• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Polisen efterlyser!

Rivalen

Rolex
Vet vi om personen blev skadad vid rånet?

Allmänt - ett samhälle byggs upp på ett visst sätt och det får konsekvenser. När man inte vill se det, så kan man ta de "enkla lösningarna", men som nån sa "lycka till med det samhället", för det kommer du att behöva.

Om vi drabbas så är det mänskligt att vara hämndlysten och jävligt förbannad, men för vårt gemensamma bästa så måste vår ilska balanseras av samhällets mer sansade regler. Sedan hur dessa skall se ut - det är den eviga frågan. 20 år för personrån, då får det väl handla om att rånet slutade i ett mord eller dråpförsök, med mycket allvarliga personskador med livslånga men?

David, vad jobbar du med?
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Vid ett fult rån i Stockholm i januari så försvann en Rolex 16710, Cola-ring, och med boettnr. F435299.
All info om vart klockan tagit vägen kan lämnas till Spencer66 som vidarebefordrar den till Polisen.
Eftersom tråden har snöat in på lämpliga och olämpliga straff så tänkte jag komma med en helt annan fråga. Vad är det som har hänt? Var när och hur?
 

ANkk

Cartier
Haha, stor OT tag på delar av de som har skrivits.

Håller med om 20 åriga straffet.

Hoppas att ngt kommer fram ang rånet.
 

Gunvald

Omega
2-Faktor
Denna diskussion är ju för fan inte klok. Håll utkik efter klockan!

Själv har jag bott länge i länder med dödsstraff, det sänker inte brottsligheten. Sett skjutna och lemlästade, lidande, identifierat döda, tagit om hand, plockat delar, torkat. Sånt ger perspektiv.

Apansson borde skaffa sig lite eget perspektiv på livet. Hur tänker han, när han slänger ur sig sådan dynga? Han har ingen aning om hur världen är. Visst, en normal reaktion att bli förbannad, men en sund stat kan aldrig sjunka så lågt att den tar en annans liv.

Men du tycker säkert det är häftigt. Suck.
 

egbert

Panerai
Tycker också att denna tråd ballat ur fullständigt. Det är nog fler än Apansson som borde skaffa sig ett perspektiv och proportioner på sin kritik av hans utspel.
När jag själv blivit utsatt för stöld av värdesaker, repad bil eller någon annan trivial skadegörelse, har jag i den initiala ilskan velat hänga upp gärningsmannen i genitalierna och steka densamme över öppen eld. Sån ilska kan väl vara förståelig. Det är inte detsamma som att tycka att vi ska ha ett rättsväsende a la medeltid. Själklart ska gällande lagstiftning ha sin gång.
 
Det vet jag inte, tror bara inte jag och Joberman drar jämnt, man kan inte vara vän med alla. Dock är jag rätt frispråkig och är av uppfattningen att alla människor som är över 10 år gamla vet vad man får göra och vad man inte får göra i ett samhälle. Jag tror inte heller på det här med en andra chans, tycker att man har en chans. Visst, jag kanske tog i lite när jag sade dödsstraff, men 20 år-livstid för ett personrån känns klart rimligt, då många människor har trauma väldigt lång tid efter att ha blivit utsatt för en sådan händelse. Att trolla är väl att säga saker man inte menar/skulle sagt irl, men denna åsikten står jag för, just eftersom jag vet hur länge människor kan ha ångest efter att ha blivit utsatta för sånt här.
Är något oklart kan vi ta det i PM, vill inte ha någon sorts pajkastning i trådarna.

Hur ska du egentligen ha det Mr. Andrachans?
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Vad jag förstår startades tråden i syfte att ge upplysningar av värde i samband med att en person blivit rånad. Vart det syftet tog vägen synes okänt. I mötessammanhang brukar folk skrika "håll dig till ämnet".
 

ace

Cartier
Tycker också att denna tråd ballat ur fullständigt. Det är nog fler än Apansson som borde skaffa sig ett perspektiv och proportioner på sin kritik av hans utspel.
När jag själv blivit utsatt för stöld av värdesaker, repad bil eller någon annan trivial skadegörelse, har jag i den initiala ilskan velat hänga upp gärningsmannen i genitalierna och steka densamme över öppen eld. Sån ilska kan väl vara förståelig. Det är inte detsamma som att tycka att vi ska ha ett rättsväsende a la medeltid. Själklart ska gällande lagstiftning ha sin gång.


:happyhappy:
 

paradis

Audemars
Klart att något vet vad det är som har hänt, men vill inget säga. Anledningen kan vi fortsätta att spekulera............
 
Topp