• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Presentation – min graal – många bilder

Greven

Audemars
Hej,
Det finns olika definitioner av graal inom klockvärlden. Det kan vara en ovanlig modell, sällsynt, limited edition, dyr, ja listan går att göra lång. Flera KS-vänner har gjort fantastiska paketöppningar senaste tiden, min graal är av en liten annan karaktär.

Det hela började i samband med filmen Le Grand Bleu eller Det Stora Blå som den heter på svenska. Flera av er känner säkert till Luc Besson’s film om fridykarna Jaques Mayol och hans rival Enzo Moliniari. Filmen påverkade mig väldigt mycket och jag började bland annat intressera mig för dykning tack vare filmen.

När klockintresset senare började på allvar så var förstås dykarur i fokus, idag finns bland annat Rolex Submariner, Seiko SBDC001, Aqualand JP2000-08E och Aqualand JP2004-07E i samlingen.

Min graal är den unika och Citizen Aqualand C028 i titan, även kallad Enzo tack vare att karaktären i filmen, spelad av Jean Reno, bar klockan och fick kultstatus.

Jag fick äran att köpa denna Enzo av trevliga @theargonaut . Klockan är från 1989 och i härligt skick med helt perfekt patina och vridringen har helt rätt blekning. Den håller tiden precis som en quartzare ska göra, och sitter lätt och bekvämt på handleden tack vare titanet.

Jag fick klockan samma dag som jag reste till Los Angeles, så jag passar på att göra en presentationen härifrån.

Jag så fantastiskt nöjd med min Enzo. Det här är en keeper!

Bilder från filmen Le Grand Bleu
Screen Shot 2015-11-13 at 01.47.55.png

Screen Shot 2015-11-13 at 01.32.31.png

Screen Shot 2015-11-13 at 03.11.03.png


Mäktig inflygning till Los Angeles
IMG_1552.JPG


Gryning i Santa Monica i fredags med bildkavalkad på Enzo
IMG_0125.JPG

IMG_1572.JPG


IMG_1574.JPG

IMG_1575.JPG

IMG_1578.JPG

IMG_1580.JPG

IMG_1582.JPG

IMG_1584.JPG

IMG_1585.JPG


FullSizeRender-2 copy 2.jpg


The wristshot
FullSizeRender-2 copy 3.jpg


I torsdags tog vi en premiärlunch tillsammans på legendariska Chateau Marmont
6D36999C-39B3-4BA8-BDB9-B0744834F118.JPG

IMG_1564.JPG

FullSizeRender-2 copy 5.jpg


Tack!
 

N.Bathes

Cartier
Aqualand skapar minnen så här 25 år efter
Jag suktade också efter min första av 3 st efter filmen!!!!
Cyklade förbi uraffären varje dag efter 8an och glodde i skyltfönstret...
Var nära att slå in rutan och cykla snabbt där ifrån med klockan. Fick spara länge och lånade de sista 1000 lappen av min morfar
När vi var ute med motorbåten sänkte jag ned den till 17 m djup och gämförde med ekolodet, stämde perfekt!!!

Grattis till Din!!!!
Min framtids gral finns hos Rob DSSD blue
image.jpeg
image.jpeg
 

Greven

Audemars
Aqualand skapar minnen så här 25 år efter
Jag suktade också efter min första av 3 st efter filmen!!!!
Cyklade förbi uraffären varje dag efter 8an och glodde i skyltfönstret...
Var nära att slå in rutan och cykla snabbt där ifrån med klockan. Fick spara länge och lånade de sista 1000 lappen av min morfar
När vi var ute med motorbåten sänkte jag ned den till 17 m djup och gämförde med ekolodet, stämde perfekt!!!

Grattis till Din!!!!
Min framtids gral finns hos Rob DSSD blue
image.jpeg
image.jpeg
Skön story! Ser fram emot framtida paketöppning med DSSD! :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Hej,
Det finns olika definitioner av graal inom klockvärlden. Det kan vara en ovanlig modell, sällsynt, limited edition, dyr, ja listan går att göra lång. Flera KS-vänner har gjort fantastiska paketöppningar senaste tiden, min graal är av en liten annan karaktär.

Det hela började i samband med filmen Le Grand Bleu eller Det Stora Blå som den heter på svenska. Flera av er känner säkert till Luc Besson’s film om fridykarna Jaques Mayol och hans rival Enzo Moliniari. Filmen påverkade mig väldigt mycket och jag började bland annat intressera mig för dykning tack vare filmen.

När klockintresset senare började på allvar så var förstås dykarur i fokus, idag finns bland annat Rolex Submariner, Seiko SBDC001, Aqualand JP2000-08E och Aqualand JP2004-07E i samlingen.

Min graal är den unika och Citizen Aqualand C028 i titan, även kallad Enzo tack vare att karaktären i filmen, spelad av Jean Reno, bar klockan och fick kultstatus.

Jag fick äran att köpa denna Enzo av trevliga @theargonaut . Klockan är från 1989 och i härligt skick med helt perfekt patina och vridringen har helt rätt blekning. Den håller tiden precis som en quartzare ska göra, och sitter lätt och bekvämt på handleden tack vare titanet.

Jag fick klockan samma dag som jag reste till Los Angeles, så jag passar på att göra en presentationen härifrån.

Jag så fantastiskt nöjd med min Enzo. Det här är en keeper!

Bilder från filmen Le Grand Bleu
Screen Shot 2015-11-13 at 01.47.55.png

Screen Shot 2015-11-13 at 01.32.31.png

Screen Shot 2015-11-13 at 03.11.03.png


Mäktig inflygning till Los Angeles
IMG_1552.JPG


Gryning i Santa Monica i fredags med bildkavalkad på Enzo
IMG_0125.JPG

IMG_1572.JPG


IMG_1574.JPG

IMG_1575.JPG

IMG_1578.JPG

IMG_1580.JPG

IMG_1582.JPG

IMG_1584.JPG

IMG_1585.JPG


FullSizeRender-2 copy 2.jpg


The wristshot
FullSizeRender-2 copy 3.jpg


I torsdags tog vi en premiärlunch tillsammans på legendariska Chateau Marmont
6D36999C-39B3-4BA8-BDB9-B0744834F118.JPG

IMG_1564.JPG

FullSizeRender-2 copy 5.jpg


Tack!
Själv har jag en JP2000 som jag är jäkligt nöjd med, grattis till bra val av dykare :)
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Härligt!
Det är en alldeles underbar känsla att få sätta på sig sin gail.
Den är riktigt fin med en spännande historia bakom sig (och säkert framför sig också) grattis!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Stort grattis. Det är kul att se att en graal inte alltid behöver kosta skjortan och brallorna, utan att det även kan finnas andra värden inbäddade i ordet. En klassiker, minst sagt och ditt ex lär ju få vara med om både det ena och det andra med tanke på att du verkar resa en hel del. Gillar dina resebilder också...kul att suktas för en flyggrädd som jag :)
 

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Mycket bra skrivet! Grattis till klockan! Nu blev jag sugen på att se filmen igen, vet inte för vilken gång i ordningen. Den står i hyllan.
 
Topp