• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postnords chaufför KASTAR in paketen i bilen

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag postade i en annan tråd om samma kille, men måste dela med mig igen :p då samma kille flera dagar i rad ställde sig på så otroligt korkade ställen för att, då i somras när det var så stort; spela Pokémon. I arbetskläder i DHL-bil, rökandes. Jag hade god lust att dra iväg ett mail till företaget men hittade ingen bra adress på deras sida så det blev inte av.
Men han parkerade som en idiot, stoppade upp trafiken, gångtrafikanter, och stod så i typ 30-60 min. I flera dagar. Bilar & bussar tutade, han sket helt i det.
IMG_5219.JPG

IMG_5220.JPG

IMG_5199.PNG


Så om ni fick vänta extra länge på paket i somras vet ni vad det beror på.
Gotta catch 'em all!
Jag skiter i om han spelar Pokémon så länge han inte kastar mina paket. :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag skickade med en GPS-tracker när jag skickade ett paket till mig själv efter att ha blivit av med en hel del post.
Den blinkade genom påsen och avslöjade sig själv lite. Men det var kanske bra, för nu kommer allting hem till mig - inget försvinner. Budskapet gick nog fram.
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_0415.JPG
IMG_0424.JPG

Så här har postpaketen stått vid mitt utlämningsställe, ibland i någon timme. Även REK i den främre.
Har anmält detta 2 ggr. Men det finns inte en chans att jag inte skickar värde i fortsättningen.
Bara sträcka sig över och ta ett paket :(
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Fyfan va vidrigt det är alltså. Hur jävla svårt ska det vara att göra sitt jobb på ett rimligt sätt kan man undra...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_0415.JPG
IMG_0424.JPG

Så här har postpaketen stått vid mitt utlämningsställe, ibland i någon timme. Även REK i den främre.
Har anmält detta 2 ggr. Men det finns inte en chans att jag inte skickar värde i fortsättningen.
Bara sträcka sig över och ta ett paket :(
Det där är ju riktigt illa.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
IMG_0415.JPG
IMG_0424.JPG

Så här har postpaketen stått vid mitt utlämningsställe, ibland i någon timme. Även REK i den främre.
Har anmält detta 2 ggr. Men det finns inte en chans att jag inte skickar värde i fortsättningen.
Bara sträcka sig över och ta ett paket :(
Man mår dåligt när man ser den bilden..vilken butik?
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Nu verkar posten ha sjabblat bort första affischen med. Skickade två rullar samtidigt, ena till Kungsholmen och den andra till Bromma. Kungsholmen har varit framme sedan en vecka.. Bromma rullen spårlös hitintills trots korrekt adress och avsändaradress

Försökte anmäla brevbäraren här att sluta hänga paket halvt utanför mitt brevinkast utan framgång så det är nog bara att ge upp och räkna med lite svinn.
 

Jaguaren

Omega
Jag beställde varor från Holland för några år sedan som skulle levereras med Postnord tilll mig utanför Malmö.
Paketet åkte några extra mil innan jag fick det.
Holland till postterminal 6km från mitt hem, dagen efter var det i Eslöv därefter skickades det till postens utlandssterminal i Stockholms området.
Sen tog det en tur med Finlandsbåten till Helsingfors innan företaget i Holland fick nog och då bestämde posten att paketet skulle skickas tillbaka till Holland igen . Dagen efter levererades paketet till min granne eftersom inte jag var hemma. Tur grannen inte visste vad som fanns i paketet.
Då hade jag ringt många gånger och undrat vad dem höll på med och kontaktat företaget i Holland som inte fattade nånting.
Nästa leverans från Holland med ett annat företag tog 26 timmar dörr till dörr.

P.S Ja , paketet var som tur va helt när det levererades. D.S
 
Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2016-11-16 09:56 Veddesta Skåpbil, Sverige Leverans kunde inte ske eftersom porten var låst och mottagaren ej gick att nå
2016-11-16 09:13 Veddesta Skåpbil, Sverige Lastad på bil, utkörning påbörjad
2016-11-16 08:19 Veddesta Skåpbil, Sverige Försändelsen har ankommit distributionsterminal
2016-11-15 22:59 Veddesta, Sverige Försändelsen transporteras
2016-11-15 18:30 Veddesta, Sverige Försändelsen är på väg
2016-11-14 10:15 Veddesta Skåpbil, Sverige Lastad på bil, utkörning påbörjad

2016-11-14 09:57 Veddesta Skåpbil, Sverige Försändelsen har ankommit distributionsterminal
2016-11-14 04:37 Veddesta, Sverige Försändelsen transporteras
2016-11-11 15:34 Toftanäs, Sverige Försändelsen är på väg

Det här är bra, undrar var han körde någonstnans?
Jag går från Veddesta till min adress på 90 minuter.
 

Buckshot

Panerai
När jag frågade Serious Watches varför dom inte använder PostNord:
"The reason why we use UPS and FedEx is because they are much more reliable than most local postal services, especially when dealing with expensive watches. We ship over 10000 packages all around the world every year and when we used local carriers packages would constantly get lost and stolen. With UPS and FedEx we know where the package is at all times, fully insured and if something goes wrong, they can usually get in touch with the courier within 30 minutes."
Just då var jag irriterad men nu är jag mera förstående.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
på jobbet får vi leveranser med stora pallar och i nio fall av tio så är de krosskadade, man blir lika förbannad varje gång och anmäler det, men inte fan blir det nån förändring.
man kan ju bli idiot för mindre
 
Topp