• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Poll: Hur ofta byter du klocka?

Hur ofta byter du klocka?

  • Varje dag

    Röster: 83 28.1%
  • Några gånger i veckan

    Röster: 96 32.5%
  • Någon gång i veckan

    Röster: 51 17.3%
  • Någon gång i månaden

    Röster: 27 9.2%
  • Ytterst sällan

    Röster: 19 6.4%
  • Aldrig

    Röster: 12 4.1%
  • Vet ej / annat

    Röster: 7 2.4%
  • Flera gånger om dagen

    Röster: 0 0.0%

  • Totala väljare
    295

Jonaz

Rolex
I huvudsak använder jag en schweizisk quartzklocka när jag sover då den är ganska lätt, smidig och har minimalt med utstickande saker som kan fastna i flickvännens hår och göra henne upprörd.
Ibland får man offra saker för husefriden...

Alltså, helt näck är väl ett bättre alternativ om man inte vill fastna i tjejen. Med klockan då.
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Det är i stort sett 007:an och Bambinon som jag alternerar mellan. Jag stod och vägde lite mellan att svara "varje dag" eller "några gånger i veckan". Jag landade på det senare, då det händer att en klocka blir liggande ett par dagar.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag kör min Root Beer varje dag jag hatar normalt arbete.
20161031_131220.jpg


Och min Seiko på Nato när jag är ute och driftsätter på jobb.
20160830_175504.jpg



Jag är ute kanske 1 vecka i månaden nu för tiden. så för det mesta sitter min Root Beer på.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Ny klocka varje morgon och sedan byte till någon semi-beater när jag kommer hem och hoppar från kavaj till tisha :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
I början av karriären hade man en vardagsklocka och en finklocka. Nu när man är djupt i träsket anpassar man ju klockan efter klädsel i mesta möjliga mån. Vintage och finklocka fredag till söndag. Sportigare till vardags där tavelfärg och band eller länk anpassas efter klädsel (och ibland tvärt om).
 
Topp