• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Pippi x Sjöö Sandström Annual Edition 2021

Du förvånar mig lite. Vi talar om +20.000kr, klart allt ska klicka om man ska köpa klockan. Jag vet ju fortfarande hur baksidan ser ut.

Såklart, om man själv stör sig såpass mycket på en baksida så är det svårt, för mig så ser jag inget mervärde alls i pippikopplingen men men tycker klockan är riktigt riktigt snygg, så hade jag övervägt ett köp hade inte baksidan stört mig tillräckligt för att hindra mig, hade det dock stått pippi eller liknade på framsidan så hade det gjort det...

MOD OCH NYFIKENHET I SUBTIL HARMONI

Svensk lyx är enligt oss en kombination av stilla stunder i naturen och kreativitet på högsta nivå. Det är dessutom en central del av vårt varumärke. Vi är mycket stolta över att ha nått denna position, och vi känner stor tacksamhet till de upplevelser och personligheter som har gett kraft till vår resa. En av dessa personer är utan tvekan världens starkaste tjej, Pippi Långstrump.

Pippis mod att följa sin nyfikenhet och utmana gängse rutiner har fungerat som ledstjärnor i vårt arbete med att skapa klockor bortom tid och rum. Hennes unika kreativitet och vilda fantasi samt generositet och godhet gentemot andra, särskilt barn, visar på en inre styrka som vi strävar efter i allt vi gör.
Varför kan jag inte riktigt köpa denna delen?
känns detta lite som en stretch/efterhandskonstruktion för att passa temat.

Kan däremot se att det existerar stor överlappning i Pippis ovilja att rätta sig i ledet och utmana rådande normer med innovativa företag och designers, men det är en jäkla skillnad på att ha henne som direkt ledstjärna.

Men nu kanske jag är ute och cyklar igen

Som en hyllning till den modiga tjejen med det eldiga håret presenterar vi stolt årets version av Royal Steel Classic Annual Edition. Detta exklusiva armbandsur har en fantastisk urtavla med en subtil tolkning av Pippis ikoniska flätor. Mönstrets taktila design bjuder in ljus och skuggor för att skapa djup och detaljer för en helt unik upplevelse. Klockans sekundvisare samt årtalet 2021 har en orange nyans som reflekterar Pippis färgstarka personlighet. På bakboetten finns dessutom en av Ingrid Vang Nymans klassiska Pippi-illustrationer ingraverad.

Royal Steel Annual Edition 21 finns i totalt 86 exemplar fördelade på storlekarna 32, 36 och 41mm för att passa såväl kvinnor som män. Klockan levereras i en exklusiv förpackning med klassiska Pippi Långstrump-illustrationer.
Fin formulering, fin gest, bra initiativ och utförande, detta köper jag, och känner att det hade varit tillräckligt.

Sjoo_AE21_05.jpg
Sjoo_AE21_07.jpg
Sjoo_AE21_02.jpg
Sjoo_AE21_03.jpg
Sjoo_AE21_04.jpg

Riktigt jäkla snygg! Alltihop!

Jag kan få samma intryck. Min gissning är att att man haft det tydligt nedskrivet men att när man sedan summerat det till en enkel paragraf så blir det lite styltat.
Nu har Sjöö Sandström skänkt en del till välgörenhet, bl.a. en klocka i förmån till Barncancerfonden här på Klocksnack. Men jag kan förstå att det kan se ut som ett koketterande när man själv belyser sin egen givmildhet och godhet.

Hur som helst är det ju en riktigt läcker klocka, och att Pippi är på baksidan ser jag enbart som positivt. Lite av en ”Vi som vet, vet” - samt en conversation starter vid middagsbordet, att man har en lekfull klocka trots sitt premium-yttre.

Nu har Sjöö Sandström skänkt en del till välgörenhet, bl.a. en klocka i förmån till Barncancerfonden här på Klocksnack. Men jag kan förstå att det kan se ut som ett koketterande när man själv belyser sin egen givmildhet och godhet.

Hur som helst är det ju en riktigt läcker klocka, och att Pippi är på baksidan ser jag enbart som positivt. Lite av en ”Vi som vet, vet” - samt en conversation starter vid middagsbordet, att man har en lekfull klocka trots sitt premium-yttre.
Instämmer helt. Det jag menade var att det som ibland skrivs ned som t ex. ett "mission statement" sedan summerat för en ad/copy text ibland tappar mycket av tanken och filosofin bakom.

kanske blir att dubbla den tänkta budgeten på en ny klocka och skaffa varsin, som matchande träningsoveraller ;)
frågan är bara om 36an eller 41an skulle sitta bäst.
Sådär då, då var klockorna beställda, eller jag hoppas det, fick i alla fall ingen notis på att de skulle vara slutsålt...

