• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Polering av Patek 5167R vid fabrikservice?

Polering, service och nytt band för sjuttontusen kronor. Det är nu man inser hur skadad man är, men det är ett okej pris...

Under rådande Pandemi kan tiderna såklart vara längre men när jag frågade låg de på ca 12 veckor
Ja, det stämmer nog, överdrev lite :) Servade förra året och då tog det ca 12 veckor efter att jag godkännt serviceförslaget. Tog dock mer än 3 veckor innan jag fick prisförslag så klockan var nog borta i 16 veckor.....

Ja, det stämmer nog, överdrev lite :) Servade förra året och då tog det ca 12 veckor efter att jag godkännt serviceförslaget. Tog dock mer än 3 veckor innan jag fick prisförslag så klockan var nog borta i 16 veckor.....

Det har du rätt i. Ungefär samma för mig men då jag lämnade klockan veckan innan Corona bröt ut så blev det vissa förseningar som inte PP kunde göra mycket åt. De garanterade max 12 veckors försening men jag fick den redan 5 veckor efter den skulle varit klar så jag är i sammanhanget mycket nöjd.

Tillbaka från spabesöket i Genève. Nyservad med nytt band och lätt polering.
65EF019C-67BF-4158-ADE4-CF803765103D.jpeg
EA8B9343-8F4B-4B3C-98FA-F08AA7350099.jpeg

Att jämföras med....

C3BE7C28-CED6-4F9F-AE33-61EDFE052C35.jpeg

9E493D3C-036D-48A7-8631-3EC63CFDA762.jpeg
Otroligt fin klocka det där och i det här fallet tycker jag att polering var rätt val.

Det har du rätt i. Ungefär samma för mig men då jag lämnade klockan veckan innan Corona bröt ut så blev det vissa förseningar som inte PP kunde göra mycket åt. De garanterade max 12 veckors försening men jag fick den redan 5 veckor efter den skulle varit klar så jag är i sammanhanget mycket nöjd.
Ja allt är väl relativt, tyckte 15-16 veckor kändes som sjukt lång tid för att serva en aquanaut....

Tillbaka
Topp