Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klart att det passar! Massor av äldre modeller med slät glasring har ju helborstade armband och bandhorn: 16200, 16000, 1600, 1019, 1016, 5500, 14000, 14000M, 15200, 15000, 1500, finns fler... Och också nuvarande 116000, 114200, 214270. Hade Rolex släppt 116400 med borstade bandhorn och helborstad länk, så tror jag få hade reflekterat i andra riktningen, dvs att polera.Borstat passar inte modellen (ihop med det polerade glasringen)
Borstat passar inte modellen (ihop med det polerade glasringen)
Tror nog att jag förstår hur du tänker, men du känner inte att du motsäger dig själv när du först säger "Hatar polerade mittlänkar" och därefter "Det är ju när man kombinerar borstat och polerat som man får det där riktigt goa utseendet."?Jo för fään. Hatar polerade mittlänkar.
Har borstad länk och polerad ring på min GS och det är en vrålsnygg kombo imho. Bandhornen är även borstade på ovansidan, polerade på den diagonala "kanten" och boetten är borstad på sidan, samt polerad under. Det är ju när man kombinerar borstat och polerat som man får det där riktigt goa utseendet. Det är då ljuset leker när det rör sig över klockan.
Du verkar förstått mig, ja.
Jag har borstat mina mittlänkar på min Milgauss och jag gillar det bättre än blankpolerade. Tyvärr är bilden dålig, men jag kan ta en ny i morgon ifall det skulle vara intressant. Har dessutom gjort det själv så man behöver ej lämna bort klockan om man inte vill. Har använt bergeon 5444-A kan du köpa på ebay.
kul! Gärna fler bilder!
Var ju riktigt bra med så många bilder. Fick mig att fundera lite. Dessvärre, måste jag säga, haltar intrycket (för mig personligen) allt för mycket när bandhornen fortfarande är blanka, vilket jag tycker framgår av de bilder jag kopierade in i svaret. Om detta är alternativet, så föredrar jag (åter igen personligen) att ha ursprunglig finnish med polerade mittlänkar. Nu är det ju för all del okomplicerat att återställa.Då skall vi se sa den blinde. Svårt att få några bra bilder så jag krutar på med ett gäng, hoppas du kan få någon uppfattning om hur det ser ut med borstade mitt länkar.
![]()
![]()
![]()
Var ju riktigt bra med så många bilder. Fick mig att fundera lite. Dessvärre, måste jag säga, haltar intrycket (för mig personligen) allt för mycket när bandhornen fortfarande är blanka, vilket jag tycker framgår av de bilder jag kopierade in i svaret. Om detta är alternativet, så föredrar jag (åter igen personligen) att ha ursprunglig finnish med polerade mittlänkar. Nu är det ju för all del okomplicerat att återställa.
Helt uppenbart är smaken som baken...
... Bra med perspektiv och tankematerial!
mvh A
Sen på bollen, men jag tycker definitivt du ska borsta bandhorn och länk. Så tycker jag den borde sett ut från början. Ingen kommer ihåg en fegis, dessutom.