• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Practical Joke-tråden

Chattras

Cartier
Hade en gammal kollega som var lite av en datoranalfabet och hade allt han jobbade med som genvägar på skrivbordet. När han gick på dass en dag så tog jag ett screenshot av hans skärm, tog bort allt från skrivbordet och la den bilden som bakgrundsbild. Det va magiska minuter när han kom tillbaka och inget hände när han klickde på ikonerna längre.
 

Ponlarsson

Panerai
Ett ofrivilligt practical joke man kan göra om man jobbar på tidning är att lägga tillbaks en redaktionskamera man använt utan att den har minneskortet i sig. Den kollega som sedan är på jobb med kameran kan vara ytterst nära att bryta ihop.

Själv har jag inte utsatt någon för detta, men däremot blivit utsatt.
 

Jonte73

Audemars
Hade en fysikmajje av den gamla stammen en gång i tiden .

Han gillade att håna vissa av oss inför hela klassen, då vi inte förstod det enl honom elementära inom fysikens fantastiska värld !

Detta eskalerade till den milda grad att han började veva med div föremål i klassrummet då vi inte gjorde som han sade och gav blanka faan i archimedes princip bara för att vi kunde!

Faanskapet hann slå av två fingrar med en meterslinjal på en av grabbarna i klassen !
Visst vi puschade honom ordentligt men allvarligt !

Nåväl, vi lät oss inte stillatigande acceptera dessa fasoner !
Hämnden kom med socker i gubbens bensintank !

Det hände ingenting kan jag säga !

I slutet på åttonde klass drog vi på ordentligt !

En natt drog vi en kätting vi snott på lastbilscentralen mellan gubbfans dragkrok på amazonen han körde till flaggstången utanför hans hus .
Sen drog vi hem och hoppades på det bästa .

Vi fortsatte med vårt i plugget och låtsades som ingenting tills vi två dagar senare läste i lokalblaskan om en flaggstång som rasat rätt över villagatan och mosat en vit amazon !

Och till råga på allt så verkade det vara ett rent sabotage då en kedja hittades i bilägarens punchveranda som helt slagits sönder av rikoschetten då kedjan gått av .

Kunde det vara så att den varit fäst i bilen på något sätt ?
Detta skulle tydligen påålisen utreda enl artikeln .

Hepp !

Vidare så har jag även spolat is på hemstadens raggarunda med en stulen Zamboni, och dessutom hunnit med att elda upp ett konstverk av returpapper på stadens torg !

Men det är en annan historia :)

Practical joke eller inte ?
Fuck it !
Gubbjäveln fick vad han förtjänade !
 
Senast ändrad:

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hade en fysikmajje av den gamla stammen en gång i tiden .

Han gillade att håna vissa av oss inför hela klassen, då vi inte förstod det enl honom elementära inom fysikens fantastiska värld !

Detta eskalerade till den milda grad att han började veva med div föremål i klassrummet då vi inte gjorde som han sade och gav blanka faan i archimedes princip bara för att vi kunde !

Faanskapet hann slå av två fingrar med en meterslinjal på en av grabbarna i klassen !
Visst vi puschade honom ordentligt men allvarligt !

Nåväl, vi lät oss inte stillatigande acceptera dessa fasoner !
Hämnden kom med socker i gubbens bensintank !

Det hände ingenting kan jag säga !

I slutet på åttonde klass drog vi på ordentligt :)

En natt drog vi en kätting vi snott på lastbilscentralen mellan gubbfans dragkrok på amazonen han körde till flaggstången :)
Sen drog vi hem och hoppades på det bästa .

Vi fortsatte med vårt i plugget och låtsades som ingenting tills vi två dagar senare läste i lokalblaskan om en flaggstång som rasat rätt över villagatan och mosat en vit amazon :)

Och till råga på allt så verkade det vara ett rent sabotage då en kedja hittades i bilägarens punchveranda som helt slagits sönder av rikoschetten då kedjan gått av .

Kunde det vara så att den varit fäst i bilen på något sätt ?
Detta skulle tydligen påålisen utreda enl artikeln .

Hepp !

Vidare så har jag även spolat is på hemstadens raggarunda med en stulen Zamboni, och dessutom hunnit med att elda upp ett konstverk av returpapper på stadens torg !

Men det är en annan historia :)
Var konstverket Gävlebocken månne ??
 

hedbrg

Panerai
Apropå harmlösa saker med datamaskiner har jag tre jag brukar köra på färskingar.

Byt ut muspekaren till "laddikonen", den utsatte kommer undra rejält med varför datorn jobbar så hårt konstant.

Flytta runt några knappar på tangentbordet fysiskt, inloggningsförsöken kan bli många.

Gör en ny genväg på skrivbordet som startar om datorn, byt ut ikonen till någon frekvent använt program och ta bort den riktiga.
 

