• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Prishöjningar Omega för er som funderat på nytt..!

Porsan

Efraim
2-Faktor
Nja, jag kan tycka att ökningen är rimlig. Speedyn släpar efter i pris jämfört med deras andra modeller och att då samtidigt släppa den med ny låda tilmsammans med en hög tillbehör tycker jag är rimligt för 5k. Hade inget nytt medföljt hade jag varit tveksam till om en sådan ökning varit rimlig... :)

Har ingen aning om velcro men har knappt hört om någon som köpt/använt/sålt ett original. Men finns en hel hög aftermarket.
Dom verkar ju ha sålt in den bra hos vissa iaf, i mina ögon är det ocker, köp två vetja.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Fast handen på hjärtat, de nya master-coaxial är ganska roliga.
null_19.jpg


Värt det varje gång man kollar på klockan.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Tycker klockan inger ett cleanare utseende utan ramen. Sedan passar PCL bättre på denna klocka än en helborstad.

Fast den gamla Aqua terran hade inte datumramen så det får vi agree to disagree.

Tavlan är dock väldigt trevlig oavsett
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Går ju ändå att få beg för mindre än halva nypris så känns ju mer hämmande än främjande av omega varumärket, närmar sig Breitling i pristapp istället för att närma sig Rolex i exklusivitet...
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Går ju ändå att få beg för mindre än halva nypris så känns ju mer hämmande än främjande av omega varumärket, närmar sig Breitling i pristapp istället för att närma sig Rolex i exklusivitet...

Så du menar man kan få en AT master-co axial för mindre än halva nypriset?
Sen är det faktiskt folk här på forumet som köper klockor för att behålla och inte flippa.
 
Speedy, som ämnet behandlar

Men då får man ju iofs Speedys som är +10-15 år gamla, blir ju lätt så när det gäller klockor som varit i produktion i 40år, du kan ju köpa en Rolex DJ för under 20k idag och dom ligger ju på på typ 65k idag...personligen skulle jag säga att en Speedy PRO är nog en av dom bättre/säkraste klockköpen man kan göra...
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Men då får man ju iofs Speedys som är +10-15 år gamla, blir ju lätt så när det gäller klockor som varit i produktion i 40år, du kan ju köpa en Rolex DJ för under 20k idag och dom ligger ju på på typ 65k idag...personligen skulle jag säga att en Speedy PRO är nog en av dom bättre inversteringarna man kan göra...
Mjo kanske det. Kanske bara jag som har tunnelseende haha

EDIT: rolexseende
 
Topp