• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Podcasttråden!

Sorubim

Audemars
Radiolab
This American Life
Joe Rogan Experience
Duncan Trussell family hour
Nerdist
Invisibilia
Tangentially Speaking (Chris Ryan)
Waking Up (Sam Harris)
Dan Carlin's Common Sense (samma kille som gör Hardcore History)
Star Talk (Neil DeGrasse Tyson)
 

SSL

Audemars
MSB Om krisen kommer https://itunes.apple.com/se/podcast/msb/id937901477?mt=2

Edit
Så nu ser listan ut så här
image.jpg
image.jpg
 
Senast ändrad:

willbur

Rolex
2-Faktor
BUMP! Måste finnas fler som lyssnar på poddar? :D

Många har tryckt på P1 & P3 här kommer några andra.

Krull & Kriminell. - Typ 30 min avsnitt med intervjuer med yrkeskriminella.

Håkan & Lenas podcast. - Två hemlösa människor som snackar om allt mellan himmel och jord, kanske de två sista "Modsen" som finns kvar.

Lundh - Fotbolls podd med Olof Lundh, många bra intervjuer om man gillar fotboll.

Arkiv Samtal - Simon gärdenfors. Komiker och artist. Bjuder in lite olika människor och pratar om allt möjligt.

Alla mina kamrater - Har lyssnat på alla avsnitt från och med typ 50-170+. Tyvärr bjöd de in en kille i sin morgon-podd "AMK morgon" som spårade ut totalt och sedan la dem ner. MEN, mycket värt att gå tillbaka och lyssna på.

Nisse å den där äldre - Nisse hallberg är med = bra skit.

Framgångspodden - Intervjuer med många duktiga entreprenörer men kanske inte superhög nivå själva intervjun.

Det är i alla fall några jag lyssnar på, hoppas ni hittar något ni tycker om :)
 

JonasF

Omega
2-Faktor
Offside - chefredaktörerna från fotbollstidningen Offside
Spår - har varit uppe tidigare, görs av bland annat Anton Berg som gjort 22 avsnitt av P3 dokumentär
 

olofpalme

Omega
Kan bara hålla med tidigare talare om Rättegångspodden, suverän. Väntar ivrigt på nya avsnitt!

Annars kan jag tipsa om populärkulturpodcasten Obiter dictum, den gick (delvis) i graven 2015 men återkommer en gång i månaden med ett nytt avsnitt. Senaste släpptes idag. Har man några timmar över kan man alltid slänga ett öga på deras back-catalogue på drygt 170 avsnitt.
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
BUMP! Måste finnas fler som lyssnar på poddar? :D

Många har tryckt på P1 & P3 här kommer några andra.

Krull & Kriminell. - Typ 30 min avsnitt med intervjuer med yrkeskriminella.

Håkan & Lenas podcast. - Två hemlösa människor som snackar om allt mellan himmel och jord, kanske de två sista "Modsen" som finns kvar.

Lundh - Fotbolls podd med Olof Lundh, många bra intervjuer om man gillar fotboll.

Arkiv Samtal - Simon gärdenfors. Komiker och artist. Bjuder in lite olika människor och pratar om allt möjligt.

Alla mina kamrater - Har lyssnat på alla avsnitt från och med typ 50-170+. Tyvärr bjöd de in en kille i sin morgon-podd "AMK morgon" som spårade ut totalt och sedan la dem ner. MEN, mycket värt att gå tillbaka och lyssna på.

Nisse å den där äldre - Nisse hallberg är med = bra skit.

Framgångspodden - Intervjuer med många duktiga entreprenörer men kanske inte superhög nivå själva intervjun.

Det är i alla fall några jag lyssnar på, hoppas ni hittar något ni tycker om :)

Har nästan exakt samma smak som dig. Skrämmande!
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Ni har nämnt de flesta, men jag lägger till tre.