Kombination av roligt, spännande och lite nervöst, första "ordentligar" och nya klockorna jag och sambon köper, innan har det antingen varit begagnat eller billigare modeller.
Blev en 41a till mig och en 36a till sambon.

Var inne på Erikson i Sumpan och testade några Royal Steel och var båda väldigt förtjusta i designen på den här utgåvan.
Köpte min förra Tag Heuer begagnat för att fira att jag gått från ett knegarjobb till tjänstemannayrke, den här får bli för att jag äntligen lyckats vända på livet och börjat komma i bättre form, lite motion och slutat småäta gör mycket.

Senast ändrad:
Sådär då, då var klockorna beställda, eller jag hoppas det, fick i alla fall ingen notis på att de skulle vara slutsålt...

Kombination av roligt, spännande och lite nervöst, första "ordentligar" och nya klockorna jag och sambon köper, innan har det antingen varit begagnat eller billigare modeller.
Blev en 41a till mig och en 36a till sambon.

Var inne på Eriksson i Sumpan och testade några Royal Steel och var båda väldigt förtjusta i designen på den här utgåvan.
Köpte min förra Tag Heuer begagnat för att fira att jag gått från ett knegarjobb till tjänstemannayrke, den här får bli för att jag äntligen lyckats vända på livet och börjat komma i bättre form, lite motion och slutat småäta gör mycket.
Wow, vad kul och grattis till era nya klockor :) Bara att ni hojtar till om det skulle vara något ni undrar över.

Wow, vad kul och grattis till era nya klockor :) Bara att ni hojtar till om det skulle vara något ni undrar över.
Tackar och bockar :)

Edit: När jag tänker efter förresten så har jag en fundering. Kanske en dum fråga, men ni får ursäkta min okunskap.
Är klockorna märkta med individuella nummer eller står det bara "one of 86" på samtliga?

Senast ändrad:
Givetvis med individuella nummer när det är en serie.
Det är lite lustigt faktiskt.

Standardversionerna, dvs deras ordinarie utbud, är individuellt numrerade med "No. 123” tex.

Specialarna har hittills alla varit "one of 86" eller "one of 100" i fallet med 25-anniversary, och ser ut som att även denna följer det mönstret.
Har för mig att motiveringen var något i stil med förstärka/skapa klubbkänslan.
Dvs ej individuellt numrerade.

En annan rad som finns på baklocket enl bilden i första inlägget är, men det är ej att förvirras med numrering.
Ss-1841-2021

Ss - sjöö sandström (?)

18 - lite oklart vad detta betyder, men gissar att det har något med iterationen av klockan å göra. Där högre - nyare

41- storleken angivet i millimeter, hade bilden på baklocket varit en 36mm hade det istället stått ss-1836-2021

2021 - årtalet för annual releases, för worldtimern är det istället WT, och för classic är det 1.
Så alltså exempelvis ss-1836-1 för en ny 36mm classic

Allt detta är gissning baserat på egna observationer.

Det är lite lustigt faktiskt.

Standardversionerna, dvs deras ordinarie utbud, är individuellt numrerade med "No. 123” tex.

Specialarna har hittills alla varit "one of 86" eller "one of 100" i fallet med 25-anniversary, och ser ut som att även denna följer det mönstret.
Har för mig att motiveringen var något i stil med förstärka/skapa klubbkänslan.
Dvs ej individuellt numrerade.

En annan rad som finns på baklocket enl bilden i första inlägget är, men det är ej att förvirras med numrering.
Ss-1841-2021

Ss - sjöö sandström (?)

18 - lite oklart vad detta betyder, men gissar att det har något med iterationen av klockan å göra. Där högre - nyare

41- storleken angivet i millimeter, hade bilden på baklocket varit en 36mm hade det istället stått ss-1836-2021

2021 - årtalet för annual releases, för worldtimern är det istället WT, och för classic är det 1.
Så alltså exempelvis ss-1836-1 för en ny 36mm classic

Allt detta är gissning baserat på egna observationer.

Ok då är jag fel ute. Har aldrig i mitt liv hört talas om en speciell utgåva från ett märke som INTE är individuellt nummrerad. Då faller ju själva tanken med en specifik serie enligt mig. Har ägt både limited Breitling och Breguet och alla har varit individuellt nummrerade.

Tillbaka
Topp