Pope
Silver
F
En vacker dag äger jag en 911 Singer...
[/quote![]()
Vackraste någonsin!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En vacker dag äger jag en 911 Singer...
[/quote![]()
Vackraste någonsin!!
98 Boxster tiptronic, åker mycket stadskörning typ hem-dagis-jobb året rundt och glad med tiptronic. Har nu rundat 288 000 km på originalt ims (men har motorkonto).
Her med snygga 16" m dubbfritt i saltslasket:
![]()
Har ocså en 924S. Den gir mycket Porsche feeling och ja: Har hatt 911 i 4 år.
Sålde min 911:a i påskas efter knappt tre år. Porsche har varit min drömbil ända sedan jag var liten. Konstigt nog är det den sportbil som jag efter försäljning saknar minst! Käns närmast skönt att slippa den. Konstigt med sant.
![]()
Min drömbil - Graal - är nu Donkervoort D8 GT. En sådan hoppas jag få äga någon gång...
Priserna har blivit helt sjuka senaste 3-4 åren. 996GT3 RS gick att köpa för 800-900k 3 år sedan. De säljs idag för 2mille+, många går till Tyskland tyvärr.
Vill ni se många Porschar så har vi en klubbträff imorgon. Vi åker från Sthlm till Öregrund via kusten. Just nu är vi ca 104 bilar, kommer bli en galen kö av Porschar på vägen
Allt från 356 till Cayman GT4. Kan lägga upp lite bilder här imorgon.
Såg riktigt fin ut!
varför känns det skönt att slippa den, något du kan förklara eller bara en "känsla" ?![]()
Bilen som sådan var det inget fel på. Var väl mer en oroskänsla, dels över kostnader (kommande byte koppling, IMS, sercvice, däck etc). Dels att den skulle komma till skada (parkeringsbucklor och liknande). Försökte verkligen bruksa den, köpte vinterhjul och takräcke. Men det blev för jobbigt. 98% av min körning består av stadskörning: hemmet - jobbet - dagis där det ska stuvas in två ungar med leriga overaller i baksätet. Hastighetsbegränsning 40 km/h...
Svinnöjd med min ersättare:
![]()
JAha ja då förstår jag att det var "jobbigt" att ha den. Det är väl snarare en bil för nöjesåka och inte bruksåka. Ersättaren ser mer lämpad ut för det ändamålet
Sicket satans jävla monster!!!! (måste ju dock kosta multum att driva runt)
Porsche är extremt trevliga bilar. Få undantag. Ägt några,kört en hel drös, aldrig blivit besviken. Tyvärr hände detta med min senaste, boxster s 2004:a.![]()
Jösses jävlar! Vad hände? Skönt att du fortfarande kan posta här...Porsche är extremt trevliga bilar. Få undantag. Ägt några,kört en hel drös, aldrig blivit besviken. Tyvärr hände detta med min senaste, boxster s 2004:a.![]()
Jäklar. Hur gick det? Och vad orsakade olyckan?![]()
Påväg mot CT röntgen här... De fick skrapa upp bilen från marken då den stod på underredet.
![]()
Böjde räcket lite.
Var uppmärksamma där ute!
Känns iof som att 996 turbo gått upp lite i pris, men den bör ju kunna matcha prestandan.Vilken Porsche är likvärdig mot en M3 v8 (420hk), med likvärdigheten menar jag med minst lika bra körglädje och absolut inte slöare.
Testade en 996 4S och den var duktigt mycket tröttare än min M3V8, och väghållningen känns klart sämre. Funderar på att sälja M3:an och köpa en Porsche istället, men känns som att man måste lägga sjukt mycket mer pengar för att få en likvärdig, eller?
@Guskleto @80s kanske vet?
Känns iof som att 996 turbo gått upp lite i pris, men den bör ju kunna matcha prestandan.
Annars är Cayman GT4 inte helt fel..
Skjuter från höften lite här, vad sägs om 997 gts, tror det kan vara ett vettigt köp att äga ett par år. Dessutom en porsche som faktiskt står sig bra på banmöten o slalom!Vad bör en fin 996 Turbo kosta?
Cayman GT4 kostar ju en miljon typ. Långt över min budget med andra ord![]()
Ca 400 har jag tänkt mig.Skjuter från höften lite här, vad sägs om 997 gts, tror det kan vara ett vettigt köp att äga ett par år. Dessutom en porsche som faktiskt står sig bra på banmöten o slalom!
996 tt kan köpas för rimliga pengar. Kan inte länka men beroende på spec, kan du tänka dig tiptronic är priset lägre, priser runt 350-400 (kanske lägre logga in på porsche.nu, förvisso har det blivit fantasipriser även där!) snabb porsche för pengarna!
Vad är budget ungefär?
Vilken Porsche är likvärdig mot en M3 v8 (420hk), med likvärdigheten menar jag med minst lika bra körglädje och absolut inte slöare.
Testade en 996 4S och den var duktigt mycket tröttare än min M3V8, och väghållningen känns klart sämre. Funderar på att sälja M3:an och köpa en Porsche istället, men känns som att man måste lägga sjukt mycket mer pengar för att få en likvärdig, eller?
@Guskleto @80s kanske vet?
Misstänkte det!997 turbo annars behåll Bumsen.
Absolut, jag hade alla dagar i veckan hellre åkt m3 e92 än 996 tt!!Ca 400 har jag tänkt mig.
996 Turbo är nåt som jag faktiskt funderar över, men är det inte ett nedköp mot M3an tror du?
Misstänkte det!
Eller en M5 F10. Tror att den blir grym prisvärdig om ett par år på de första årsmodellerna. Med Porsche verkar som att man får betala gigantiskt bara för märket nu för tiden. Trist!Jag hade hellre köpt en M4 än en 997 turbo idag då den sistnämnda börjar kännas gammal.
Eller en M5 F10. Tror att den blir grym prisvärdig om ett par år på de första årsmodellerna. Med Porsche verkar som att man får betala gigantiskt bara för märket nu för tiden. Trist!
Jaså.. Ägde du F10? På vilket sätt är de skräp?Jag har ägt två M5 och kan bara säga att det är rent skräp.
Jaså.. Ägde du F10? På vilket sätt är de skräp?