Creepypodden med Jack Werner - Spökhistorier online ...typ. Om man gillade hans book Creepypasta så gillar man podden. Sprillans ny, endast ett avsnitt än så länge.
Spår - Svensk variant av Serial. Riktigt bra, mycket tack vare Anton Berg.
Dan Carlin's Hardcore history - Tung podcast, oändligt långa avsnitt. Går ej att hoppa över den här om man är historiebuff.

Bra smak där, tre av mina favoriter :)
Carlin om Münster har jag lyckats lyssna på två gånger till och med, jag kommer garanterat att åka dit för att se burarna vid tillfälle.
Carlin är OTROLIGT intressant att lyssna på, antagligen den bäste historieberättaren som lever idag.

Lägger till mina favoriter nedan:
StarTalk Radio - Av och med bland annat min hjälte, astrofysikern Neil deGrasse Tyson
Rättegångspodden - Ljudupptagningar från svenska rättegångar, väldigt intressant att lyssna på sådant man läst mycket om tidigare, lättare att bilda en egen uppfattning om personerna då
Invisiblia - Producerad av NPR och ganska lågmält men väldigt intressant, svårt att förklara vad det handlar om och torrt med nya avsnitt
Mysterious Universe - Lagom flum om aliens, konspirationer, bigfoot osv. Underhållande!

Sedan lyssnar jag på Filip och Fredrik fortfarande även om dom tappat en del när dom gick över till Engelska...
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Jag snittar en bit över 20 timmar podcasts i veckan. Har plöjt alla P3 Dokumentär, Alex & Sigge & Tack för Kaffet. Utöver det blir det;

- "The complete guide to everything", två New yorkers som pratar om allt. Senaste avsnittet jag lyssnade på pratade de om Area 51, när den ena utbrister att man borde skjuta upp en atombomb i rymden varje år, enbart som fyrverkeri. Alltså inte speciellt seriös.

- "Värvet". Behövs nog ingen introduktion.

- "Krull & Kriminel"l. Intressant att höra om nuvarande/f.d. brottslingar som går igenom sin kriminella bana och sin syn på sina handlingar.

- "Quizpodden". Två ganska härliga nördar som har frågesport mot varandra. Roliga diskussioner och otroligt allmänbildande. Tyvärr lade de ner för någon månad sedan, men det finns 100+ avsnitt att plöja genom.

- "Stiljournalen". Roligt och lärorikt.

- "Gry & Anders med gäster". Enbart för att man aldrig får nog av Anders Timell.
 

matalm

Cartier
Mycket bra är redan nämnt här, men
This American life. Public radio från usa med tre historier på samma tema i varje avsnitt. Ofta väldigt bra! Hon som körde Serial, Sarah König, kommer från denna pod.
Hemma hos Strage, där olika musiker träffar Fredrik S. Roligt, intressant och att få höra Sveriges bästa krönikör är en njutning.
Intresseklubben antecknar om film är också bra. Två nördiga filmkillar snackar om - film. Bara det. Räcker så.
 

Anton

Omega
NHL Timmen - Krävs väl att man gillar ishockey men riktigt bra kvalitet på de medverkande
Krull och Kriminell - blandade karaktärer och kvalitet men ändå intressant
PL podden - Lyssnar i perioder nu går det för dåligt för United för att man ska orka lyssna på skiten
Framgångspodden - Lyssnat på semestern typ

Kört alla intressanta på P1 och P3 tyvärr!
 

Oew

Rolex
Har nu kommit in på en ny podcast, The forward av Lance Armstrong.
Han gör en poäng utav att inte tala om sport och cykling utan träffar bara intressanta personer.
Ett helt otroligt avsnitt är när han pratar med Michael Morton som satt felaktigt dömd för mordet på sin hustru i 25 år, en helt fantastiskt berättelse och en varm och ödmjuk person. Finns ett enda avsnitt där han talar om sport vilket är avsnittet med Malcolm Gladwell som jag också varmt rekommenderar.
 

don.h

Cartier
"Allt du velat veta" är en trevlig podd där de i varje avsnitt allmänbilad inom något ämne. högt och lågt. Allt från vin till hur talet fungerar.
"Stiljournalen" är alltid trevligt att lyssna på där de disskuterar stil och klass
 
Topp