Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oj! Jag var lite för snabb där. SorryStort grattis till en riktig klassiker. Magisk modell. Den gillas skarpt.
@Moorflax inte för att vara sådan men jag tror att enzo är såld i tråden du länka. Den är från 2011.
Tråd och klocka är helrätt
Edit: Det finns en riktigt fin till salu på wus
http://forums.watchuseek.com/f29/fs...itanium-black-case-very-rare-400$-521479.html
Du har inte läst hela tråden va?Från mars 2011?
Du har inte läst hela tråden va?![]()
Det här gillar jag och jag minns filmen. Grattis och behåll den nu, precis som känslan till inköpet.Hej,
Det finns olika definitioner av graal inom klockvärlden. Det kan vara en ovanlig modell, sällsynt, limited edition, dyr, ja listan går att göra lång. Flera KS-vänner har gjort fantastiska paketöppningar senaste tiden, min graal är av en liten annan karaktär.
Det hela började i samband med filmen Le Grand Bleu eller Det Stora Blå som den heter på svenska. Flera av er känner säkert till Luc Besson’s film om fridykarna Jaques Mayol och hans rival Enzo Moliniari. Filmen påverkade mig väldigt mycket och jag började bland annat intressera mig för dykning tack vare filmen.
När klockintresset senare började på allvar så var förstås dykarur i fokus, idag finns bland annat Rolex Submariner, Seiko SBDC001, Aqualand JP2000-08E och Aqualand JP2004-07E i samlingen.
Min graal är den unika och Citizen Aqualand C028 i titan, även kallad Enzo tack vare att karaktären i filmen, spelad av Jean Reno, bar klockan och fick kultstatus.
Jag fick äran att köpa denna Enzo av trevliga @theargonaut . Klockan är från 1989 och i härligt skick med helt perfekt patina och vridringen har helt rätt blekning. Den håller tiden precis som en quartzare ska göra, och sitter lätt och bekvämt på handleden tack vare titanet.
Jag fick klockan samma dag som jag reste till Los Angeles, så jag passar på att göra en presentationen härifrån.
Jag så fantastiskt nöjd med min Enzo. Det här är en keeper!
Bilder från filmen Le Grand Bleu
![]()
![]()
![]()
Mäktig inflygning till Los Angeles
![]()
Gryning i Santa Monica i fredags med bildkavalkad på Enzo
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
The wristshot
![]()
I torsdags tog vi en premiärlunch tillsammans på legendariska Chateau Marmont
![]()
![]()
![]()
Tack!
Hej,
Det finns olika definitioner av graal inom klockvärlden. Det kan vara en ovanlig modell, sällsynt, limited edition, dyr, ja listan går att göra lång. Flera KS-vänner har gjort fantastiska paketöppningar senaste tiden, min graal är av en liten annan karaktär.
Det hela började i samband med filmen Le Grand Bleu eller Det Stora Blå som den heter på svenska. Flera av er känner säkert till Luc Besson’s film om fridykarna Jaques Mayol och hans rival Enzo Moliniari. Filmen påverkade mig väldigt mycket och jag började bland annat intressera mig för dykning tack vare filmen.
När klockintresset senare började på allvar så var förstås dykarur i fokus, idag finns bland annat Rolex Submariner, Seiko SBDC001, Aqualand JP2000-08E och Aqualand JP2004-07E i samlingen.
Min graal är den unika och Citizen Aqualand C028 i titan, även kallad Enzo tack vare att karaktären i filmen, spelad av Jean Reno, bar klockan och fick kultstatus.
Jag fick äran att köpa denna Enzo av trevliga @theargonaut . Klockan är från 1989 och i härligt skick med helt perfekt patina och vridringen har helt rätt blekning. Den håller tiden precis som en quartzare ska göra, och sitter lätt och bekvämt på handleden tack vare titanet.
Jag fick klockan samma dag som jag reste till Los Angeles, så jag passar på att göra en presentationen härifrån.
Jag så fantastiskt nöjd med min Enzo. Det här är en keeper!
Bilder från filmen Le Grand Bleu
![]()
![]()
![]()
Mäktig inflygning till Los Angeles
![]()
Gryning i Santa Monica i fredags med bildkavalkad på Enzo
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
The wristshot
![]()
I torsdags tog vi en premiärlunch tillsammans på legendariska Chateau Marmont
![]()
![]()
![]()
Tack!
Håller med om att detta är kul läsning.Grattis. Otroligt härlig tråd.
Kul att du gillade läsningen!Håller med om att detta är kul läsning.
Har själv en sådan i titan som jag haft sedan 1988 eller 1989 och är EXTREMT nöjd med den. Den har hängt med på ALLT sedan jag köpte den och ALDRIG svikit. Många dyra serviceresor nere i Europa men värt varje krona. Har varit med mig hela vägen fram till 2008 då jag inte kunde hitta någon som kunde laga klockan. Reser en del och frågat runt men det ser kört ut. Tänkt och köpa en "vanlig" modell och byta ut delar men titanvarianten är unik säger de?! Någon som vet om man kan få hjälp att få liv i den?
=)Kul att du gillade läsningen!
Fantastiskt att du haft din titan-Enzo sedan slutet av 80-talet! Det borde inte vara kört, finns enorm kunskap på forumet och säkert någon som vet vart man kan vända sig för hjälp. Ping @theargonaut som är en av flera Aqualand-experter på forumet. Kolla även i Citizen's Aqualand-tråden, där hänger många Aqualand-nördar.
Grattis också till ditt första inlägg! Hedrad över att det första inlägget blev i den tråd som jag startade.