• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Preliminär skatteuträkning

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Att få tillbaka pengar ser jag som ett misslyckande. Pengarna har förlorat arbetstid helt enkelt. I år misslyckades jag.
 
  • Like
Reactions: jhm

WBergdahl

Panerai
Många som skriver att efter ha flyttat lite siffror och liknande får ännu mer pengar tillbaks... Hur fan fungerar det?

Och Floduttern, blev det mer eller mindre pengar efter K4an?
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Många som skriver att efter ha flyttat lite siffror och liknande får ännu mer pengar tillbaks... Hur fan fungerar det?

Och Floduttern, blev det mer eller mindre pengar efter K4an?

Lite mer, men inte så stor skillnad efter att ha gjort k4:an. Men jag slapp betala in något iallafall.
Enkelt, man är puckad och gör förlustaffärer :hilarious: Om försäljningarna ger en kapitalförlust får man göra avdrag med 70% av förlusten. Sen har man ju ränteavdraget ;)
 

sweedee

Cartier
Jobbade nästan ihjäl mig förra året med två jobb och trodde att jag skulle få tillbaka lite pengar efter det.

Ack så fel jag hade. Blev en jävla massa att betala tillbaka. Trodde först att det var "utbetalt" men smilbanden vände sig fort efter man kollade lite noggrannare och såg "betalas in". Tur att man har en budget haha,
 

tissoter

Audemars
Åkt på små inbetalningar, ett år minns jag särskilt. Fick betala in 1000 typ, inte mycket ändå men året innan fick jag tillbaka 15 så man var ju inställd på plus
 

indepthis

Omega
Bumpar gammal tråd här ihop om att någon sitter på svaren.
Deklarerat för första gången via internet och inte pappersformat, fick besked idag via Kivra slutgiltig skatt att jag ska få tillbaka X kr, det som dock står det inget i beskedet om avdraget för tillfälligt arbete, fick summa Y kr tillbaka förra året men har tjänat cirka 25% mer i år jämfört med förra, dock med högre utgifter vad gäller tillfälligt arbete än förra året? Ska ringa och fråga imorgon dock.
 

Jolly

Cartier
Ni som har sett erat kontoutdrag från skattekontot, vilket datum står de att de betalade ut återbäringen för er ?
 
Topp