Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Spännande!
Röstar för en destro 556-boett i titan med 104:ans sprutvisare och tavla minus dagvisning. Bort med "automatik" från tavlan till förmån för ASG (Awsome Sinn Girl - edition)
Klart som korvspad - KÖR!
Bara fördelar med mitt förslag. Allt finns redan (nåja, SUG lär väl muttra lite då de får fixa nya boetter) men slutprodukten blir ändå något unikt.Haha, just ASG kanske är det som skulle få Sinn att mjukna och gå med på att göra en LE![]()
Bara fördelar med mitt förslag. Allt finns redan (nåja, SUG lär väl muttra lite då de får fixa nya boetter) men slutprodukten blir ändå något unikt.
Sinn kommer inte kunna neka oss detta![]()
Var materialet jag syftade på, destroproblematiken behöver ju knappast boettmakaren bry sig om.Destro-556 finns ju men inte i titan. Just det...SUG-logotypen får de banne mig göra något åt, antingen minska ner eller placera på bakboetten. Den är verkligen inte vacker och syns alldeles för mycket när man bär klockan på annat än länk.
Om det skulle bli 556 så skulle glasbaksidan definitivt ryka och förhoppningsvis till förmån för bättre resistens mot magnetism såsom på 656. Som bonus minskar dessutom tjockleken från 11mm till 10mm.
Var materialet jag syftade på, destroproblematiken behöver ju knappast boettmakaren bry sig om.
Bra poäng ang. glasbaksida, bort med den. Sen vore det ju kul med ett Sinn-signum på något sätt..
Vad han sa!Kul! Hoppas du får genomslag hos Sinn!
Jag röstade på 103:an, för att jag gillar kronografer, men tvekade mot U1 an... Så min andra röst går på den... Men kanske att UX skulle kunna vara något? Med en schysst färg på tavlan och kontrasterande sekundvisare![]()
Vore antagligen den rimligaste Sinn-känneteckenet att lägga till.Jag får skylla på att hjärnan har sovmorgon
Man vill ju komma åt den ultimata tooligheten så om den skulle kunna tangera 656 skydd upp till 80.000 A/m skulle det ju kunna bli en snackis. Vet att det pratats om det på andra forum att det är något man saknar. 556 och 656 delar väl boett så det borde inte vara en omöjlighet.
Snackar vi nu mer om en limiterad forumklocka eller en le för erikson ?
Snackar vi klocksnack LE forumklocka så hade jag lätt varit på ..
556a vore nåt helst med solid baksida , sin och ks loggorna ..
Hade varit sten coolt om vi fått ihop 50 pers å kört en LE klocksnack utgåva av en sinn!Varken ellerDet är mitt egna initiativ och som sagt en mikroskopisk chans att det blir av.
Citerar mig själv och spånar vidare...Jag valde alternativet ”Annan”
Jag anser att Sinn har för många limiterade varianter redan och ser gärna att se slutar upp med detta.
Om man nu trots allt inte ska vara en gringubbe så skulle jag kunna tänka mig en kul version av den 47 mm stora U212. Kanske i stil med denna Ezm1.
![]()
Hade varit sten coolt om vi fått ihop 50 pers å kört en LE klocksnack utgåva av en sinn!
Det skulle ju varit ett litet bevis på att ks är en stor grej!
Borde väl kunna öppna dörrar om man säger att svetiges största klockforum vill göra en LE forumklocka!
@daviden @Ministern @Denke
Citerar mig själv och spånar vidare...
En 47 mm U212 sdr skulle räcka långt iofs. Men varför inte krydda med Sandwichtavla, destro och en fläskig vridring typ Panerai Submersible?
Om man nu ska köra på ASG-temat så skickar man med ett rosa läder.
Ni behöver inte ta det på största allvar.![]()
Citerar mig själv och spånar vidare...
En 47 mm U212 sdr skulle räcka långt iofs. Men varför inte krydda med Sandwichtavla, destro och en fläskig vridring typ Panerai Submersible?
Om man nu ska köra på ASG-temat så skickar man med ett rosa läder.
Ni behöver inte ta det på största allvar.![]()
Hade varit sten coolt om vi fått ihop 50 pers å kört en LE klocksnack utgåva av en sinn!
Det skulle ju varit ett litet bevis på att ks är en stor grej!
Borde väl kunna öppna dörrar om man säger att svetiges största klockforum vill göra en LE forumklocka!
@daviden @Ministern @Denke
Ring ålderdomshemmet gamle helmut bor på så ska vi nog kunna få ett JA ! HahaDe är dessvärre inte så lättjobbade.![]()
Jag skulle vilja göra tillägg till mitt tidigare inlägg. En 556 utan datum och med stålbaksida känns hett. Fattar inte varför den klockan har glasbaksida från början (som jag skrivit i min recension). Verket är knappast särskilt upphetsande.Destro-556 finns ju men inte i titan. Just det...SUG-logotypen får de banne mig göra något åt, antingen minska ner eller placera på bakboetten. Den är verkligen inte vacker och syns alldeles för mycket när man bär klockan på annat än länk.
Om det skulle bli 556 så skulle glasbaksidan definitivt ryka och förhoppningsvis till förmån för bättre resistens mot magnetism såsom på 656. Som bonus minskar dessutom tjockleken från 11mm till 10mm.
Jag skulle vilja göra tillägg till mitt tidigare inlägg. En 556 utan datum och med stålbaksida känns hett. Fattar inte varför den klockan har glasbaksida från början (som jag skrivit i min recension). Verket är knappast särskilt upphetsande.
Definitivt! Hur kunde jag glömma den självklarheten?Kom på ett till måste om det blir 556. Dubbla index vid 12!