• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Predictions inför Baselworld 2014

Skulle inte den bli lite väl lik vitguldssubben..?

Där har du helt klart en poäng! Snöade helt in på vintage och tänkte vilka färger det skulle kunna bli på den keramiska ringen på GMTn.. Och efter närmre eftertanke kommer det med största sannolikhet bli tvådelat eftersom att det verkar vara med komplicerat.

Seikoteaser:

image.jpg

Sparade ner bilden från Omegas instagram sida och drog upp ljusstyrkan och lekte lite med kontrasten. Man ser ganska tydligt då att det är en SM300. Verkar vara utan datum och vara en remake på originalet. Tror Omega gjort samma med denna modell som man gjorde med Speedmaster Mark II, det vill säga ta en gammal utgången modell och valt att satsa på den igen i modern tappning. Skulle inte förvåna mig att dom kör liquid metal och keramik samt kanske även antimagnetiskt urverk.

//Chogge
Det är ju inte bara Speedmaster Mark II man har gjort en remake på. Tror Omega kommer fortsätta att ta gammal utgångna modeller för att göra en ny tappning.

PloProf
549746311381917159_01358e01f8f1.png

o2.jpg

Bullhead
o3.jpg

o4.jpg

Jag har tråkigt allesammans! Är det någon klocka ni hade velat se i andra färger eller dyl. så skriv. Sugen på att pilla lite i photoshop :D

Nu känns det som om jag spammar här men har lite fritid och sitter o surfar.

På omegas hemsida har PO i 42mm försvunnit, bara krongraf och 45,5mm varianten kvar.
Likaså smp300, där är bara blå och svart kvar, ingen krongraf.

Mystiken tätnar :)

På Omega's hemsida finns 42 mm varianten av PO kvar, likaså kronograf varianten av SMP300

Hittade några nya Baselworld-släpp på WatchTime som fångade mitt intresse...
Två för att de är rätt snygga, och en för att den är helt fantastiskt jätteful. Gissa vilken..?! :)

Hamilton_Pan_Europ_9474_560.jpg
Chopard-Grand-Prix-Monaco-Historique-Chrono-5.jpg
image-403x590.jpg

Jag tror starkt på en ny Rolex GMT-Master II i vitguld. Alltså en 116719LB (lunette blue) utan en massa diamanter och krafs.
Skulle vara häftigt med en Explorer II i vitguld, men det är väl mindre troligt. Tror också att hela Milgauss serien försvinner.
Rolex kanske kommer med en helt ny sportmodell i vitguld. Tudor kommer nog med några godbitar också.

Skulle väl mycket till för att Rolex skulle släppa en helt ny modell? De släppte ju precis SkyDwellern...

Jag hoppas verkligen inte att
Man går tillbaka till Pepsi eller Coke. Då hoppas jag att de istället kommer med en helt ny färg t.ex grön.

Lägger beställning samma dag pepsi visas om den kommer.
Sannolikt blir kön låååång!

Detta har säkert avhandlats redan, men jag hoppas på att GMTn släpps med BCL istället för polerade diton.
En helt ny modell skulle ju vara rätt coolt också, Explorer III någon? Eller en superlättviktare? (föga troligt va?)

Med tanke att man hört endel rykten om en ranger för tudor så tycker jag att ryktet förstärks endel när man är inne på deras hemsida nu.

http://www.tudorwatch.com/#/en/

När man trycker på basel 2014 så kommer bilder på klippor, träd och allmän ruff miljö. Kan det vara annat än en ranger då?

Med tanke på spridningen av ryktena så kommer ju någon ha rätt. Det är ju oundvikligt, fast med rolex vet man aldrig. Jag kan inte hitta ett enda rykte från förra året med; Daytona - platinum - isblå - brunt...

Med tanke på spridningen av ryktena så kommer ju någon ha rätt. Det är ju oundvikligt, fast med rolex vet man aldrig. Jag kan inte hitta ett enda rykte från förra året med; Daytona - platinum - isblå - brunt...
Den kombon är ju rätt så udda, hade varit en sjuk jefel som hade tänkte ut det i förväg

Den är nice, kommer finnas i någon typ av guldvariant med.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Det tråkiga är väl att den verkar släppas i en begränsad upplaga om 110 i stål och 110 i guld. Stålvarianten kommer att kosta 5500 Franc vilket ju känns rätt rimligt. Guldmodellen kommer att kosta 14800 Franc. Om jag var ute efter en klocka i härade av 15000 Franc skulle jag dock hellre satsa på IWCs 8 dagars Portuguese. De ligger på ungefär samma pris.

http://monochrome-watches.com/intro...uring-calibre-110-with-10-days-power-reserve/

Oris-Calibre-110-Limited-Editions01.jpg

Tillbaka
Topp