej på er!
Jag har precis fått ett erbjudande om att byta en av mina klockor (värde 9-12k ish) mot en Piaget guld på stål från 1940 (se bild). Den ska vara i fint skick, nyligen servad och hålla tiden bra.

Någon som kan hjälpa mig med en bedömning av värdet på denna Piaget och hjälpa mig med hur jag ska tänka.
Är detta något jag borde göra, är det ett vettigt byte, är det en vettig klocka osv..?

Behöver verkligen hjälp här då jag inte kan ett dugg om märket eller klockan i fråga.

Tack på förhand!
Att den skulle vara från 1940 ställer jag mig frågande till. I så fall lär den inte vara original. Och är den inte det kanske ingenting annat stämmer heller.
 

Leterpynch

Breitling
Här kommer fler bilder!
 

Bilagor

  • file.jpeg
    file.jpeg
    91.4 KB · Visningar: 150
  • file1.jpeg
    file1.jpeg
    90.9 KB · Visningar: 144
  • file2.jpeg
    file2.jpeg
    87.1 KB · Visningar: 142
  • file3.jpeg
    file3.jpeg
    100.6 KB · Visningar: 141
  • file4.jpeg
    file4.jpeg
    74.6 KB · Visningar: 143
  • file5.jpeg
    file5.jpeg
    87.7 KB · Visningar: 170

SPW

Cartier
Haha! Det är mej alla pratar om. Jag bytte till mej den idag då säljaren verkade reko. Självklart kommer jag att kontakta honom och kräva återbyte. Sorry allihop och speciellt klockseekerbre1:(.
 

SPW

Cartier
Är det värt att ta den till kaplans för säkerhets skull eller är den HELT SÄKERT oäkta? Vill gärna ha svar från någon som vet och inte spekulerar. Tack!:)
 
Topp