P-A

Sir Spamalot
Jag gjorde lumpen på I5, östersund 02-03 på Bergs kompani.
Det fanns tre kompanier där och varje kompani hade ett eget hus. Bergs kompani till vänster, Hallens kompani i mitten och Fredrikshovs kompani till höger.
Bergs, där jag var, bråkade med Hallens hela tiden, speciellt några av oss, och en natt kom vi på den geniala iden att jävlas med dem ordentligt.
Så jag och några till springer över till frdrikshovs mitt i natten, där tar vi oss in i deras städförråd, "lånar" några flaskor skurmedel, tvål och såpa som vi häller ut i korridorerna i huset (det är inga korta korridorer)
Sedan springer vi tillbaka till vårt hus, bergs, och häller ut en jävla massa vatten (utan att det var jobbigt att städa upp)
Sen så kom vi överens om att hålla käften.

Dagen efter så fick vi städa upp i vårt hus, vilket gick ganska fort.
Men Fredrikhov hade städat en stor del av förmiddagen så det bara blev lödder och skum i hela korridoren. Deras befäl var rasande!

Så vid lunchen så kom flera från fredrikshov fram till vårt bord och undrade om det var vi som hade gjort detta, men då vi som gjort det höll käften och de andra i vårt kompani berättade att det hade varit massa vatten i våra korridorer så vände sig alla mot hallens med ilska i blicken.

de blev hårt utsatta under de resterande 6 månaderna!
Hahaha!
 

Räven

Cartier
Jag gjorde lumpen på I5, östersund 02-03 på Bergs kompani.
Det fanns tre kompanier där och varje kompani hade ett eget hus. Bergs kompani till vänster, Hallens kompani i mitten och Fredrikshovs kompani till höger.
Bergs, där jag var, bråkade med Hallens hela tiden, speciellt några av oss, och en natt kom vi på den geniala iden att jävlas med dem ordentligt.
Så jag och några till springer över till frdrikshovs mitt i natten, där tar vi oss in i deras städförråd, "lånar" några flaskor skurmedel, tvål och såpa som vi häller ut i korridorerna i huset (det är inga korta korridorer)
Sedan springer vi tillbaka till vårt hus, bergs, och häller ut en jävla massa vatten (utan att det var jobbigt att städa upp)
Sen så kom vi överens om att hålla käften.

Dagen efter så fick vi städa upp i vårt hus, vilket gick ganska fort.
Men Fredrikhov hade städat en stor del av förmiddagen så det bara blev lödder och skum i hela korridoren. Deras befäl var rasande!

Så vid lunchen så kom flera från fredrikshov fram till vårt bord och undrade om det var vi som hade gjort detta, men då vi som gjort det höll käften och de andra i vårt kompani berättade att det hade varit massa vatten i våra korridorer så vände sig alla mot hallens med ilska i blicken.

de blev hårt utsatta under de resterande 6 månaderna!
Hahaha!
Hahaha! En gång Fältjägare, alltid Fältjägare:D
 

Depp-Erik

Cartier
Och nu väntar vi på din bikt. Spela inte oskyldig nu.

Jag är inte oskyldig men jäkligt dålig på practical jokes, bytte ut alla Leksands prydnader mot DIF-prylar och "tapetserade" kollegans kontor med DIF bilder medan han var på semester, han tog faktiskt lite illa vid sig och skämtet föll platt.

För några år sedan när jag jobbade på nattklubb så var jag lite småkär i en väldigt snygg tjej som också jobbade där. Under ett samtal på en personalfest så tänkte jag att jag skulle spexa lite inför henne så jag kastade upp en vindruva i luften och fångade den i munnen (jag vet, wow! :p ), då slog det mig att jag kunde skoja att jag satte den i halsen. Så jag börjar hulka och drar på den bästa panik mimik jag kan, hon går på det och får också panik och jag gör misstaget att dra det hela så långt att hon börjar lipa så maskaran rinner. Det blev aldrig nån romans där nej.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
En grej som jag försökte mig på var klassikern att stoppa in en buljongtärning i duschmunstycket hos en polare.
Tyvärr satt huvudet fast som järn så det lyckades inte, men nån gång någonstans så....
 

Tärnan

Cartier
Har en del men från barndomen mest..o oftast var vi flera som gjorde det tillsammans

En kompis fyllde en schampo-flaska med hårborttagningsmedel och ställde den i gymnastikduschen. Om någon använde den förtäljer inte historian..
Samma kompis sket i torktumlare och satte igång den, de fick jobba en del med att få det rent.

Vi riggade upp så att vi kunde doppa en ritsnål i huvudet på läraren. Vi förband ritsnålen med en lång tråd som vi lade ovanpå elstegar utmed taket och som sträckte sig från våra sittplatser till kateden och kunde därmed reglera så att vi sänkte o höjde ritsnålen till allas förtjusning. Läraren tog sig för huvudet flera ggr som om det vore en geting där.

Jag hällde poprocks i samma lärares kaffe en gång, det sprakade om kaffet men han drack det ändå

Hade en chef som ingen av oss gillade, inte hans fru eller hund heller. Vi kom på det smarta draget att göra extremt fina skalpellsnitt i botten på alla hundbajspåsar, inte hela botten utan bara 6-7 cm. Frun undrade ett par dagar senare om vi visste något om det där. Måste ha varit fabrikationsfel.
 
Topp