• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Presenttips till sambo som fyller jämnt

Tycker @Matts förslag på den blåa Breitlingen var riktigt bra.
iom att han har lite större handleder så kommer den passa utmärkt!
Sinnklockan här ovan är lite av chansning då den är ganska mycket mindre med sina 38,5 mm.

Haha vilken miss!! Nä tur att det är jämnt och inte jämt...
DSC02166.JPG

IMG_4186.jpg

Köp en Breitling Skyracer, funkar jämt och när man fyller jämnt. ;) (kostar 20' ny).

Hej alla klockfantaster!

Min sambo fyller 40 och jag vill köpa honom en klocka. Hjälp mig - vad är jag på jakt efter?

Budget: 20-25 000kr
Utseende: Kan inte klockspråk, så please have mercy... Men ngt klassiskt, stilrent, som ska hålla både till vardag och fest. Gärna blå urtavla och silverlänk alt. brunt läderband. Jag tycker själv att Omega Seamaster Aqua Terra är döfin, men verkar svår inom budget..
Storlek: Minimidiameter 41 mm (tror jag?! Han har stooora händer).
Skick: nyskick eller bättre begagnat (ge-bort-skick + cert och helst box)

Sedan tidigare har sambon
1. En Hamilton med ljus urtavla, ingen kronometer (?! ehh alltså såna där små ringar... hehe), och silverlänk, och
2. En Jacques Lemans (?) med brun urtavla, kronometer (?! två små ringar) och brunt läderband, som han har köpt själv.
Jag tror att båda dessa klockor ligger i 4-7000kr-klassen nya så vill att min present blir "ett snäpp upp". Sambon är ingen status-/skrytperson så det behöver inte vara ngt särskilt märke eller en modell som "alla vet vilken det är".

Så KS, vad söker jag? Vad bör ingå i 40-åringens klocksamling som ryms inom min budget? Hit me! Tar tacksamt emot tips på klockor, inköpsställen i Sthlm eller bara allmänna råd! Allt som ni tror kan vara till hjälp!

Mvh
Som personlig preferens när det gäller "klassiskt och stilrent, som ska hålla både till vardag och fest" tänker jag en klocka med index i stället för siffror. Sekundvisare och datum gör den mer allround även om den är av det dressigare slaget, gärna tunn. Nu vill du ju ha en blå tavla vilket begränsar det lite. Men som 40 års present vore ju en riktig guldklocka ganska kul. Dessutom bryter det ju av och kompletterar dom han redan har (och borde ingå i samlingen). Om han inte är någon som bryr sig om märken så kan du ju titta på Frederique Constant som gör trevliga lite dressiga allroundklockor i lite större storlek. Annars en Tissot Goldrun 38mm eller Tissot Excellence 40mm. Båda upplevs större då urtavlan går väldigt långt ut mot boetten.
81rdFeOBiVL._UY445_.jpg

T922.410.76.011.00_4.png

4262256.jpg

Glöm inte att uppdatera oss på vad det till slut blev :)

Om han fyller i december eller senare så har det varit 25% rabatt på Omega i december hos forumsponsorn.

Var bor du?
Ska själv köpa en klocka till min sambo som fyller 40 i december.
Köper min på Bergströms i Göteborg.
Har fullt öppet köp om hon vill ha en annan klocka än den jag köper.
Kan vara ett alternativ om du ej är säker på vilken klocka du ska köpa.

Var bor du?
Ska själv köpa en klocka till min sambo som fyller 40 i december.
Köper min på Bergströms i Göteborg.
Har fullt öppet köp om hon vill ha en annan klocka än den jag köper.
Kan vara ett alternativ om du ej är säker på vilken klocka du ska köpa.

Tack, bor i Sthlm.. Borde kunna få öppet köp här med hoppas jag.

Tillbaka
Topp